11o Γυμνάσιο
Ηρακλείου Κρήτης

Είσοδος μελών

Τηλεκπαίδευση

webexmeetings

Επισκέπτες online...

Αυτήν τη στιγμή επισκέπτονται τον ιστότοπό μας 10 επισκέπτες και κανένα μέλος

Little steps make a big difference

Little steps make a big difference! Together, we care for our home.




IMG 9681

Το 11ο Γυμνάσιο ανταλλάσσει χριστουγεννιάτικες κάρτες με ξεχωριστά μηνύματα

 

Επιστήμη, γυναίκες και Χριστούγεννα

Έτοιμες είναι οι πρώτες χριστουγεννιάτικες κάρτες που δημιούργησαν μαθητές και μαθήτριες του 11ου Γυμνασίου Ηρακλείου και θα τις στείλουν στα ευρωπαϊκά σχολεία που συμμετέχουν στο έργο eTwinning με θέμα τη θέση της γυναίκας στην επιστήμη.

«Ευχές μας αποτελούν οι συμβουλές και οι προτροπές σπουδαίων γυναικών που με τη γνώση, τη θέληση και την αποφασιστικότητά τους συνέβαλαν στην εξέλιξη της ανθρωπότητας», αναφέρουν οι καθηγήτριες του σχολείου.

Το 11ο Γυμνάσιο ανταλλάσσει χριστουγεννιάτικες κάρτες με ξεχωριστά μηνύματα προς τα ευρωπαϊκά σχολεία που συμμετέχουν στο έργο eTwinning με θέμα τη θέση της γυναίκας στην επιστήμη.

Οι υπεύθυνες εκπαιδευτικοί είναι η καθηγήτρια Αγγλικής Γλώσσας, κ. Κυριακή Κυδωνιέως, και η  γεωλόγος, κ. Όλγα Γκίζα, ενώ σημαντική ήταν η βοήθεια της εκπαιδευτικού εικαστικών, κ. Κλειώς Χρηστάκη.

Οι κάρτες θα σταλούν σε έξι σχολεία στις Τουρκία, Ισπανία, Σλοβακία και Αγγλία ενώ το 11ο Γυμνάσιο έχει ήδη λάβει την πρώτη του κάρτα από τη Γρανάδα, γεγονός που ενθουσίασε ιδιαίτερα τα παιδιά.

Το 11ο Γυμνάσιο ανταλλάσσει χριστουγεννιάτικες κάρτες με ξεχωριστά μηνύματα προς τα ευρωπαϊκά σχολεία που συμμετέχουν στο έργο eTwinning με θέμα τη θέση της γυναίκας στην επιστήμη

Η κ. Κυδωνιέως αναφέρει πως, πέρα από τους υπόλοιπους στόχους του προγράμματος, οι μαθητές κάνουν χρήση της αγγλικής γλώσσας παράλληλα με το μάθημα και συνειδητοποιούν την αξία που έχει η γνώση μίας άλλης γλώσσας στην επικοινωνία μας με τους ανθρώπους.

Το έργο διεξάγει επιστημονική έρευνα στο μάθημα της χημείας με παράλληλη χρήση της Αγγλικής Γλώσσας, καθώς και συναισθηματική ανάπτυξη των μαθητών προκειμένου να ανακαλύψουν ένα νέο στοιχείο του Περιοδικού Πίνακα, το ?eTwinnio?. Εξαιρετικές γυναίκες επιστήμονες βοηθούν τους μαθητές να ανακαλύψουν τις μυστηριώδεις ιδιότητές του? Και η περιπέτεια αρχίζει....  video

IMG 9689

IMG 9639




 Roum2

Μαθητές και εκπαιδευτικοί του 11ου Γυμνασίου Ηρακλείου μετακινήθηκαν στη Ρουμανία, στο Skoala Zimnaziala Nr3 στην πόλη Ζimnicea, στο πλαίσιο του ευρωπαϊκού προγράμματος Εrasmus+ με τίτλο Littlestepsmakeabigdifference. Togetherwecareforourhome. Στη συνάντηση συμμετείχαν 6 μαθητές και 3 εκπαιδευτικοί από κάθε σχολείο των συνεργατών χωρών.

Στην εναρκτήρια γιορτή καλωσορίσματος, πραγματοποιήθηκε παρουσίαση της χώρας, της πόλης και του σχολείου, αλλά και παραδοσιακών χορών της Ρουμανίας από τους μικρούς μαθητές. Στο σχολείο που μας φιλοξένησε, οι μαθητές μας είχαν την ευκαιρία να παρακολουθήσουν πληθώρα δραστηριοτήτων: Στην αυλή του σχολείου έπαιξαν παιχνίδια γνωριμίας και χωρίστηκαν σε διεθνείς ομάδες ενώ στη συνέχεια συνεργάστηκαν στο εργαστήριο πληροφορικής και δουλέψαν στην εκπαιδευτική πλατφόρμα e-twinning. Επιπλέον οι ομάδες κάθε χώρας προετοίμασαν μια παρουσίαση σχετικά με την πρόοδό τους στο πρόγραμμα.

Η εκπαιδευτικός του Ρουμάνικου σχολείου, Mihaela T?n?sescu, σε συνεργασία με τους καθηγητές της βιολογίας πραγματοποίησαν μάθημα για την υγιεινή διατροφή και το πώς μπορούν οι μαθητές να υιοθετήσουν υγιεινές διατροφικές συνήθειες. Το μάθημα ολοκληρώθηκε με υπαίθριες δραστηριότητες και άθληση στις εγκαταστάσεις της σχολικής κατασκήνωσης Dun?ricaστις όχθες του Δούναβη.

Το εργαστήριο όμως που πραγματικά ενθουσίασε τους μαθητές ήταν παρακολούθηση της γραμμής παραγωγής στο εργοστάσιο μπισκότων της εταιρίας InterAgro καθώς και το εργαστήριο κουζίνας με στόχο την παρασκευή υγιεινών σνακ. Η παρουσίαση ξεκίνησε με οκτώ κορυφαίες συμβουλές για σωστή διατροφή και στη συνέχεια δόθηκαν περισσότερες λεπτομέρειες σχετικά με τα τρόφιμα, προκειμένου οι μαθητές να κατανοήσουν τη σύστασή τους. Ακολούθησαν φύλλα δραστηριοτήτων, οι μαθητές συμπλήρωσαν τους δικούς τους πίνακες σχετικά με τη διατροφή τους και συζήτησαν παραδείγματα για το μενού μιας ημέρας. Τα εργαστήρια αυτά πραγματοποιήθηκαν από μαθητές και απευθύνονταν σε μαθητές, με στόχο να καλλιεργήσουν τη δημιουργικότητά τους και την αυτοεκτίμησή τους και να φέρουν καλύτερα και πιο άμεσα αποτελέσματα.

Όλοι οι μαθητές μετέφεραν επίσης τις ιδέες τους σχετικά με το θέμα "Υγιεινός τρόπος ζωής" και παρουσίασαν τις δικές τους ιδέες για υγιεινή διατροφή και υγιεινά γεύματα. Όλες οι ιδέες και το υλικό που συγκεντρώθηκε από τους μαθητές εταίρους, βρίσκεται στην ηλεκτρονική πλατφόρμα του έργου στο Twinspace, καθώς και αντιπροσωπευτικά βίντεο και φωτογραφίες από την κινητικότητα στη Ρουμανία έχουν αναρτηθεί στην Ιστοσελίδα του σχολείου μας.

Οι μαθητές, μέσα σε πολυπολιτισμικές ομάδες, συζήτησαν, συμφώνησαν και δεσμεύτηκαν για τον τρόπο καταμέτρησης των αλλαγών στη διατροφή τους για τους επόμενους δύο μήνες. Οι σχολικές αρχές και οι εκπρόσωποι εκπαιδευτικοί, παρακολούθησαν αυτά τα εργαστήρια για να βοηθήσουν στην υλοποίηση των ιδεών αυτών στα σχολεία τους.

Οι συναντήσεις των συντονιστών έλαβαν χώρα μετά από τα εργαστήρια των μαθητών για να συζητήσουν και να αξιολογήσουν το έργο, να λάβουν ανατροφοδότηση από ερωτηματολόγια και συνεντεύξεις και να προετοιμαστούν για το επόμενο βήμα στην επιτυχή υλοποίηση του έργου. Πραγματοποιήθηκε συνάντηση με τις τοπικές αρχές για να συζητηθεί το ίδιο το έργο, καθώς και θέματα εκπαίδευσης στη χώρα υποδοχής.

Κατά τη διάρκεια της συνάντησης είχαμε επίσης πλούσιο Πολιτιστικό πρόγραμμα και εκδρομές που περιλάμβανε την επίσκεψή μας στο Κτίριο του Κοινοβουλίου, ένα αρχιτεκτονικό στολίδι της Ρουμανίας, το οποίο δεν αποτελεί απλώς ένα μνημείο, ένα αξιοθέατο, αλλά εκτός από Κοινοβούλιο χρησιμοποιείται και ως χώρος πολλών και ποικίλων εκδηλώσεων. Η ξενάγησή μας συνεχίστηκε στο Μουσείο Φυσικής Ιστορίας GrigoreAntipa στο Βουκουρέστι, στο κάστρο Pele?s, ένα από τα ωραιότερα παλάτια των Βαλκανίων, μαγικό σαν παραμύθι, και στον φημισμένο και επιβλητικό πύργο του Κόμη Δράκουλα στο Bran, σε Καθολικούς και Ορθόδοξους ναούς του Βουκουρεστίου και στο Μουσείο Χωριό όπου αυθεντικά σπίτια από όλες τις περιοχές της Ρουμανίας βρίσκονται συγκεντρωμένα στο Herastrau Park, στο Εθνικό πάρκο της Ρουμανίας, δίπλα στη λίμνη !

Μετά τη συνάντηση στη Ρουμανία, τα σχολεία συνεργάτες θα συνεργάζονται με όλους τους μαθητές στα σχολεία τους προκειμένου να εφαρμόσουν το πρόγραμμα «Φροντίδα των τροφίμων» για το επόμενο διάστημα των δύο μηνών.

Τα εργαστήρια που παρακολούθησαν οι μαθητές για την υγιεινή διατροφή - ως μέρος ενός τόσο ευρέος θεματικού άξονα με θέμα «Υγιεινή διαβίωση» σύμφωνα με τους 17 στόχους του Ο.Η.Ε. για τη Βιώσιμη ανάπτυξη, έδωσαν την ευκαιρία στους νέους να εδραιώσουν στη σκέψη τους τη σύνδεση μεταξύ ενός υγιούς περιβάλλοντος και μιας υγιούς ζωής. Να συνδυάσουν το γεγονός πως ότι είναι καλό για μας είναι καλό και για το περιβάλλον και ότι μια περιβαλλοντικά βιώσιμη διατροφή είναι επίσης μια υγιεινή διατροφή.

Συναντηθήκαμε με σχολικές αρχές και διευθυντές, δώσαμε φωνή και συζητήσαμε για τη σπουδαιότητα των τοπικών βιολογικών προϊόντων και πώς μπορούμε ως μέλη των οικολογικών ομάδων να βοηθήσαμε τα σχολεία να βελτιώσουν τα μενού στα κυλικεία τους.

Συνοψίζοντας θα θέλαμε να επισημάνουμε ότι οι ανταλλαγές μέσω του προγράμματος Erasmus+ επιτρέπουν στους συμμετέχοντες να μάθουν για άλλους πολιτισμούς και χώρες, να ξεπεράσουν τις προκαταλήψεις και τα στερεότυπα. Οι δεξιότητες επικοινωνίας στην αγγλική γλώσσα αλλά και ο ψηφιακός γραμματισμός βελτιώνονται. Σημαντικό ρόλο έχουν και οι γονείς των μαθητών που λαμβάνουν μέρος στην ανταλλαγή, καθώς συμμετέχουν ενεργά στον προγραμματισμό των συνεδριάσεων και στην υποστήριξη όλων των δραστηριοτήτων του έργου. Χάρη στις επισκέψεις και στις ανταλλαγές μαθητών, τα σχολεία και οι τοπικές κοινωνίες μας μετατρέπονται σε μια μεγάλη κοινότητα που προσφέρει την ευκαιρία να συναντήσουμε, να μάθουμε και να ανοίξουμε την πόρτα σε άλλους πολιτισμούς, με φιλοξενία και ανοχή. Η κινητικότητα στο εξωτερικό ήταν ιδιαίτερα σημαντική για τους μαθητές, καθώς απέκτησαν την ευκαιρία να ταξιδέψουν και να πιστεύουν στις δικές τους ευκαιρίες χάρη στην ενεργό μάθηση. Οι εκπαιδευτικοί κατάφεραν να αναπτύξουν υψηλότερες επαγγελματικές ικανότητες και θα μπορούν να τις χρησιμοποιήσουν στη διδακτική πράξη και σε μελλοντικά προγράμματα.

Roum1

 

 

Για περισσότερες φωτογραφίες ή video  κάντε κλίκ στους παρακάτω συνδέσμους:   ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ , video

 

 




ΔΙΑΧΥΣΗ ΤΩΝ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΩΝ ΤΟΥ ΕΥΡΩΠΑΙΚΟΥ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ ERASMUS+KA2 ME ΤΙΤΛΟ "LITTLE STEPS MAKE A BIG DIFFERENCE. TOGETHER WE CARE FOR OUR HOME." ΣΤΟ ΠΛΑΙΣΙΟ ΤΩΝ ΕΚΔΗΛΩΣΕΩΝ "ΗΜΕΡΕΣ ERASMUS 2019"

ERASMUS DAYS 2019

Το σχέδιο κινητικότητας Erasmus+KA2 μετίτλο «LITTLE STEPS MAKE A BIG DIFFERENCE. TOGETHER WE CARE FOR OUR HOME.» παρουσιάστηκε με επιτυχία στο πλαίσιο του εορτασμού ΗΜΕΡΕΣ ERASMUS+2019 που πραγματοποιήθηκε τη Δευτέρα 23 Σεπτεμβρίου 2019 στο χώρο του 11oυ Γυμνασίου Ηρακλείου.

Την  ειδική αυτή εκδήλωση  τίμησε με την παρουσία του ο Αντιδήμαρχος Παιδείας, Δια Βίου Μάθησης & Νέας Γενιάς  κος Αγγελάκης Νικόλαος, ο Αναπληρωτής Οργανωτικός  Συντονιστής Εκπαιδευτικού Έργου Περιφέρειας Κρήτης κος Κανέλλος Ιωάννης, η υπεύθυνη των Ευρωπαϊκών προγραμμάτων Περιφερειακής Εκπαίδευσης Κρήτης κα Βουράκη Αρετή, εκπαιδευτικοί, γονείς και μαθητές.

Η εκπαιδευτικός Αγγλικής Γλώσσας, κ. Κυδωνιέως Κυριακή, συντονίστρια του προγράμματος, καθώς και η παιδαγωγική ομάδα, αποτελούμενη από τη Διευθύντρια κ. Κοκοτσάκη Αντωνία (ΠΕ05), , την Υποδιευθύντρια κ. Αθανασάκη Μαρία (ΠΕ80), και τους εκπαιδευτικούς, κ. Πατσάκη Ιωάννη (ΠΕ), κ. Χρηστάκη Κλειώ (ΠΕ) και Φιλιππίδου Άννα (ΠΕ02), παρουσίασαν τις δράσεις του σχεδίου δίνοντας έμφαση στα αποτελέσματα κατά το πρώτο έτος υλοποίησής του.

Το δεύτερο μέρος της εκδήλωσης πραγματοποιήθηκε με την πολύτιμη συνεργασία και συν διοργάνωση όλων των Ευρωπαϊκών προγραμμάτων Εramus+ που υλοποιούνται στο σχολείο μας. Συγκεκριμένα, όλοι οι μαθητές του Σχολείου μας, χωρισμένοι με ομάδες, είχαν την ευκαιρία να «περάσουν» από 10 «σταθμούς» ενημέρωσης, στους οποίους πραγματοποιούνταν:

  • ενημερωτικές προβολές, με μαρτυρίες μαθητών από τη συμμετοχή τους στο πρόγραμμα,
  • βιωματικές ασκήσεις με σκοπό να μάθουν λέξεις από τις γλώσσες των εταίρων,
  • μουσικοκινητικές ασκήσεις που βασίζονταν σε ρυθμούς των χωρών-μελών της σύμπραξης,
  • δραστηριότητες λεπτής κινητικότητας που περιλάμβαναν κατασκευή παζλ με το λογότυπο του προγράμματος,
  • ασκήσεις γραπτής έκφρασης των σκέψεων και των εμπειριών τους από τη συμμετοχή τους στο πρόγραμμα,
  • ενημέρωση με προβολή προκειμένου να μάθουν από πού πήραν τα ονόματα τους τα αεροδρόμια των χωρών που μας φιλοξένησαν,
  • «περιπλάνηση» με τη βοήθεια γεωγραφικού χάρτη και με στόχο να μάθουν σημαντικά πρόσωπα από τις χώρες με τις οποίες συνεργαζόμαστε, και τέλος
  • Παιχνίδι γνώσεων με τη μορφή κουίζ.

Παράλληλα, σε ειδικά διαμορφωμένο χώρο, όσοι επιθυμούσαν, ενημερώθηκαν για λογοτέχνες και ποιητές των χωρών που συμμετέχουν στο πρόγραμμα, ενώ στην κεντρική είσοδο του σχολείου γινόταν διανομή ενημερωτικού υλικού των Ευρωπαϊκών προγραμμάτων από τους μαθητές μας.

Στο σημείο αυτό να υπενθυμίσουμε ότι τα οφέλη από την συμμετοχή σε μια διακρατική δράση ERASMUS+ είναι πολυδιάστατα. Παρέχονται οι ευκαιρίες και οι δυνατότητες για την ολόπλευρη ανάπτυξη των μαθητών από γλωσσικής, πολιτισμικής και εκπαιδευτικής πλευράς, μέσω της αλληλεπίδρασης με μαθητές άλλων χωρών.

Διαλύονται τα στερεότυπα και οι προκαταλήψεις, και δημιουργούνται σχέσεις φιλίας.

Το μεγαλύτερο όφελος, όμως, είναι ο σεβασμός και η ανοχή που αναπτύσσεται προς διαφορετικούς πολιτισμούς, θρησκείες, χρώματα και διαφορετικότητες.