Κατηγορία: /
Την φετινή σχολική χρονιά (2018-2019) το σχολείο μας υλοποιεί πρόγραμμα ERASMUS+ KA1 Μαθησιακή Κινητικότητα Ατόμων που αφορά στην επιμόρφωση των εκπαιδευτικών, με τίτλο «Εκπαίδευση για ένα σχολείο χωρίς αποκλεισμούς». Στο πλαίσιο του προγράμματος, το οποίο περιλαμβάνει επτά κινητικότητες σε ισάριθμα επιμορφωτικά σεμινάρια, η εκπαιδευτικός (κλάδου ΠΕ03) Τσαπάκη Ελένη συμμετείχε στο εκπαιδευτικό σεμινάριο «ICTasatoolforInterculturalandmediaeducation» που πραγματοποιήθηκε στη Λισσαβώνα-Πορτογαλία από 25/2/2019 έως 1/32019. Στόχος του σεμιναρίου ήταν η ανάπτυξη καλών πρακτικών με τη χρήση ΤΠΕ στην εκπαιδευτική διαδικασία γενικότερα και ειδικότερα ως εργαλείο του συμπεριληπτικού σχολείου. Περισσότερες πληροφορίες μπορείτε να βρείτε στον παρακάτω σύνδεσμο: http://www.cref.pt/indexi-1.html
Δεδομένου ότι, στην σύγχρονη εποχή, το φαινόμενο της μετανάστευσης και της παγκοσμιοποίησης προκάλεσε μεγάλες δημογραφικές αλλαγές στη σύσταση των τοπικών κοινωνιών, το σχολικό περιβάλλον ως μικρογραφία της κοινωνίας, έχει αποκτήσει ένα ποικιλόμορφο χαρακτήρα, καθώς αυξάνεται ο αριθμός των μαθητών προερχόμενων από οικογένειες μεταναστών και ως εκ τούτου, το σύγχρονο σχολείο χαρακτηρίζεται από πολυμορφία και πολυπολιτισμικότητα. Υπό το πρίσμα αυτής της αλλαγής της σύνθεσης του μαθητικού πληθυσμού, αυξάνονται οι «απαιτήσεις» της κοινωνίας από τον εκπαιδευτικό, ο οποίος καλείται να διαδραματίσει έναν πολυδιάστατο ρόλο. Η διδασκαλία στις πολυγλωσσικές τάξεις είναι πολύπλοκη και οι εκπαιδευτικοί καλούνται να εξισορροπούν τις διαφορετικές ανάγκες που προκύπτουν. Έτσι, απαιτείται από εμάς να είμαστε διαπολιτισμικά ικανοί, να αναγνωρίζουμε και να αποδεχόμαστε την πολιτισμική ετερότητα όλων ανεξαιρέτως των μαθητών μας και να υιοθετούμε άρτιες διαπολιτισμικές πρακτικές διδασκαλίας. Κοινή επιδίωξη της Διεύθυνσης και του Συλλόγου Διδασκόντων του 11ου Γυμνασίου Ηρακλείου είναι η επιμόρφωση των εκπαιδευτικών του σχολείου με απότοκο να μπορούμε να εφαρμόζουμε και να προωθούμε στην πράξη τις αρχές της συμπεριληπτικής εκπαίδευσης, με απώτερο σκοπό την εκπαιδευτική ισότητα των «διαφορετικών» μαθητών μας.
Μετά το πέρας του προγράμματος, όπως χαρακτηριστικά αναφέρει η κ. Τσαπάκη, "οι 52 συμμετέχοντες εκπαιδευτικοί, προερχόμενοι από διαφορετικές χώρες της Ευρωπαϊκής Ένωσης, μέσα σε ένα ευχάριστο και δημιουργικό περιβάλλον μάθησης απόκτησαν ψηφιακές ικανότητες και εξοικειώθηκαν με μεθόδους χρήσης των ΤΠΕ στην εκπαίδευση (όπως Cloud computing, virtual pen, google drive,padlet, animoto,?). Επιπρόσθετα, ανέπτυξαν κοινωνικοπολιτισμικές δεξιότητες, ικανότητες κριτικής σκέψης και τεκμηρίωσης μέσω επιχειρημάτων, ικανότητες λήψης απόφασης και σχεδιασμού μαθημάτων με βάση έναν αποτελεσματικό τρόπο διδασκαλίας, ανταποκρινόμενο και προσαρμοσμένο σε μαθητές που πρωτίστως διαθέτουν διαπολιτισμικές ικανότητες.
Κλείνοντας πρέπει να τονισθεί ότι η διαπολιτισμική εκπαιδευτική πολιτική αποκτά νόημα και σκοπό μόνο, εάν και εφόσον εφαρμοστεί στη σχολική πράξη, καθώς όπως αναφέρουν οι Παπαχρήστου και Πανταζοπούλου:
"Αν το παιδί νιώθει πως στο σχολείο δε μιλάνε για τη ζωή του, αν δε βρίσκει αναφορές σε ότι κάνει, αν δε κατανοεί τι του ζητάνε και γιατί του ζητάνε αυτό, τότε ζει σε απόσταση σε σχέση με το περιεχόμενο και τις νόρμες του σχολείου, με κίνδυνο να μην έχει κίνητρα για μάθηση".
Ευχαριστούμε το πρόγραμμα ERASMUS+ για την ευκαιρία που μας δίνει!!
.
Κατηγορία: /
Στο πλαίσιο των μαθημάτων της Ιστορίας και των Εικαστικών της Γ΄ Γυμνασίου, με την καθοδήγηση των εκπαιδευτικών του σχολείου μας, Μ. Φιολιτάκη (φιλολόγου), Παπαδομανωλάκη Ευ. (φιλολόγου) και Κλ. Χρηστάκη (καθηγήτριας εικαστικών,)την Τετάρτη 10 Απριλίου 2019, πραγματοποιήθηκε εκπαιδευτική επίσκεψη στο Ιστορικό Μουσείο Ηρακλείου. Οι μαθητές της Γ΄ Τάξης γνώρισαν καλύτερα την ιστορία της πόλης μας αλλά και του νησιού μας, μέσα από εκθέματα που χρονολογούνται κατά την περίοδο της Αραβοκρατίας, της Βυζαντινής εποχής, της Ενετοκρατίας, της Οθωμανικής Κυριαρχίας και της περιόδου του Β΄ Παγκοσμίου πολέμου. Επίσης, θαύμασαν βυζαντινές εικόνες, χαρακτηριστικές της Κρητικής Σχολής στην Αγιογραφία αλλά και τα δύο έργα του Δομίνικου Θεοτοκόπουλου. Τέλος, είχαν την ευκαιρία να θαυμάσουν έργα του ζωγράφου Αλέξη Ακριθάκη και «ακολουθώντας» την εικαστική του έκφραση να «φύγουν» για λίγο από την καθημερινότητα και να συνειδητοποιήσουν ότι η γνώση δεν εξαντλείται ούτε περιορίζεται στο πλαίσιο του αναλυτικού προγράμματος διδασκαλίας των μαθημάτων τους.
Κατηγορία: /
Στο πλαίσιο του Ευρωπαϊκού Προγράμματος Erasmus +, ?ExploretheWorld. InspireYourself? και του μαθήματος της Μουσικής, ο εκπαιδευτικός του σχολείου μας Επαμεινώνδας - Παναγιώτης Μπελενιώτης (εκπαιδευτικός κλάδου 79.01), πραγματοποίησε δράση με στόχο μια διαφορετική γνωριμία με τον πολιτισμό των χωρών που συμμετέχουν στο Πρόγραμμα.
Πιο συγκεκριμένα, οι μαθητές χρησιμοποίησαν ηλεκτρονικό υπολογιστή και απλά υλικά όπως χάρτη, διπλόκαρφα και πλαστελίνη και με την καθοδήγηση του καθηγητή τους, ο οποίος του εξήγησε τη χρήση του λογισμικού Soundplant και τη συνδεσμολογία του υλισμικού Makey ? Makey, κατασκεύασαν διαδραστικό χάρτη. Διασκέδασαν «πατώντας» πάνω στην κάθε χώρα και ακούγοντας τον εθνικό ύμνο της. Έτσι, κατανόησαν ότι η «γλώσσα της μουσικής» μπορεί να αποτελέσει δίαυλο επικοινωνίας μεταξύ των ευρωπαϊκών χωρών και των πολιτισμών τους.
Ευχαριστούμε τον κο Ε. Π. Μπελενιώτη, για τις πρωτοπόρες μεθόδους διδασκαλίας, με τις οποίες κεντρίζει το ενδιαφέρον των μαθητών μας και τους μεταδίδει γνώσεις, μέσω της χαρά της δημιουργίας.