KA 1
Κατηγορία: /
Κατηγορία: /
Στο πλαίσιο του προγράμματος ERASMUS+ KA1 Μαθησιακή Κινητικότητα Ατόμων, που αφορά στην επιμόρφωση των εκπαιδευτικών με τίτλο «Εκπαίδευση για ένα σχολείο χωρίς αποκλεισμούς» και περιλαμβάνει επτά κινητικότητες σε ισάριθμα επιμορφωτικά σεμινάρια, η εκπαιδευτικός (κλάδου ΠΕ02) του Σχολείου μας, Χρυσή Χουρσάν συμμετείχε στο εκπαιδευτικό πρόγραμμα ?DesigningInclusiveEducationalEnvironments?, που πραγματοποιήθηκε στη Βαρκελώνη της Ισπανίας από 22/10 έως 26/10/2018.
Το συγκεκριμένο εκπαιδευτικό πρόγραμμα ως κύριο αντικείμενο έχει την διαφορετικότητα εντός σχολικής τάξης και σχολικής κοινότητας καθώς και την εκπαιδευτική ενίσχυση των μαθητών εκείνων που χαρακτηρίζονται ως μη προνομιούχοι, συμπεριλαμβανομένων αυτών με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες ή διαφορετικού πολιτισμικού υπόβαθρου. Κατά τη διάρκεια του σεμιναρίου δόθηκε έμφαση στην αναγνώριση της διαφορετικότητας και στην πολυδύναμη έννοια της συμπερίληψης και ως μέθοδοι παρουσιάστηκαν η προσαρμογή και η διαφοροποίηση μικρής ή μεγάλης κλίμακας των ΑΠΣ, ο σχεδιασμός διαφοροποιημένων μαθημάτων και δραστηριοτήτων, η συνεργατική μάθηση και η χρήση ΤΠΕ.
Η κα Χουρσάν αναφέρει:
«Κατά τη διάρκεια του πενθήμερου σεμιναρίου υπήρξε ιδιαίτερα πολύτιμη, εκτός από την παρουσίαση και την διερεύνηση κοινωνικά και μαθησιακά επίκαιρων εννοιών και μεθόδων, η ίδια η συνύπαρξη 11 εκπαιδευτικών από 7 ευρωπαϊκές χώρες και η ανταλλαγή ιδεών και εμπειριών που προέκυψε από αυτήν. Το ίδιο το σεμινάριο κινήθηκε στην κατεύθυνση της παρουσίασης νέων εννοιών και μεθόδων με παραδείγματα, ποικίλα εποπτικά μέσα καθώς και με ευρετική και συνεργατική μάθηση. Η όλη εμπειρία θα αξιοποιηθεί με τις κατάλληλες προσαρμογές στο περιβάλλον του σχολείου με στόχο μια εκπαίδευσή χωρίς αποκλεισμούς. Θα ήθελα να ευχαριστήσω το πρόγραμμα ERASMUS+ καθώς και όλους όσοι εργάστηκαν και συνεργάστηκαν για να πραγματοποιηθεί για την πολύτιμη και, πιστεύω, ωφέλιμη για το σχολείο μας και για εμένα προσωπικά εμπειρία.»
Κατηγορία: /
Στο πλαίσιο του προγράμματος ERASMUS+ KA1 Μαθησιακή Κινητικότητα Ατόμων που αφορά στην επιμόρφωση των εκπαιδευτικών με τίτλο «Εκπαίδευση για ένα σχολείο χωρίς αποκλεισμούς» και περιλαμβάνει επτά κινητικότητες σε ισάριθμα επιμορφωτικά σεμινάρια, η εκπαιδευτικός (κλάδου ΠΕ02) του Σχολείου μας, Φιολιτάκη Μαρία, συμμετείχε στο εκπαιδευτικό πρόγραμμα ?DramaasaToolforSocialInclusion (RefugeeIntegrationandPreventionofPeerBullying?), που πραγματοποιήθηκε στη Βαρκελώνη της Ισπανίας από 22/10 έως 26/10/2018.
Στόχος του συγκεκριμένου εκπαιδευτικού προγράμματος ήταν η εξοικείωση των συμμετεχόντων εκπαιδευτικών με εργαλεία δραματοποίησης τα οποία μπορούν να αποτελέσουν μέθοδο διδασκαλίας (παιχνίδι ρόλων, παιχνίδια δημιουργικότητας κ.ά.), η ανάδειξη της δυνατότητας χρήσης του θεατρικού παιχνιδιού ως εργαλείου ομαλής κοινωνικής ενσωμάτωσης στη σχολική τάξη, η ανάπτυξη μεθόδων αξιολόγησης μέσω δραστηριοτήτων δραματοποίησης καθώς και η επίτευξη αποτελεσματικής επικοινωνίας μεταξύ ετερόκλητων ομάδων (πολιτισμικά, κοινωνικά, οικονομικά κ.ά).
Χαρακτηριστικά η κα Φιολιτάκη αναφέρει:
«Αρχικά, οι 11 συμμετέχοντες από 6 ευρωπαϊκές χώρες, παρουσιάσαμε τα εκπαιδευτικά συστήματα των χωρών μας και ανταλλάξαμε απόψεις σχετικά με τη δυνατότητα ομαλής ένταξης των μαθητών διαφορετικής πολιτισμικής και οικονομικοκοινωνικής προέλευσης, στη σχολική πραγματικότητα κάθε χώρας. Στη συνέχεια, είχαμε την ευκαιρία, μέσω βιωματικών δράσεων και υπό την καθοδήγηση των εκπαιδευτών μας κ. EmanueleNargiκαι StefanoD?argenio, να μάθουμε πώς η δημιουργική δραματοποίηση μπορεί όχι μόνο να αποτελέσει σημαντικό εργαλείο για την αποφυγή εντάσεων στο σχολικό χώρο (που εκδηλώνονται με τη μορφή είτε bullyingείτε περιθωριοποίησης ομάδων μεταναστών ή προσφύγων) αλλά και να οδηγήσει στο σεβασμό της διαφορετικότητας μέσω της ενσυναίσθησης.
Η παρουσία και η εισήγηση από εκπροσώπους του «Αντι-ρατσικού Σχολείου» σχετικά με την εκδήλωση συμπεριφορών bullyingκαι ρατσισμού στα σχολεία, αλλά και η επίσκεψή μας στο σχολείο ElCarmelμας έδωσε την ευκαιρία να γνωρίσουμε το ισπανικό εκπαιδευτικό σύστημα. Ταυτόχρονα συνομιλήσαμε με εμπλεκόμενους φορείς και με εκπαιδευτικούς σχετικά με τη δυνατότητα παροχής ίσων ευκαιριών στη μαθησιακή διαδικασία αλλά και για τρόπους επίλυσης προβλημάτων που ενδέχεται να ανακύψουν στο σχολικό περιβάλλον, λόγω της διαφορετικής πολιτισμικής και οικονομικοκοινωνικής προέλευσης των μαθητών.
Τέλος, με τη βοήθεια της κας GloriaNavarro, γνωρίσαμε την πανέμορφη πόλη της Βαρκελώνης, από τη διαφορετική σκοπιά του εναλλακτικού τουρισμού αφού επισκεφτήκαμε αθέατες πλευρές της πόλης, μάθαμε λεπτομέρειες τόσο για την ιστορία και τον πολιτισμό της όσο και για τη σύγχρονη ζωή των κατοίκων της.
Η καλή διάθεση και η δεκτικότητα των εκπαιδευόμενων αφ? ενός, αλλά και αφετέρου η άριστη κατάρτιση, η μεταδοτικότητα και το μεράκι των εκπαιδευτών είχαν ως αποτέλεσμα τη δημιουργία ενός ευχάριστου κλίματος, που θα αποτελέσει πηγή έμπνευσης και έναυσμα για την περαιτέρω αξιοποίηση των καινοτόμων μεθόδων διδασκαλίας που μας παρουσιάστηκαν».
Ευχαριστούμε το πρόγραμμα ERASMUS+ για την ευκαιρία που μας δίνει!