11o Γυμνάσιο
Ηρακλείου Κρήτης

Είσοδος μελών

Τηλεκπαίδευση

webexmeetings

Επισκέπτες online...

Αυτήν τη στιγμή επισκέπτονται τον ιστότοπό μας 18 επισκέπτες και κανένα μέλος




ΜΑΡΩΝΕΙΑΣτα πλαίσια του Περιβαλλοντικού προγράμματος με θέμα «Περπατώ, περπατώ...» η ομάδα με υπεύθυνες καθηγήτριες κ. Κοκοτσάκη Αντωνία, καθηγήτρια Γαλλικών και κ. Λαζαρίδου Αλίκη καθηγήτρια Φυσικής Αγωγής και συνοδό την κ. Χρονάκη Φιλαρέτη φιλόλογο, υποδ/ντρια επισκέφθηκε το ΚΠΕ Μαρώνειας στην Κομοτηνή στις αρχές Απριλίου.

Πιο συγκεκριμένα η Oμάδα την Τετάρτη 30 Μαρτίου «πέταξε» για Θεσσαλονίκη και στη συνέχεια επισκέφθηκε το σπήλαιο Αλιστράτης. Η ξενάγηση στο σπήλαιο καθήλωσε τους μαθητές. Παντού σταλακτίτες, σταλαγμίτες αλλά και εκκεντρίτες, σχηματισμοί σπάνιοι που δημιουργούνται «αψηφώντας» τους νόμους της βαρύτητας ακολουθώντας ακανόνιστες πορείες. Βγαίνοντας μας περίμενε λίγα μέτρα πιο κάτω το τρενάκι για την ξενάγηση του ποταμού Αγγίτη. Το άγριο τοπίο με τις χαράδρες, την πλούσια βλάστηση, τα σπήλαια και στη μέση να κυλά ο Αγγίτης ποταμός, ήταν κάτι που κυριολεκτικά σου έκοβε την ανάσα.

Αργά το βράδυ φτάσαμε στο χωριό Μαρώνεια με μικρές στάσεις στη Δράμα με το καταπληκτικό πάρκο της (τις πηγές της Αγίας Βαρβάρας) και την πανέμορφη Καβάλα που ο συνδυασμός Βουνού και θάλασσας σίγουρα κανένα επισκέπτη δεν αφήνει ασυγκίνητο. Την επόμενη μέρα επισκεφθήκαμε το περίφημο δάσος της Δαδιάς στο δήμο Σουφλίου όπου είχαμε την ευκαιρία πέρα από την ενημέρωση που μας έκαναν να μας μεταφέρουν στην καρδιά του δάσους. Με τηλεσκόπιο είδαμε ποικιλία πουλιών και ιδιαίτερα γυπαετών την ώρα που έτρωγαν.

Στην συνέχεια επισκεφθήκαμε την Αλεξανδρούπολη με τις ατέλειωτες παραλίες και τον Φάρο να δεσπόζει στο κέντρο σήμα κατατεθέν της πόλης. Το απόγευμα επισκεφθήκαμε το Περιβαλλοντικό κέντρο Μαρώνειας όπου μας υποδέχθηκαν εγκάρδια και μας κατατόπισαν για το πρόγραμμα που επιλέξαμε να παρακολουθήσουμε (ευρωπαϊκό μονοπάτι Ε6) και μας ενημέρωσαν για την ιστορία του τόπου τους. Εκεί με έκπληξη πληροφορηθήκαμε ότι ο μύθος θέλει το σπήλαιο στην Μαρώνεια να είναι το σπήλαιο του Κύκλωπα Πολύφημου όπου ο «Κανένας», ο Οδυσσέας, τον τύφλωσε.

Την επόμενη ημέρα ακολουθώντας το πρόγραμμα του ΚΠΕ τα παιδιά εφοδιασμένα με φωτογραφικές μηχανές και σημειωματάρια εξερεύνησαν μέρος από το ευρωπαϊκό μονοπάτι Ε6 που περνά και μέσα από την πόλη της Κομοτηνής. Γνώρισαν την Κομοτηνή, αυτή την τόσο ιδιαίτερη πόλη, όπου το «πάντρεμα» Μουσουλμανικού και Ορθόδοξου στοιχείου σ' εντυπωσιάζει, ξεναγήθηκαν σε τζαμί, ανακάλυψαν τα εργαστήρια με τα παραδοσιακά επαγγέλματα, γεύτηκαν τα υπέροχα γλυκά και το απόγευμα συγκέντρωσαν το υλικό τους, ζωγράφισαν και δημιούργησαν στο ΚΠΕ με το δικό τους μοναδικό τρόπο ενώ κατενθουσίασαν τους υπεύθυνους του ΚΠΕ από την παρουσίαση των εργασιών τους.

Την επόμενη μέρα επισκεφθήκαμε με το τρένο το Παρανέστι διασχίζοντας τα Θρακικά Τέμπη εκεί μας περίμενε ο υπεύθυνος του Περιβαλλοντικού Κέντρου και μας ξενάγησε στο Μουσείο Φυσικής Ιστορίας και στη συνέχεια μας οδήγησε στις όχθες του ποταμου Νέστου. Το περπάτημα σε μονοπάτια δίπλα στο ποτάμι και ανάμεσα από πυκνή βλάστηση μας αναζωογόνησε. Το απόγευμα επισκεφτήκαμε την Ξάνθη. Η πόλη αυτή ξετυλίγεται σταδιακά στα μάτια του επισκέπτη. Πραγματικά την ανακαλύπτεις σταδιακά, πλατείες, στενά σοκάκια και σπίτια με παραδοσιακή αρχιτεκτονική, όλα αυτά την κάνουν μοναδική.

Την τελευταία μέρα αφήνουμε τη θρακική γη και φτάνουμε στη Θεσσαλονίκη. Η ξενάγηση στο φρούριο Γεντί Κουλέ, στα Λαδάδικα, στην παραλία και το Λευκό Πύργο ήτανε ο πανέμορφος επίλογος αυτής της εκπαιδευτικής επίσκεψης.

Σίγουρα για τους μαθητές μας ήτανε εμπειρία μοναδική. Γνώρισαν περιοχές της Ελλάδας με φυσικό περιβάλλον τόσο διαφορετικό από το δικό μας, είδαν, άκουσαν και προπάντων συνειδητοποίησαν πόσο όμορφη είναι η φύση και πόσο πρέπει στο μέλλον ως αυριανοί ενεργοί πολίτες να συμβάλλουν στην προστασία και διατήρηση της οικολογικής ισορροπίας για την εξασφάλιση μιας καλύτερης ποιότητας ζωής, ενώ γενικότερα τους έφερε σε επαφή με τα ήθη και έθιμα της Θράκης και τους «φόρτωσε» γνώσεις και εμπειρίες.

Safe Line Γραμμή Βοήθειας Ελληνικού Κέντρου Ασφαλούς Διαδικτύου