Erasmus+
Κατηγορία: /
Στο πλαίσιο του προγράμματος ERASMUS+ KA1 Μαθησιακή Κινητικότητα Ατόμων που αφορά στην επιμόρφωση των εκπαιδευτικών με τίτλο «Εκπαίδευση για ένα σχολείο χωρίς αποκλεισμούς» και περιλαμβάνει επτά κινητικότητες σε ισάριθμα επιμορφωτικά σεμινάρια, η εκπαιδευτικός (κλάδου ΠΕ02) του Σχολείου μας, Φιολιτάκη Μαρία, συμμετείχε στο εκπαιδευτικό πρόγραμμα ?DramaasaToolforSocialInclusion (RefugeeIntegrationandPreventionofPeerBullying?), που πραγματοποιήθηκε στη Βαρκελώνη της Ισπανίας από 22/10 έως 26/10/2018.
Στόχος του συγκεκριμένου εκπαιδευτικού προγράμματος ήταν η εξοικείωση των συμμετεχόντων εκπαιδευτικών με εργαλεία δραματοποίησης τα οποία μπορούν να αποτελέσουν μέθοδο διδασκαλίας (παιχνίδι ρόλων, παιχνίδια δημιουργικότητας κ.ά.), η ανάδειξη της δυνατότητας χρήσης του θεατρικού παιχνιδιού ως εργαλείου ομαλής κοινωνικής ενσωμάτωσης στη σχολική τάξη, η ανάπτυξη μεθόδων αξιολόγησης μέσω δραστηριοτήτων δραματοποίησης καθώς και η επίτευξη αποτελεσματικής επικοινωνίας μεταξύ ετερόκλητων ομάδων (πολιτισμικά, κοινωνικά, οικονομικά κ.ά).
Χαρακτηριστικά η κα Φιολιτάκη αναφέρει:
«Αρχικά, οι 11 συμμετέχοντες από 6 ευρωπαϊκές χώρες, παρουσιάσαμε τα εκπαιδευτικά συστήματα των χωρών μας και ανταλλάξαμε απόψεις σχετικά με τη δυνατότητα ομαλής ένταξης των μαθητών διαφορετικής πολιτισμικής και οικονομικοκοινωνικής προέλευσης, στη σχολική πραγματικότητα κάθε χώρας. Στη συνέχεια, είχαμε την ευκαιρία, μέσω βιωματικών δράσεων και υπό την καθοδήγηση των εκπαιδευτών μας κ. EmanueleNargiκαι StefanoD?argenio, να μάθουμε πώς η δημιουργική δραματοποίηση μπορεί όχι μόνο να αποτελέσει σημαντικό εργαλείο για την αποφυγή εντάσεων στο σχολικό χώρο (που εκδηλώνονται με τη μορφή είτε bullyingείτε περιθωριοποίησης ομάδων μεταναστών ή προσφύγων) αλλά και να οδηγήσει στο σεβασμό της διαφορετικότητας μέσω της ενσυναίσθησης.
Η παρουσία και η εισήγηση από εκπροσώπους του «Αντι-ρατσικού Σχολείου» σχετικά με την εκδήλωση συμπεριφορών bullyingκαι ρατσισμού στα σχολεία, αλλά και η επίσκεψή μας στο σχολείο ElCarmelμας έδωσε την ευκαιρία να γνωρίσουμε το ισπανικό εκπαιδευτικό σύστημα. Ταυτόχρονα συνομιλήσαμε με εμπλεκόμενους φορείς και με εκπαιδευτικούς σχετικά με τη δυνατότητα παροχής ίσων ευκαιριών στη μαθησιακή διαδικασία αλλά και για τρόπους επίλυσης προβλημάτων που ενδέχεται να ανακύψουν στο σχολικό περιβάλλον, λόγω της διαφορετικής πολιτισμικής και οικονομικοκοινωνικής προέλευσης των μαθητών.
Τέλος, με τη βοήθεια της κας GloriaNavarro, γνωρίσαμε την πανέμορφη πόλη της Βαρκελώνης, από τη διαφορετική σκοπιά του εναλλακτικού τουρισμού αφού επισκεφτήκαμε αθέατες πλευρές της πόλης, μάθαμε λεπτομέρειες τόσο για την ιστορία και τον πολιτισμό της όσο και για τη σύγχρονη ζωή των κατοίκων της.
Η καλή διάθεση και η δεκτικότητα των εκπαιδευόμενων αφ? ενός, αλλά και αφετέρου η άριστη κατάρτιση, η μεταδοτικότητα και το μεράκι των εκπαιδευτών είχαν ως αποτέλεσμα τη δημιουργία ενός ευχάριστου κλίματος, που θα αποτελέσει πηγή έμπνευσης και έναυσμα για την περαιτέρω αξιοποίηση των καινοτόμων μεθόδων διδασκαλίας που μας παρουσιάστηκαν».
Ευχαριστούμε το πρόγραμμα ERASMUS+ για την ευκαιρία που μας δίνει!
Κατηγορία: /
Τα μικρά βήματα κάνουν τη διαφορά για το 11ο ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΗΡΑΚΛΕΙΟΥ!
Το 11ο Γυμνάσιο Ηρακλείου μετά από επιτυχή συμμετοχή σε διαδικασία έγκρισης, ανέλαβε τη διεξαγωγή ευρωπαϊκού προγράμματος ERASMUS+ / Δράσης ΚΑ2, με τίτλο : ?Little steps make a big difference. Together we care for our home ?
Κύριος στόχος του Ευρωπαϊκού προγράμματος ? Little steps make a big difference. Together we carefor our home ?αποτελεί η ανταλλαγή καλών πρακτικών σε θέματα ευαισθητοποίησης των μαθητών σε σχέση με το περιβάλλον και την οικολογία. Πιο συγκεκριμένα, οι μαθητές του σχολείου μας θα έχουν τη δυνατότητα να ασχοληθούν με θέματα σχετικά με το περιβάλλον και την οικολογία και να συνεργαστούν με μαθητές και καθηγητές από τις χώρες- εταίρους. Συντονίστρια χώρα είναι η Πολωνία και η Ελλάδα θα συμμετέχει στη σύμπραξη μαζί με την Ισπανία, την Τουρκία, τη Ρουμανία και τη Σλοβακία. Στόχος του προγράμματος είναι η ένταξη του σχολείου μας στο Δίκτυο των Οικολογικών Σχολείων, η ευαισθητοποίηση, η εκπαίδευση και η αλλαγή στάσης των μαθητών/τριών σε θέματα που αφορούν το περιβάλλον, μέσα από συμμετοχικές διαδικασίες στη λήψη αποφάσεων, στο σχεδιασμό και στην εφαρμογή των δράσεων, ώστε τα σχολεία να γίνουν κοινότητες αειφορικής συμβίωσης σε παιδαγωγικό αλλά και πρακτικό επίπεδο.
- Διεθνής συντονιστής του δικτύου είναι το Fee (Ίδρυμα Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης/Foundation for Environmental Education).
- Εθνικός χειριστής του Προγράμματος για την Ελλάδα από το 1995 είναι η Ελληνική Εταιρία Προστασίας της Φύσης.
- Υποστηρικτής του προγράμματος στην Ελλάδα είναι το JOHN S. FAFALIOS FOUNDATION.
- Διεθνής ιστοσελίδα του προγράμματος: http://www.ecoschools.global/
Όταν το σχολείο ολοκληρώσει το Σχέδιο Δράσης και αφού αξιολογηθεί από την Παιδαγωγική Ομάδα του Δικτύου, ονομάζεται «Οικολογικό Σχολείο» και επιβραβεύεται με την Πράσινη Σημαία του Δικτύου που φέρει το σήμα του.
Τα οφέλη από την συμμετοχή σε μια διακρατική δράση ERASMUS+ είναι πολυδιάστατα. Παρέχονται οι ευκαιρίες και οι δυνατότητες για την ολόπλευρη ανάπτυξη των μαθητών από γλωσσικής, πολιτισμικής και εκπαιδευτικής πλευράς, μέσω της αλληλεπίδρασης με μαθητές άλλων χωρών. Διαλύονται τα στερεότυπα και οι προκαταλήψεις, και δημιουργούνται σχέσεις φιλίας. Το μεγαλύτερο όφελος, όμως, είναι ο σεβασμός και η ανοχή που αναπτύσσεται προς διαφορετικούς πολιτισμούς, θρησκείες, χρώματα και διαφορετικότητες.
Το πρόγραμμα θα συντονίσει η εκπαιδευτικός αγγλικής γλώσσας του σχολείου Κυριακή Κυδωνιέως, ενώ τα σχολεία που πρόκειται να συνεργαστούν με το 11ο Γυμνάσιο, είναι τα :
Zespol Placowek Oswiatowych wJaworzni της Πολωνίας, Zaklandna skola της Σλοβακίας,
Tefenni Mesleki veTeknik Anadolu Lisesiτ ης Τουρκίας, Institut Molidela Vilaτ ης Ισπανίας, και
Scoala Gimnaziala Nr.3 Zimnicea της Ρουμανίας.
Η παιδαγωγική ομάδα του 11ου Γυμνασίου αποτελείται από τα εξής μέλη: Κοκοτσάκη Αντωνία (διευθύντρια- Γαλλικής Γλώσσας), Αθανασάκη Μαρία (υποδιευθύντρια- Οικιακής Οικονομίας), Πατσάκη Γιάννη - Φυσικός), Σχοιναράκη Ευαγγελία (Φυσικής αγωγής), Χρηστάκη Κλειώ (Εικαστικών) και τις φιλολόγους Παπαδομανωλάκη Ευαγγελία και Φιλιππίδου Άννα.
Το πρόγραμμα είναι διετούς διάρκειας και θα ολοκληρωθεί τον Αύγουστο του 2020. Στο διάστημα αυτό ομάδα 16 μαθητών θα ταξιδέψει και θα φιλοξενηθεί από συμμαθητές τους στα παραπάνω σχολεία και φυσικά θα ανταποδώσουν και οι ίδιοι τη φιλοξενία. Θα δουλέψουν συνεργατικά σε ομάδες εργασίας με τους συμμαθητές ? εταίρους τους, τόσο σε πραγματικό χρόνο κατά τη διάρκεια των επισκέψεων, όσο και μέσω του διαδικτύου.
Τα συμμετέχοντα σχολεία σε όλα τα σχέδια ενθαρρύνονται ιδιαίτερα να χρησιμοποιούν τη διαδικτυακή πλατφόρμα e-Twinning, προκειμένου να συνεργάζονται για το σχέδιο πριν από την έναρξη, κατά τη διάρκεια και μετά το πέρας των δραστηριοτήτων κινητικότητας.
Τα προϊόντα που θα παραχθούν θα εκδοθούν από τη συντονίστρια χώρα και θα διανεμηθούν σε όλες τις χώρες με στόχο τη μεγαλύτερη διάχυση των αποτελεσμάτων του προγράμματος.
Κατηγορία: /
Στο πλαίσιο του προγράμματος ERASMUS+KA1 Μαθησιακή Κινητικότητα Ατόμων που αφορά στην Επιμόρφωση των εκπαιδευτικών με τίτλο «Εκπαίδευση για ένα σχολείο χωρίς αποκλεισμούς», που περιλαμβάνει επτά κινητικότητες σε ισάριθμα επιμορφωτικά σεμινάρια, η Διευθύντρια του σχολείου μας Κοκοτσάκη Αντωνία συμμετείχε στο επιμορφωτικό σεμινάριο ?Teambuildingintheschool? που πραγματοποιήθηκε στα Βαλένθια της Ισπανίας από 1-5/10/2018.
Στόχος του σεμιναρίου ήταν η κατανόηση της διαδικασίας δημιουργίας ομάδας, τα στάδια ανάπτυξης ομάδας, η επίδειξη αποτελεσματικών δεξιοτήτων επικοινωνίας, ο προσδιορισμός του ρόλου του ηγέτη της ομάδας στη διαδικασία οικοδόμησης του ομαδικού πνεύματος, η απόκτηση αποτελεσματικών εργαλείων κινήτρων, η εξερεύνηση των δυνατών σημείων και των δυνατοτήτων μιας καλά δομημένης και ισορροπημένης ομάδας στα σχολεία.
Χαρακτηριστικά η κα Κοκοτσάκη Αντωνία αναφέρει:
«13 συμμετέχοντες από 7 ευρωπαϊκές χώρες ανταλλάξαμε απόψεις για τα εκπαιδευτικά συστήματα των χωρών μας και καλές πρακτικές που αφορούν στην εκπαίδευση μαθητών που προέρχονται από άλλες χώρες, μεταναστών, ρομά, μαθητών διαφορετικής πολιτισμικής και κοινωνικο-οικονομικής προέλευσης.
Η επίσκεψη μας στο σχολείο Comarcal μας έδωσε την ευκαιρία να γνωρίσουμε το ισπανικό εκπαιδευτικό σύστημα και να συνομιλήσουμε με τη Διεύθυνση και εκπαιδευτικούς για θέματα που αφορούν μια εκπαίδευση χωρίς αποκλεισμούς.
Τέλος, γνωρίσαμε μια πανέμορφη πόλη με πλούσια ιστορία και σημαντική πολιτιστική ζωή σε συνδυασμό με τη βιομηχανική, εμπορική και τουριστική της ανάπτυξη.
Και φυσικά δεν παραλείψαμε να μάθουμε τα μυστικά της αυθεντικής?paellavalenciana!!!
Ευχαριστούμε το πρόγραμμα ERASMUS+ για την ευκαιρία που μας δίνει!!!
Καλή επιμόρφωση στους εκπαιδευτικούς του σχολείου μας που ακολουθούν!»
ΓΙΑ ΝΑ ΓΝΩΡΙΣΕΤΕ ΤΗΝ ΒΑΛΕΝΘΙΑ ΕΝΕΡΓΟΠΟΙΗΣΤΕ ΤΟΝ ΠΑΡΑΚΑΤΩ ΣΥΝΔΕΣΜΟ