Erasmus+
Κατηγορία: /
Τις εγκαταστάσεις της διεργασίας καθαρισμού νερού στο διυλιστήριο, στην περιοχή Αγριανών του Δήμου Χερσονήσου, καθώς και το Φράγμα Αποσελέμη (ταμιευτήρα) επισκέφθηκε σήμερα η περιβαλλοντική ομάδα του 11ου Γυμνασίου Ηρακλείου στο πλαίσιο του ΕΥΡΩΠΑΙΚΟΥ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ ERASMUS+ με τίτλο «Little steps make a big difference. Together we care for our home.» αλλά και του περιβαλλοντικού Προγράμματος με τίτλο «Στου σχολειού μου την αυλή», με υπεύθυνες εκπαιδευτικούς τις κ. Φιλιππίδου Άννα και κ. Κυδωνιέως Κυριακή. Την περιβαλλοντική ομάδα συνόδευε και ο κ. Πατσάκης Γιάννης.
Το φράγμα Αποσελέμη είναι το μεγαλύτερο υδρευτικό έργο της Κρήτης και κατασκευάστηκε προκειμένου να λύσει ζωτικές ανάγκες ύδρευσης-άρδευσης των βορείων παραλίων της ανατολικής Κρήτης, από το Ηράκλειο μέχρι τον Άγιο Νικόλαο Λασιθίου.
Το φράγμα βρίσκεται κοντά στα χωριά Ποταμιές και Αβδού. Συγκεντρώνει τα νερά από τα Λασιθιώτικα όρη (Οροπέδιο Λασιθίου) ενώ η χωρητικότητα του ξεπερνά τα 30.000.000 μ3. Σήμερα στο φράγμα είναι πλέον η μεγαλύτερη τεχνική λίμνη του νησιού. Εκεί έχουν βρει καταφύγιο πτηνά διαφόρων ειδών μετατρέποντας την περιοχή σε υδροβιότοπο.
Το φράγμα Αποσελέμη αποτελεί πηγή ζωής και ανάσα ανάπτυξης στην περιοχή και γίνονται εξορμήσεις περιπάτου και αναψυχής. Οι επισκέπτες, μπορούν να παρατηρήσουν ή να φωτογραφίσουν πουλιά με εντυπωσιακούς χρωματισμούς πολλά από τα οποία είναι μεταναστευτικά.
Στη περιοχή βρισκόταν το χωριό Σφεντύλι, το οποίο εκκενώθηκε γιατί βρισκόταν μέσα στα όρια της τεχνητής λίμνης του φράγματος και οι τότε κάτοικοι του οικισμού έχουν αποζημιωθεί από το κράτος για τις περιουσίες τους. Καθώς γεμίζει και αδειάζει το φράγμα Αποσελέμη, το Σφεντύλι εξαφανίζεται και εμφανίζεται, πράγμα που αποτελεί πόλο έλξης επισκεπτών.
Το χωριό ήταν κατοικημένο τόσο κατά την διάρκεια της Βενετοκρατίας όσο και κατά την διάρκεια της Τουρκοκρατίας. Πρόσφατα βρέθηκαν στην περιοχή, από την αρχαιολόγο Αθανασία Κάντα, 65 σκελετοί που σύμφωνα με έρευνες πιθανώς να προέρχονται από ένα Μινωικό νεκροταφείο.
Ο εκπαιδευτικός περίπατος όμως δεν σταμάτησε εκεί...! Η γόνιμη και ευχάριστη εκπαιδευτική περιπέτεια συνεχίστηκε με την επίσκεψη της περιβαλλοντικής ομάδας στο Μουσείο ''ΛΥΧΝΟΣΤΑΤΗΣ'' στο Λιμάνι Χερσονήσου !
Οι μαθητές παρακολούθησαν το εκπαιδευτικό πρόγραμμα περιβαλλοντικής αγωγής με τίτλο: «Το κρινάκι της θάλασσας επιστρέφει στις ακτές.»
Οι μαθητές ήρθαν σε επαφή με τη φύση, το χώμα, τους σπόρους, τη διαδικασία φύτευσης και τους τρόπους διάσωσης ενός προστατευόμενου φυτικού είδους: το προϊστορικό κρινάκι της θάλασσας, το ?pancratium maritimum?, που ενδημούσε στα βόρεια παράλια της Κρήτης πριν την εξάπλωση του μαζικού τουρισμού.
Στόχος του προγράμματος ήταν ο ουσιαστικός και συμβολικός εμπλουτισμός της τοπικής χλωρίδας, η φυσιογνωστική μύηση καθώς και η τόνωση της συλλογικότητας των παιδιών.
Για περισότερες φωτογραφίες πατήστε στον παρακάτω σύνδεσμο
Κατηγορία: /
Στο πλαίσιο του μαθήματος Νεοελληνική Γλώσσα Γ΄ Γυμνάσιου, εκπονήθηκε μικρο-σενάριο διάρκειας τριών διδακτικών ωρών, που αφορούσε τη διδασκαλία:
- Θεματικής κειμένων σχετικών με την 6η ενότητα του σχολικού Εγχειριδίου, με θέμα «Ενεργοί Πολίτες για την υπεράσπιση οικουμενικών αξιών»
- την επαναληπτική διδασκαλία δευτερευουσών προτάσεων
- την μετατροπή του ευθύ σε πλάγιο λόγο και αντιστρόφως.
Η διδασκαλία πραγματοποιήθηκε στο τμήμα Γ2 (σύνολο μαθητών 18) και οι τρείς διδακτικές ώρες έλαβαν χώρα στο εργαστήριο πληροφορικής, υπό την εποπτεία της διδάσκουσας του μαθήματος Μ. Φιολιτάκη, εκπαιδευτικού κλάδου ΠΕ 02.
Στόχοι της μικρο-διδασκαλίας ήταν:
- Να ενημερωθούν και να προβληματιστούν για σύγχρονα οικολογικά πρόβλημα, που σχετίζονται με την έλλειψη του νερού και τη μόλυνση υδάτινων πόρων
- Να αναζητήσουν τρόπους αντιμετώπισής τους, οι οποίοι καθιστούν τους πολίτες τους κόσμου «ενεργούς πολίτες»
- Να ανακαλέσουν στη μνήμη τους τη λειτουργία και τη χρήση των δευτερευουσών ονοματικών προτάσεων μέσα σε συγκεκριμένα κειμενικά είδη
- Να κατανοήσουν τη λειτουργία του ευθύ και του πλάγιου λόγου
- Να παρακολουθούν βίντεο, να διαβάζουν κείμενα με κριτική οπτική και να κρατούν σημειώσεις.
- Να χρησιμοποιούν ψηφιακά περιβάλλοντα για να δημιουργήσουν ψηφιακά κόμικς.
- Να χρησιμοποιούν δείκτες περιγραφικής αξιολόγησης.
Για περισσότερα comics πατήστε στον παρακάτω σύνδεσμο
Κατηγορία: /
Με αφορμή την αποκριάτικη γιορτή της Τσικνοπέμπτης, την Πέμπτη 28 Φεβρουαρίου 2019, οι μαθητές του 11ου Γυμνασίου Ηρακλείου, στο πλαίσιο του Ευρωπαϊκού Προγράμματος Erasmus+, ?ExploretheWorld. InspireYourself?, διοργάνωσαν ένα διαφορετικό Κυνήγι Θησαυρού.
Πιο συγκεκριμένα, οι μαθητές που συμμετέχουν στο πρόγραμμα, με την καθοδήγηση των καθηγητριών τους, Ε. Γιασσάκη και Κλ. Χρηστάκη, δημιούργησαν γρίφους σε ιαμβικό δεκαπεντασύλλαβο (παραδοσιακές μαντινάδες) και έδωσαν την ευκαιρία στους συμμαθητές τους να γνωρίσουν καλύτερα το σχολείο τους μέσα από ένα παιχνίδι, το οποίο είχε ως στόχο να εξασκήσει την παρατηρητικότητά τους.
Οι μαθητές του σχολείου που πήραν μέρος σε αυτό, αλλά και οι καθηγητές που κλήθηκαν να τους βοηθήσουν, συνεργάστηκαν αποτελεσματικά και απόλαυσαν αυτό το διαφορετικό «κυνήγι θησαυρού». Έτσι, η μέρα απέκτησε ένα ακόμη πιο ιδιαίτερο «χρώμα» και το σχολείο μας γέμισε χαρούμενα πρόσωπα, που προσπαθούσαν να διασκεδάσουν μαθαίνοντας και να μάθουν διασκεδάζοντας.
Ευχαριστούμε την ομάδα του Erasmus +, για αυτή την όμορφη εμπειρία.