Erasmus+
Κατηγορία: /
262 χρόνια από τη γέννηση της Μarie-Ann Paulze Lavoisier
Μέσα από μια δραστηριότητα επεξεργασίας κειμένου στο πλαίσιο της Αγγλικής γλώσσας, οι μαθητές του Α4 του 11ου Γυμνασίου Ηρακλείου μελετούν σε ομάδες τη βιογραφία της Marie-Ann Pierrette Paulze Lavoisier με αφορμή τη συμπλήρωση 262 χρόνων από τη γέννηση της! (20 Ιανουαρίου 1758- 10 Φεβρουαρίου 1863). Σημαντικό το επιστημονικό της έργο και η συμβολή της στις έρευνες του συζύγου της Αntoine Lavoisier καθώς μετέφραζε επιστημονικά κείμενα από την αγγλική στη γαλλική γλώσσα και σχεδίαζε τα διαγράμματα των πειραματικών σχεδίων.
Οι μαθητές ενθουσιάστηκαν καθώς μετά την επεξεργασία έπρεπε να συμπληρώσουν ένα infographic με όλες τις απαραίτητες πληροφορίες!!!
Κατηγορία: /
Το 11ο Γυμνάσιο ανταλλάσσει χριστουγεννιάτικες κάρτες με ξεχωριστά μηνύματα
Επιστήμη, γυναίκες και Χριστούγεννα
Έτοιμες είναι οι πρώτες χριστουγεννιάτικες κάρτες που δημιούργησαν μαθητές και μαθήτριες του 11ου Γυμνασίου Ηρακλείου και θα τις στείλουν στα ευρωπαϊκά σχολεία που συμμετέχουν στο έργο eTwinning με θέμα τη θέση της γυναίκας στην επιστήμη.
«Ευχές μας αποτελούν οι συμβουλές και οι προτροπές σπουδαίων γυναικών που με τη γνώση, τη θέληση και την αποφασιστικότητά τους συνέβαλαν στην εξέλιξη της ανθρωπότητας», αναφέρουν οι καθηγήτριες του σχολείου.
Το 11ο Γυμνάσιο ανταλλάσσει χριστουγεννιάτικες κάρτες με ξεχωριστά μηνύματα προς τα ευρωπαϊκά σχολεία που συμμετέχουν στο έργο eTwinning με θέμα τη θέση της γυναίκας στην επιστήμη.
Οι υπεύθυνες εκπαιδευτικοί είναι η καθηγήτρια Αγγλικής Γλώσσας, κ. Κυριακή Κυδωνιέως, και η γεωλόγος, κ. Όλγα Γκίζα, ενώ σημαντική ήταν η βοήθεια της εκπαιδευτικού εικαστικών, κ. Κλειώς Χρηστάκη.
Οι κάρτες θα σταλούν σε έξι σχολεία στις Τουρκία, Ισπανία, Σλοβακία και Αγγλία ενώ το 11ο Γυμνάσιο έχει ήδη λάβει την πρώτη του κάρτα από τη Γρανάδα, γεγονός που ενθουσίασε ιδιαίτερα τα παιδιά.
Το 11ο Γυμνάσιο ανταλλάσσει χριστουγεννιάτικες κάρτες με ξεχωριστά μηνύματα προς τα ευρωπαϊκά σχολεία που συμμετέχουν στο έργο eTwinning με θέμα τη θέση της γυναίκας στην επιστήμη
Η κ. Κυδωνιέως αναφέρει πως, πέρα από τους υπόλοιπους στόχους του προγράμματος, οι μαθητές κάνουν χρήση της αγγλικής γλώσσας παράλληλα με το μάθημα και συνειδητοποιούν την αξία που έχει η γνώση μίας άλλης γλώσσας στην επικοινωνία μας με τους ανθρώπους.
Το έργο διεξάγει επιστημονική έρευνα στο μάθημα της χημείας με παράλληλη χρήση της Αγγλικής Γλώσσας, καθώς και συναισθηματική ανάπτυξη των μαθητών προκειμένου να ανακαλύψουν ένα νέο στοιχείο του Περιοδικού Πίνακα, το ?eTwinnio?. Εξαιρετικές γυναίκες επιστήμονες βοηθούν τους μαθητές να ανακαλύψουν τις μυστηριώδεις ιδιότητές του? Και η περιπέτεια αρχίζει.... video
Κατηγορία: /
Μαθητές και εκπαιδευτικοί του 11ου Γυμνασίου Ηρακλείου μετακινήθηκαν στη Ρουμανία, στο Skoala Zimnaziala Nr3 στην πόλη Ζimnicea, στο πλαίσιο του ευρωπαϊκού προγράμματος Εrasmus+ με τίτλο Littlestepsmakeabigdifference. Togetherwecareforourhome. Στη συνάντηση συμμετείχαν 6 μαθητές και 3 εκπαιδευτικοί από κάθε σχολείο των συνεργατών χωρών.
Στην εναρκτήρια γιορτή καλωσορίσματος, πραγματοποιήθηκε παρουσίαση της χώρας, της πόλης και του σχολείου, αλλά και παραδοσιακών χορών της Ρουμανίας από τους μικρούς μαθητές. Στο σχολείο που μας φιλοξένησε, οι μαθητές μας είχαν την ευκαιρία να παρακολουθήσουν πληθώρα δραστηριοτήτων: Στην αυλή του σχολείου έπαιξαν παιχνίδια γνωριμίας και χωρίστηκαν σε διεθνείς ομάδες ενώ στη συνέχεια συνεργάστηκαν στο εργαστήριο πληροφορικής και δουλέψαν στην εκπαιδευτική πλατφόρμα e-twinning. Επιπλέον οι ομάδες κάθε χώρας προετοίμασαν μια παρουσίαση σχετικά με την πρόοδό τους στο πρόγραμμα.
Η εκπαιδευτικός του Ρουμάνικου σχολείου, Mihaela T?n?sescu, σε συνεργασία με τους καθηγητές της βιολογίας πραγματοποίησαν μάθημα για την υγιεινή διατροφή και το πώς μπορούν οι μαθητές να υιοθετήσουν υγιεινές διατροφικές συνήθειες. Το μάθημα ολοκληρώθηκε με υπαίθριες δραστηριότητες και άθληση στις εγκαταστάσεις της σχολικής κατασκήνωσης Dun?ricaστις όχθες του Δούναβη.
Το εργαστήριο όμως που πραγματικά ενθουσίασε τους μαθητές ήταν παρακολούθηση της γραμμής παραγωγής στο εργοστάσιο μπισκότων της εταιρίας InterAgro καθώς και το εργαστήριο κουζίνας με στόχο την παρασκευή υγιεινών σνακ. Η παρουσίαση ξεκίνησε με οκτώ κορυφαίες συμβουλές για σωστή διατροφή και στη συνέχεια δόθηκαν περισσότερες λεπτομέρειες σχετικά με τα τρόφιμα, προκειμένου οι μαθητές να κατανοήσουν τη σύστασή τους. Ακολούθησαν φύλλα δραστηριοτήτων, οι μαθητές συμπλήρωσαν τους δικούς τους πίνακες σχετικά με τη διατροφή τους και συζήτησαν παραδείγματα για το μενού μιας ημέρας. Τα εργαστήρια αυτά πραγματοποιήθηκαν από μαθητές και απευθύνονταν σε μαθητές, με στόχο να καλλιεργήσουν τη δημιουργικότητά τους και την αυτοεκτίμησή τους και να φέρουν καλύτερα και πιο άμεσα αποτελέσματα.
Όλοι οι μαθητές μετέφεραν επίσης τις ιδέες τους σχετικά με το θέμα "Υγιεινός τρόπος ζωής" και παρουσίασαν τις δικές τους ιδέες για υγιεινή διατροφή και υγιεινά γεύματα. Όλες οι ιδέες και το υλικό που συγκεντρώθηκε από τους μαθητές εταίρους, βρίσκεται στην ηλεκτρονική πλατφόρμα του έργου στο Twinspace, καθώς και αντιπροσωπευτικά βίντεο και φωτογραφίες από την κινητικότητα στη Ρουμανία έχουν αναρτηθεί στην Ιστοσελίδα του σχολείου μας.
Οι μαθητές, μέσα σε πολυπολιτισμικές ομάδες, συζήτησαν, συμφώνησαν και δεσμεύτηκαν για τον τρόπο καταμέτρησης των αλλαγών στη διατροφή τους για τους επόμενους δύο μήνες. Οι σχολικές αρχές και οι εκπρόσωποι εκπαιδευτικοί, παρακολούθησαν αυτά τα εργαστήρια για να βοηθήσουν στην υλοποίηση των ιδεών αυτών στα σχολεία τους.
Οι συναντήσεις των συντονιστών έλαβαν χώρα μετά από τα εργαστήρια των μαθητών για να συζητήσουν και να αξιολογήσουν το έργο, να λάβουν ανατροφοδότηση από ερωτηματολόγια και συνεντεύξεις και να προετοιμαστούν για το επόμενο βήμα στην επιτυχή υλοποίηση του έργου. Πραγματοποιήθηκε συνάντηση με τις τοπικές αρχές για να συζητηθεί το ίδιο το έργο, καθώς και θέματα εκπαίδευσης στη χώρα υποδοχής.
Κατά τη διάρκεια της συνάντησης είχαμε επίσης πλούσιο Πολιτιστικό πρόγραμμα και εκδρομές που περιλάμβανε την επίσκεψή μας στο Κτίριο του Κοινοβουλίου, ένα αρχιτεκτονικό στολίδι της Ρουμανίας, το οποίο δεν αποτελεί απλώς ένα μνημείο, ένα αξιοθέατο, αλλά εκτός από Κοινοβούλιο χρησιμοποιείται και ως χώρος πολλών και ποικίλων εκδηλώσεων. Η ξενάγησή μας συνεχίστηκε στο Μουσείο Φυσικής Ιστορίας GrigoreAntipa στο Βουκουρέστι, στο κάστρο Pele?s, ένα από τα ωραιότερα παλάτια των Βαλκανίων, μαγικό σαν παραμύθι, και στον φημισμένο και επιβλητικό πύργο του Κόμη Δράκουλα στο Bran, σε Καθολικούς και Ορθόδοξους ναούς του Βουκουρεστίου και στο Μουσείο Χωριό όπου αυθεντικά σπίτια από όλες τις περιοχές της Ρουμανίας βρίσκονται συγκεντρωμένα στο Herastrau Park, στο Εθνικό πάρκο της Ρουμανίας, δίπλα στη λίμνη !
Μετά τη συνάντηση στη Ρουμανία, τα σχολεία συνεργάτες θα συνεργάζονται με όλους τους μαθητές στα σχολεία τους προκειμένου να εφαρμόσουν το πρόγραμμα «Φροντίδα των τροφίμων» για το επόμενο διάστημα των δύο μηνών.
Τα εργαστήρια που παρακολούθησαν οι μαθητές για την υγιεινή διατροφή - ως μέρος ενός τόσο ευρέος θεματικού άξονα με θέμα «Υγιεινή διαβίωση» σύμφωνα με τους 17 στόχους του Ο.Η.Ε. για τη Βιώσιμη ανάπτυξη, έδωσαν την ευκαιρία στους νέους να εδραιώσουν στη σκέψη τους τη σύνδεση μεταξύ ενός υγιούς περιβάλλοντος και μιας υγιούς ζωής. Να συνδυάσουν το γεγονός πως ότι είναι καλό για μας είναι καλό και για το περιβάλλον και ότι μια περιβαλλοντικά βιώσιμη διατροφή είναι επίσης μια υγιεινή διατροφή.
Συναντηθήκαμε με σχολικές αρχές και διευθυντές, δώσαμε φωνή και συζητήσαμε για τη σπουδαιότητα των τοπικών βιολογικών προϊόντων και πώς μπορούμε ως μέλη των οικολογικών ομάδων να βοηθήσαμε τα σχολεία να βελτιώσουν τα μενού στα κυλικεία τους.
Συνοψίζοντας θα θέλαμε να επισημάνουμε ότι οι ανταλλαγές μέσω του προγράμματος Erasmus+ επιτρέπουν στους συμμετέχοντες να μάθουν για άλλους πολιτισμούς και χώρες, να ξεπεράσουν τις προκαταλήψεις και τα στερεότυπα. Οι δεξιότητες επικοινωνίας στην αγγλική γλώσσα αλλά και ο ψηφιακός γραμματισμός βελτιώνονται. Σημαντικό ρόλο έχουν και οι γονείς των μαθητών που λαμβάνουν μέρος στην ανταλλαγή, καθώς συμμετέχουν ενεργά στον προγραμματισμό των συνεδριάσεων και στην υποστήριξη όλων των δραστηριοτήτων του έργου. Χάρη στις επισκέψεις και στις ανταλλαγές μαθητών, τα σχολεία και οι τοπικές κοινωνίες μας μετατρέπονται σε μια μεγάλη κοινότητα που προσφέρει την ευκαιρία να συναντήσουμε, να μάθουμε και να ανοίξουμε την πόρτα σε άλλους πολιτισμούς, με φιλοξενία και ανοχή. Η κινητικότητα στο εξωτερικό ήταν ιδιαίτερα σημαντική για τους μαθητές, καθώς απέκτησαν την ευκαιρία να ταξιδέψουν και να πιστεύουν στις δικές τους ευκαιρίες χάρη στην ενεργό μάθηση. Οι εκπαιδευτικοί κατάφεραν να αναπτύξουν υψηλότερες επαγγελματικές ικανότητες και θα μπορούν να τις χρησιμοποιήσουν στη διδακτική πράξη και σε μελλοντικά προγράμματα.
Για περισσότερες φωτογραφίες ή video κάντε κλίκ στους παρακάτω συνδέσμους: ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ , video
Περισσότερα Άρθρα...
- 1ο βραβείο στον μαθητικό διαγωνισμό κάρτας της Περιφερειακής Διεύθυνσης Εκπαίδευσης Κρήτης
- Το 11ο Γυμνάσιο στο Stavanger της Νορβηγίας
- "Ευαισθητοποίηση των μαθητών του 11ου Γυμνασίου Ηρακλείου στις αρχές της θετικής Κοινωνικής Συμπεριφοράς στο πλαίσιο του ευρωπαϊκού προγράμματος Erasmus KA3 της Περιφερειακής Εκπαίδευσης Κρήτης ALICE."
- ΔΙΑΧΥΣΗ ΤΩΝ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΩΝ ΤΟΥ ΕΥΡΩΠΑΙΚΟΥ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ ERASMUS+KA2 ME ΤΙΤΛΟ "LITTLE STEPS MAKE A BIG DIFFERENCE. TOGETHER WE CARE FOR OUR HOME.