11o Γυμνάσιο
Ηρακλείου Κρήτης

Είσοδος μελών

Τηλεκπαίδευση

webexmeetings

Επισκέπτες online...

Αυτήν τη στιγμή επισκέπτονται τον ιστότοπό μας 10 επισκέπτες και κανένα μέλος

Erasmus+




lisavon1

 

Την φετινή σχολική χρονιά (2018-2019) το σχολείο μας υλοποιεί πρόγραμμα ERASMUS+ KA1 Μαθησιακή Κινητικότητα Ατόμων που αφορά στην επιμόρφωση των εκπαιδευτικών, με τίτλο «Εκπαίδευση για ένα σχολείο χωρίς αποκλεισμούς». Στο πλαίσιο του προγράμματος, το οποίο περιλαμβάνει επτά κινητικότητες σε ισάριθμα επιμορφωτικά σεμινάρια, η εκπαιδευτικός (κλάδου ΠΕ03) Τσαπάκη Ελένη συμμετείχε στο εκπαιδευτικό σεμινάριο «ICTasatoolforInterculturalandmediaeducation» που πραγματοποιήθηκε στη Λισσαβώνα-Πορτογαλία από 25/2/2019 έως 1/32019. Στόχος του σεμιναρίου ήταν η ανάπτυξη καλών πρακτικών με τη χρήση ΤΠΕ στην εκπαιδευτική διαδικασία γενικότερα και ειδικότερα ως εργαλείο του συμπεριληπτικού σχολείου. Περισσότερες πληροφορίες μπορείτε να βρείτε στον παρακάτω σύνδεσμο: http://www.cref.pt/indexi-1.html

Δεδομένου ότι, στην σύγχρονη εποχή, το φαινόμενο της μετανάστευσης και της παγκοσμιοποίησης προκάλεσε μεγάλες δημογραφικές αλλαγές στη σύσταση των τοπικών κοινωνιών, το σχολικό περιβάλλον ως μικρογραφία της κοινωνίας, έχει αποκτήσει ένα ποικιλόμορφο χαρακτήρα, καθώς αυξάνεται ο αριθμός των μαθητών προερχόμενων από οικογένειες μεταναστών και ως εκ τούτου, το σύγχρονο σχολείο χαρακτηρίζεται από πολυμορφία και πολυπολιτισμικότητα. Υπό το πρίσμα αυτής της αλλαγής της σύνθεσης του μαθητικού πληθυσμού, αυξάνονται οι «απαιτήσεις» της κοινωνίας από τον εκπαιδευτικό, ο οποίος καλείται να διαδραματίσει έναν πολυδιάστατο ρόλο. Η διδασκαλία στις πολυγλωσσικές τάξεις είναι πολύπλοκη και οι εκπαιδευτικοί καλούνται να εξισορροπούν τις διαφορετικές ανάγκες που προκύπτουν. Έτσι, απαιτείται από εμάς να είμαστε διαπολιτισμικά ικανοί, να αναγνωρίζουμε και να αποδεχόμαστε την πολιτισμική ετερότητα όλων ανεξαιρέτως των μαθητών μας και να υιοθετούμε άρτιες διαπολιτισμικές πρακτικές διδασκαλίας. Κοινή επιδίωξη της Διεύθυνσης και του Συλλόγου Διδασκόντων του 11ου Γυμνασίου Ηρακλείου είναι η επιμόρφωση των εκπαιδευτικών του σχολείου με απότοκο να μπορούμε να εφαρμόζουμε και να προωθούμε στην πράξη τις αρχές της συμπεριληπτικής εκπαίδευσης, με απώτερο σκοπό την εκπαιδευτική ισότητα των «διαφορετικών» μαθητών μας.

  Μετά το πέρας του προγράμματος, όπως χαρακτηριστικά αναφέρει η κ. Τσαπάκη, "οι 52 συμμετέχοντες εκπαιδευτικοί, προερχόμενοι από διαφορετικές χώρες της Ευρωπαϊκής Ένωσης, μέσα σε ένα ευχάριστο και δημιουργικό περιβάλλον μάθησης απόκτησαν ψηφιακές ικανότητες και εξοικειώθηκαν με μεθόδους χρήσης των ΤΠΕ στην εκπαίδευση (όπως Cloud computing, virtual pen, google drive,padlet, animoto,?). Επιπρόσθετα, ανέπτυξαν κοινωνικοπολιτισμικές δεξιότητες, ικανότητες κριτικής σκέψης και τεκμηρίωσης μέσω επιχειρημάτων, ικανότητες λήψης απόφασης και σχεδιασμού μαθημάτων με βάση έναν αποτελεσματικό τρόπο διδασκαλίας, ανταποκρινόμενο και προσαρμοσμένο σε μαθητές που πρωτίστως διαθέτουν διαπολιτισμικές ικανότητες.

Κλείνοντας πρέπει να τονισθεί ότι η διαπολιτισμική εκπαιδευτική πολιτική αποκτά νόημα και σκοπό μόνο, εάν και εφόσον εφαρμοστεί στη σχολική πράξη, καθώς όπως αναφέρουν οι Παπαχρήστου και Πανταζοπούλου:

 "Αν το παιδί νιώθει πως στο σχολείο δε μιλάνε για τη ζωή του, αν δε βρίσκει αναφορές σε ότι κάνει, αν δε κατανοεί τι του ζητάνε και γιατί του ζητάνε αυτό, τότε ζει σε απόσταση σε σχέση με το περιεχόμενο και τις νόρμες του σχολείου, με κίνδυνο να μην έχει κίνητρα για μάθηση".

 

Ευχαριστούμε το πρόγραμμα ERASMUS+ για την ευκαιρία που μας δίνει!!

.lisavona2lisavona3




20190326 131130  Στο πλαίσιο του Ευρωπαϊκού Προγράμματος Erasmus +, ?ExploretheWorld. InspireYourself? και του μαθήματος της Μουσικής, ο εκπαιδευτικός του σχολείου μας Επαμεινώνδας - Παναγιώτης Μπελενιώτης (εκπαιδευτικός κλάδου 79.01), πραγματοποίησε δράση με στόχο μια διαφορετική γνωριμία με τον πολιτισμό των χωρών που συμμετέχουν στο Πρόγραμμα.

   Πιο συγκεκριμένα, οι μαθητές χρησιμοποίησαν ηλεκτρονικό υπολογιστή και απλά υλικά όπως χάρτη, διπλόκαρφα και πλαστελίνη και με την καθοδήγηση του καθηγητή τους, ο οποίος του εξήγησε τη χρήση του λογισμικού Soundplant και τη συνδεσμολογία του υλισμικού Makey ? Makey, κατασκεύασαν διαδραστικό χάρτη. Διασκέδασαν «πατώντας» πάνω στην κάθε χώρα και ακούγοντας τον εθνικό ύμνο της. Έτσι, κατανόησαν ότι η «γλώσσα της μουσικής» μπορεί να αποτελέσει δίαυλο επικοινωνίας μεταξύ των ευρωπαϊκών χωρών και των πολιτισμών τους.

   Ευχαριστούμε τον κο Ε. Π. Μπελενιώτη, για τις πρωτοπόρες μεθόδους διδασκαλίας, με τις οποίες κεντρίζει το ενδιαφέρον των μαθητών μας και τους μεταδίδει γνώσεις, μέσω της χαρά της δημιουργίας.

20190326 135605

20190326 112423




 fragma

Τις εγκαταστάσεις της διεργασίας καθαρισμού νερού στο διυλιστήριο, στην περιοχή Αγριανών του Δήμου Χερσονήσου, καθώς και το Φράγμα Αποσελέμη (ταμιευτήρα)  επισκέφθηκε σήμερα η περιβαλλοντική ομάδα του 11ου Γυμνασίου Ηρακλείου  στο πλαίσιο του ΕΥΡΩΠΑΙΚΟΥ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ ERASMUS+ με τίτλο «Little steps make a big difference. Together we care for our home.» αλλά και του περιβαλλοντικού Προγράμματος με τίτλο «Στου σχολειού μου την αυλή», με υπεύθυνες εκπαιδευτικούς τις κ. Φιλιππίδου Άννα και κ. Κυδωνιέως Κυριακή. Την περιβαλλοντική ομάδα συνόδευε και ο κ. Πατσάκης Γιάννης. 

Το φράγμα Αποσελέμη είναι το μεγαλύτερο υδρευτικό έργο της Κρήτης και κατασκευάστηκε προκειμένου να λύσει ζωτικές ανάγκες ύδρευσης-άρδευσης των βορείων παραλίων της ανατολικής Κρήτης, από το Ηράκλειο μέχρι τον Άγιο Νικόλαο Λασιθίου. 

Το φράγμα βρίσκεται κοντά στα χωριά Ποταμιές και Αβδού. Συγκεντρώνει τα νερά από τα Λασιθιώτικα όρη (Οροπέδιο Λασιθίου) ενώ η χωρητικότητα του ξεπερνά τα 30.000.000 μ3. Σήμερα στο φράγμα είναι πλέον η μεγαλύτερη τεχνική λίμνη του νησιού. Εκεί έχουν βρει καταφύγιο πτηνά διαφόρων ειδών μετατρέποντας την περιοχή σε υδροβιότοπο.

Το φράγμα Αποσελέμη αποτελεί πηγή ζωής και ανάσα ανάπτυξης στην περιοχή και γίνονται εξορμήσεις περιπάτου και αναψυχής. Οι επισκέπτες, μπορούν να παρατηρήσουν ή να φωτογραφίσουν πουλιά με εντυπωσιακούς χρωματισμούς πολλά από τα οποία είναι μεταναστευτικά.

Στη περιοχή βρισκόταν το χωριό Σφεντύλι, το οποίο εκκενώθηκε γιατί βρισκόταν μέσα στα όρια της τεχνητής λίμνης του φράγματος και οι τότε κάτοικοι του οικισμού έχουν αποζημιωθεί από το κράτος για τις περιουσίες τους. Καθώς γεμίζει και αδειάζει το φράγμα Αποσελέμη, το Σφεντύλι εξαφανίζεται και εμφανίζεται, πράγμα που αποτελεί πόλο έλξης επισκεπτών.

Το χωριό ήταν κατοικημένο τόσο κατά την διάρκεια της Βενετοκρατίας όσο και κατά την διάρκεια της Τουρκοκρατίας. Πρόσφατα βρέθηκαν στην περιοχή, από την αρχαιολόγο Αθανασία Κάντα, 65 σκελετοί που σύμφωνα με έρευνες πιθανώς να προέρχονται από ένα Μινωικό νεκροταφείο.

Ο  εκπαιδευτικός περίπατος όμως δεν σταμάτησε εκεί...! Η γόνιμη και ευχάριστη εκπαιδευτική περιπέτεια συνεχίστηκε με την επίσκεψη της περιβαλλοντικής ομάδας στο  Μουσείο ''ΛΥΧΝΟΣΤΑΤΗΣ'' στο Λιμάνι Χερσονήσου !

Οι μαθητές παρακολούθησαν το εκπαιδευτικό πρόγραμμα περιβαλλοντικής αγωγής με τίτλο: «Το κρινάκι της θάλασσας επιστρέφει στις ακτές.»

Οι μαθητές ήρθαν  σε επαφή με τη φύση, το χώμα, τους σπόρους, τη διαδικασία φύτευσης και τους τρόπους διάσωσης ενός προστατευόμενου  φυτικού είδους: το προϊστορικό κρινάκι της θάλασσας, το ?pancratium maritimum?, που ενδημούσε στα βόρεια παράλια της Κρήτης πριν την εξάπλωση του μαζικού τουρισμού.

Στόχος του προγράμματος ήταν ο ουσιαστικός και συμβολικός εμπλουτισμός της τοπικής χλωρίδας, η φυσιογνωστική μύηση καθώς και η τόνωση της συλλογικότητας των παιδιών.

Για περισότερες φωτογραφίες πατήστε στον παρακάτω σύνδεσμο

 

 

 ΕΠΙΣΚΕΨΗ ΣΤΟ ΦΡΑΓΜΑ ΑΠΟΣΕΛΕΜΗ

 ΦΡΑΓΜΑ ΑΠΟΣΕΛΕΜΗ