Accreditation
Κατηγορία: /
Από τις 27 Μαΐου έως τις 31 Μαΐου 2024, το 11ο Γυμνάσιο Ηρακλείου φιλοξένησε 12 μαθητές και 2 εκπαιδευτικούς από το Základná škola Dargovských hrdinov 19, από το Humenné της Σλοβακίας, στο πλαίσιο του προγράμματος Erasmus+ με κωδικό έργου: 2023-1-SK01-KA121-SCH-000146051.
Οι δραστηριότητες της επίσκεψης επικεντρώθηκαν στη μέθοδο STEAM και στην εκμάθηση μέσω διερεύνησης. Το πρόγραμμα περιλάμβανε ποικίλες εκπαιδευτικές και πολιτιστικές δράσεις, προωθώντας τη συνεργασία και την ανταλλαγή γνώσεων μεταξύ των συμμετεχόντων.Τις δράσεις επέβλεψαν ο Διευθυντής και συντονιστής της παιδαγωγικής ομάδας Erasmus+ του 11ου Γυμνασίου, κ. Αλέξανδρος Καμπαναράκης και η εκπαιδευτικός Αγγλικής Γλώσσας και μέλος της ίδιας ομάδας κυρία Κυριακή Κυδωνιέως καθώς και οι Ing. Janka Sudzinová, εκπαιδευτικός, επιστημονικά υπεύθυνη του προγράμματος και ο διοικητικά υπεύθυνος, Mgr. Miroslav Alexovič αναπληρωτής διευθυντής του οργανισμού αποστολής από τη Σλοβακία.
Η ατζέντα δραστηριοτήτων αφορούσε στην εβδομάδα από 27 Μαΐου έως 31 Μαΐου 2024, ξεκίνησε τη Δευτέρα στο σχολείο μας με άφιξη και καλωσόρισμα, ακολουθούμενο από δραστηριότητες γνωριμίας και θεατρικό δρώμενο το οποίο επιμελήθηκε η Φιλόλογος κ. Άννα Φιλιππίδου με θέμα «Η Στάση του Νίκα…Αλλιώς», μεταφρασμένο στην Αγγλική Γλώσσα από την κυρία Κυδωνιέως. Κατά τη διάρκεια της εβδομάδας, μεταξύ άλλων, οι μαθητές συμμετείχαν σε βιωματικές, διαδραστικές δραστηριότητες με σκοπό την οπτικοποίηση τής φωτοσύνθεσης και την κατανόησής της μέσω πειραμάτων στα οποία έγινε χρήση ψηφιακών εργαστηριακών συστημάτων (STEAM).
Πραγματοποιήθηκε μεταξύ ομότιμων (peer to peer), εισαγωγική μελέτη του επιστημονικού θέματος της Τεχνητής Νοημοσύνης (AI), με ταυτόχρονη εκμάθηση ξένης γλώσσας (Content and Language Integrated Learning - CLIL). Με την εφαρμογής WOMBO Dream, οι μαθητές μετέτρεψαν κείμενο σε ψηφιακά έργα τέχνης και δημιούργησαν ιστορίες με χρήση της δύναμης της τεχνητής νοημοσύνης (AI)! Πραγματοποιήθηκε επίσκεψη στο Αρχαιολογικό Μουσείο Ηρακλείου αλλά και υπαίθριο μάθημα ιστορίας και μυθολογίας. Έγινε πρακτική άσκηση με επίκεντρο τις κοινωνικές δεξιότητες και τις διαφορές μεταξύ εθνών σε επίπεδο κουλτούρας και ιστορίας.
Τέλος, οι δραστηριότητες ολοκληρώθηκαν με αξιολόγηση μέσω ερωτηματολογίων, παρουσίαση των αποτελεσμάτων και τελετή απονομής πιστοποιητικών και ανταλλαγής δώρων.
Η εμπειρία αυτή προσέφερε πολλαπλά οφέλη τόσο στους μαθητές όσο και στους εκπαιδευτικούς. Για τους μαθητές, η συμμετοχή σε ένα τέτοιο πρόγραμμα ενίσχυσε την κατανόησή τους σε επιστημονικά θέματα όπως η φωτοσύνθεση μέσω διαδραστικών και πρακτικών δραστηριοτήτων, ενώ παράλληλα τους δόθηκε η ευκαιρία να αναπτύξουν δεξιότητες συνεργασίας, επικοινωνίας και κριτικής σκέψης. Επίσης, η αλληλεπίδραση με μαθητές από τη Σλοβακία καλλιέργησε τη διαπολιτισμική κατανόηση και προήγαγε την πολυπολιτισμικότητα. Για τους εκπαιδευτικούς, η δράση προσέφερε τη δυνατότητα ανταλλαγής καλών πρακτικών και καινοτόμων διδακτικών μεθόδων με συναδέλφους από άλλα εκπαιδευτικά συστήματα, ενισχύοντας έτσι την επαγγελματική τους ανάπτυξη και εμπλουτίζοντας τις διδακτικές τους μεθόδους.
Το πρόγραμμα, ο τρόπος εκτέλεσής του και η σύνθεση των ομάδων που μετείχαν σε αυτό, συνέβαλαν στην προώθηση του οράματος του 11ου Γυμνασίου Ηρακλείου για μια δυναμική, εξωστρεφή, συμπεριληπτική, μανθάνουσα εκπαιδευτική κοινότητα, ανοιχτή στην καινοτομία.
Στην επιτυχία της επίσκεψης συνέβαλε καθοριστικά, με τη συνεργασία και την ενεργό συμμετοχή του, το σύνολο των μελών του Συλλόγου Διδασκόντων του σχολείου. Το πρόγραμμα χρηματοδοτήθηκε από την Ευρωπαϊκή Ένωση.
Κατηγορία: /
Στο πλαίσιο της Διαπίστευσης Erasmus+ 2021-27 που υλοποιεί η σχολική μας μονάδα, με κωδικό σχεδίου 2023-1-EL01-KA121-SCH-000133039, μετακινήθηκε η εκπαιδευτικός Αγγλικής γλώσσας κυρία Κυριακή Κυδωνιέως, στη Νίκαια της Γαλλίας, από 20 έως 28 Απριλίου 2024. Η εκπαιδευτικός μας επιμορφώθηκε στο θέμα: "Environmental Stewardship - How to Reconnect with Nature". Εκτός από την εκπαιδευτικό του 11ου Γυμνασίου Ηρακλείου, μετείχαν εκπαιδευτικοί από τη Ρουμανία, τη Σουηδία, την Ολλανδίας, τη Σλοβενία και την Πολωνία.
Οι εκπαιδευτικοί - ερευνητές ασχολήθηκαν με θέματα βιοκαινοτομίας και σχεδίασης, με έμφαση σε αναλύσεις SWOT και SOAR. Το πρόγραμμα περιλάμβανε εκτενή σειρά δραστηριοτήτων όπως διαλέξεις, εργαστήρια και πρακτικές ασκήσεις με στόχο την εμβάθυνση στα θέματα της βιώσιμης ανάπτυξης και του περιβάλλοντος, καθώς και την ανταλλαγή εκπαιδευτικών πρακτικών. Συζητήθηκαν θέματα όπως η κλιματική αλλαγή, η περιβαλλοντική διαχείριση, η αειφορία και ο βιο-σχεδιασμός. Επιπλέον, πραγματοποιήθηκαν επισκέψεις σε μέρη πολιτιστικού και εκπαιδευτικού ενδιαφέροντος, όπως στο Maison De l'Environnement Nice και σε σχολεία, τόσο στη Νίκαια όσο και στις γύρω περιοχές.
Με αυτήν την εμπειρία, η εκπαιδευτικός μας επέστρεψε ενδυναμωμένη με νέες γνώσεις και ιδέες, έτοιμη να τις μοιραστεί με τους συνεργάτες και τους μαθητές της, προωθώντας έτσι το βιο-σχεδιασμό και την αειφορία στην εκπαιδευτική κοινότητα.
Κατηγορία: /
Στο πλαίσιο της Διαπίστευσης Erasmus+ 2021-27 που υλοποιεί η σχολική μας μονάδα (σχέδιο 2023-1-EL01-KA121-SCH-000133039), πραγματοποιήθηκε η τέταρτη κινητικότητα στο Δουβλίνο της Ιρλανδίας στην οποία συμμετείχαν οι εκπαιδευτικοί Σπυριδούλα Μπενέτου, Ελληνικής Φιλολογίας και η Ευαγγελία Γιασσάκη, Γερμανικής Φιλολογίας από 20 έως 28 Απριλίου 2024. Το σεμινάριο που παρακολούθησαν είχε τίτλο: “Drama Techniques: Developing Self-Expression, Communication and Social Skills for All Students”
Στο σεμινάριο, εκτός των δύο εκπαιδευτικών του 11ου Γυμνασίου Ηρακλείου, συμμετείχαν και εκπαιδευτικοί από την Ιταλία, Ισπανία, Φινλανδία και Κύπρο. Μέσα από την επιμόρφωση οι εκπαιδευτικοί είχαν τη δυνατότητα να εμπλουτίσουν και να ανανεώσουν τις εκπαιδευτικές πρακτικές τους μέσω της δραματοποίησης και του θεατρικού παιχνιδιού αλλά και να έρθουν σε επαφή με άλλες γλώσσες, κουλτούρες, ιδέες και σκέψεις.
Χαρακτηριστικά οι δύο εκπαιδευτικοί αναφέρουν:
«Διδαχτήκαμε τεχνικές δραματοποίησης με σκοπό να προάγουμε την επικοινωνία, την συνεργασία, τη δημιουργικότητα και να ενισχύσουμε την αυτοπεποίθηση των μαθητών μας. Δουλέψαμε τεχνικές αυτοσχεδιασμού βασισμένες σε ποιήματα, πίνακες ζωγραφικής, «παγωμένες» εικόνες, ήχους, σωματική έκφραση, αντικείμενα, σύντομους διαλόγους και προσαρμοσμένες στις ανάγκες και στους στόχους και του δικού μας προγράμματος Erasmus+ αλλά και του αναλυτικού
προγράμματος διδασκαλίας. Με την εμπειρία αυτή μπήκαμε στη θέση των μαθητών μας, ανανεώνοντας την οπτική μας ως διδάσκοντες.
Τέλος, παράλληλα με την επιμόρφωση είχαμε την ευκαιρία, μέσω ξεναγήσεων που διοργάνωσε ο φορέας υλοποίησης του σεμιναρίου, να γνωρίσουμε την ιστορία και τα αξιοθέατα της πόλης, να επισκεφθούμε τη μοναδική ιρλανδική ύπαιθρο, να διδαχθούμε ιρλανδικούς χορούς και να δοκιμάσουμε εδέσματα από 15 διαφορετικές χώρες που συμμετείχαν στα προγράμματα του φορέα.»