Little steps make a big difference
Little steps make a big difference! Together, we care for our home.
Κατηγορία: /
Συγχαρητήρια στους μαθητές και στους καθηγητές του 11ου Γυμνασίου Ηρακλείου για την απονομή της Εθνικής Ετικέτας Ποιότητας Ε-twinning,στο πλαίσιο του ευρωπαϊκού προγράμματος ERASMUS+, για το έργο με τίτλο "Little steps make a big difference. Together, we care for our home." . Η παιδαγωγική ομάδα, η οποία κατά το σχολικό έτος 2018-2019 αποτελούταν από τους εκπαιδευτικούς Κοκοτσάκη Αντωνία, Πατσάκη Ιωάννη, Αθανασάκη Μαρία, Χρηστάκη Κλειώ, Φιλιππίδου Άννα, Σχοιναράκη Ευαγγελία, με την αμέριστη συμπαράσταση του Συλλόγου διδασκόντων, κατέβαλλε μια αξιόλογη προσπάθεια υλοποίησης ενός eTwinning έργου, υπό την καθοδήγηση της εκπαιδευτικού Αγγλικής Γλώσσας του σχολείου μας, κ. Κυδωνιέως Κυριακής.
Υπενθυμίζουμε ότι το eTwinning είναι η κοινότητα των σχολείων της Ευρώπης. Προσφέρει μία πλατφόρμα για τους εκπαιδευτικούς, τους μαθητές και εν γένει το προσωπικό που εργάζεται σε σχολεία, σε μία από τις Ευρωπαϊκές χώρες που λαμβάνουν μέρος, για να επικοινωνούν, να συνεργάζονται, να διεξάγουν έργα, να μοιράζονται και, με λίγα λόγια, να αισθάνονται και να αποτελούν μέρος της πιο συναρπαστικής κοινότητας εκμάθησης της Ευρώπης.
Το eTwinning προάγει τη συνεργασία των σχολείων στην Ευρώπη μέσω της χρήσης των Τεχνολογιών Πληροφορίας και Επικοινωνίας (ΤΠΕ) παρέχοντας υποστήριξη, εργαλεία και υπηρεσίες για σχολεία. Ένα από τα πιο σημαντικά στοιχεία του eTwinning είναι η συνεργασία μεταξύ εκπαιδευτικών, μαθητών, σχολείων, γονέων και τοπικών αρχών. Στο eTwinning οι εκπαιδευτικοί συνεργάζονται και διοργανώνουν δραστηριότητες για τους μαθητές τους. Αναλαμβάνουν ενεργό ρόλο, αλληλοεπιδρούν, ερευνούν, λαμβάνουν αποφάσεις, σέβονται ο ένας τον άλλον και αποκτούν δεξιότητες του 21ουαιώνα. Τα έργα στο eTwinning προϋποθέτουν τη συμμετοχή όλων των μελών της ομάδας.
Όσον αφορά στο βραβευμένο έργο του σχολείου μας, μαθητές από 6 χώρες του εξωτερικού βρέθηκαν στο επίκεντρο της προσοχής στο πλαίσιο των οικολογικών δραστηριοτήτων του σχεδίου. Εκπαιδευτικοί και μαθητές ενήργησαν προκειμένου να δώσουμε παράδειγμα καλής πρακτικής και δράσης και να δημιουργήσουμε ένα ενεργό εκπαιδευτικό περιβάλλον για τους νέους.
Κατηγορία: /
Κατηγορία: /
Η τρίτη συνάντηση για τους μαθητές και για το εκπαιδευτικό προσωπικό των εταιρικών σχολείων , πραγματοποιήθηκε στο σχολείο μας, από 06/05/2019 έως και 10/05/2019 , προκειμένου οι εκπαιδευτικοί και οι μαθητές να έρθουν σε επαφή και να ανταλλάξουν καλές πρακτικές για την περιβαλλοντική εκπαίδευση και την ευαισθητοποίησή τους σε θέματα σχετικά με τη διαμόρφωση της σχολικής αυλής.
Στη συνάντηση πήραν μέρος 4 μαθητές και 2 καθηγητές από κάθε συνεργαζόμενο σχολείο. Ομάδες της κάθε χώρας παρουσίασαν την πρόοδό τους σχετικά με το θέμα της προηγούμενης συνάντησης στη Σλοβακία σχετικά με την «Εξοικονόμηση νερού» στο πλαίσιο των εργασιών για το Δίκτυο των Οικολογικών Σχολείων.
Το θέμα της συνάντησης στην Ελλάδα ήταν η «Ανάπτυξη των σχολικών χώρων». Για το λόγο αυτό, πραγματοποιήθηκαν εργαστήρια με θέμα «Πώς μεγαλώνουμε φυτά» και παρουσιάστηκαν ιδέες για καλλιέργεια και φύτευση που είναι δυνατές σε διαφορετικά σημεία του σχολείου μας.
Μέλη Οικολογικών Επιτροπών, γονέων και δασκάλων, ο Σύλλογος Αγγειοπλαστών Θραψανού, ο Ενιαίος Σύνδεσμος Διαχείρισης Απορριμμάτων Κρήτης, καθώς και η υπηρεσία Πρασίνου του Δήμου Ηρακλείου, προσέφεραν φυτά και δέντρα, εξοπλισμό, και κάδους κομποστοποίησης , προκειμένου να δημιουργήσουμε ένα σχολικό κήπο.
Η Σχολή Γεωργίας, Τροφίμων και Διατροφής του Ελληνικού Μεσογειακού Πανεπιστήμιου μας ενημέρωσε σχετικά με την «Ανάκτηση των αποβλήτων με τη χρήση κομποστοποίησης», με παρουσιάσεις που πραγματοποιήθηκαν από τον Δρ Ιωάννη Δαλιακόπουλο, την ερευνήτρια Φένια Γαλίου και τη Δρ. Αγγελική Μαραγκάκη, συνεργάτες του Εργαστηρίου Αξιοποίησης Φυσικών Πόρων και Γεωργικής Μηχανικής του Τμήματος Τεχνολόγων, υπό την εποπτεία του Καθηγητή και Αντιπρύτανη Θ. Μανιού.
Πραγματοποιήθηκε ομιλία από τον Καθηγητή Πανεπιστημίου, κ. Αβραμάκη με θέμα «Τα ενδημικά φυτά της Κρήτης», και παρουσίαση από τον αρχαιολόγο Θεοτόκη Θεοδούλου με θέμα «Τα ναυάγια στη θαλάσσια ρύπανση».
Τα εργαστήρια είχαν στόχο να καλλιεργήσουν οι μαθητές τη δημιουργικότητά τους και την αυτοεκτίμησή τους και τους ανατέθηκαν καθήκοντα σε πολυπολιτισμικές ομάδες. Οι μαθητές παρουσίασαν τις απόψεις τους σχετικά με το θέμα "Ανάπτυξη της γειτονιάς γύρω από το σχολείο" και παρουσίασαν τις δικές τους ιδέες, όπως "Μάθηση και έξω από το σχολείο" και "Ας μειώσουμε τον βανδαλισμό". Απαραίτητη ήταν η αυτενέργειά τους, η συνεργασία και οι κοινωνικές τους ικανότητες, ώστε με αυτές τις δραστηριότητες να προετοιμαστούν για τη μελλοντική τους ζωή και σταδιοδρομία.
Οργανώθηκε επίσης συνάντηση με τις τοπικές αρχές στην Ενετική Λότζια, για να συζητηθεί το ίδιο το έργο και τα αποτελέσματά του, καθώς και θέματα εκπαίδευσης και περιβαλλοντικών δράσεων στην πόλη μας.
Κατά τη διάρκεια της συνάντησης προγραμματίσαμε επίσης: παρουσίαση του σχολείου μας και των οικολογικών δράσεων, παραδοσιακούς χορούς της Κρήτης, θεατρικό δρώμενο με τίτλο «Οι Γαλάζιες Κυρίες συναντούν τις Καρυάτιδες», Graffiti στους τοίχους του σχολείου με οικολογικό περιεχόμενο, φύτεμα και κηπουρική στη σχολική αυλή, ζωγραφική στους κάδους, παρακολούθηση μαθημάτων σχετικά με την οικολογία στην αρχαία Ελλάδα, εργαστήρια eTwinning, πολιτιστικό πρόγραμμα και εκδρομές, φιλοξενία στις οικογένειες, αθλητικές δραστηριότητες και παιχνίδια. Οι δραστηριότητες πραγματοποιήθηκαν κατά τη διάρκεια του σχολικού ωραρίου αλλά και μετά τη λήξη του.
Ειδικό αφιέρωμα στις δράσεις που έλαβαν χώρα στο σχολείο μας , στο πλαίσιο του προγράμματος Εrasmus+, έκανε και η τοπική Τηλεόραση. Ο τηλεοπτικός φακός κατέγραψε τις εργασίες των μαθητών στο χώρο του σχολείου μας. https://m.youtube.com/watch?v=h67zjJD2RbE&feature=share
Αλλά και οι ίδιοι οι μαθητές κατέγραψαν την επίσκεψή τους με φωτογραφίες, και βίντεο και αποτύπωσαν τις εντυπώσεις τους με τη μορφή ημερολογίου που στη συνέχεια θα την παρουσιάσουν στην ολομέλεια των σχολείων τους.
Παράλληλα με τα εργαστήρια των μαθητών, πραγματοποιήθηκαν και οι συναντήσεις των συντονιστών για να συζητήσουν και να αξιολογήσουν τα αποτελέσματα του έργου, να ανταλλάξουν πληροφορίες και καλές πρακτικές σε θέματα της εκπαίδευσης και της οικολογίας στη χώρα μας, μέσα από ερωτηματολόγια και συνεντεύξεις και να προετοιμαστούν για το επόμενο βήμα που περιλαμβάνει τη διάχυση των αποτελεσμάτων και την επιτυχή υλοποίηση της δράσης.
Το πολιτιστικό πρόγραμμα της μετακίνησης στην πόλη μας, περιλάμβανε ξενάγηση στην πόλη του Ηρακλείου, επίσκεψη στον Αρχαιολογικό χώρο της Κνωσσού, στο Αρχαιολογικό Μουσείο, στο Μουσείο Φυσικής Ιστορίας, στο Ενετικό Φρούριο Κούλες και στο μουσείο Λυχνοστάτης, εκπαιδευτική επίσκεψη στο ΚΠΕ Αρχανών και στο Αρχαιολογικό μουσείο Αρχανών και ημερήσια εκδρομή στο Θεματικό πάρκο Κρηταγενής Δίας στα Βορίζια.
Μετά τη συνάντηση στην Ελλάδα, τα συνεργαζόμενα σχολεία και για χρονικό διάστημα δύο μηνών, θα εμπλέξουν όλους τους μαθητές των σχολείων τους στην υλοποίηση του προγράμματος «Ανάπτυξη της σχολικής Αυλής». Οι μαθητές και οι εκπαιδευτικοί θα συνεχίσουν επίσης να συνεργάζονται μέσα από την ηλεκτρονική πλατφόρμα του σχολικού Δικτύου eTwinning ? κάνοντας παρουσιάσεις και αποτίμηση των αποτελεσμάτων των δράσεών τους, καθώς και διαδικτυακές συνομιλίες.
Στους μαθητές που συμμετείχαν στην κινητικότητα ΕRASMUS+ απονεμήθηκαν βραβεία - διπλώματα και αναμνηστικά με το λογότυπο του έργου. Όλα τα βίντεο και οι φωτογραφίες από τη διαδικασία παρουσιάζονται στο eTwinning καθώς επίσης και στο σύνδεσμο που ακολουθεί.