11o Γυμνάσιο
Ηρακλείου Κρήτης

Είσοδος μελών

Τηλεκπαίδευση

webexmeetings

Επισκέπτες online...

Αυτήν τη στιγμή επισκέπτονται τον ιστότοπό μας 22 επισκέπτες και κανένα μέλος

Προγράμματα




    Το σχολείο μας το τρέχων σχολικό έτος 2020-2021 υλοποιεί το πρόγραμμα Crocus σε συνεργασία με το Εβραϊκό Μουσείο Ελλάδος με υπεύθυνη εκπαιδευτικό την κα Μπακαλάρου Χριστίνα. Το Πρόγραμμα Crocus είναι μια ιρλανδική πρωτοβουλία η οποία περιλαμβάνει επί του παρόντος αρκετές ευρωπαϊκές χώρες. Ο Εκπαιδευτικός Οργανισμός για το Ολοκαύτωμα στην Ιρλανδία (HETI) παρέχει κίτρινους βολβούς κρόκων για να φυτευτούν το φθινόπωρο εις μνήμη των ενάμιση εκατομμυρίων Εβραιόπουλων τα οποία χάθηκαν στο Ολοκαύτωμα και των χιλιάδων άλλων παιδιών τα οποία ήταν θύματα των ναζιστικών θηριωδιών.

    Φυτεύσαμε, λοιπόν, κίτρινους κρόκους για να θυμόμαστε τα ενάμιση εκατομμύριο Εβραιόπουλα και τα χιλιάδες άλλα παιδιά που πέθαναν στο Ολοκαύτωμα. Το κίτρινο χρώμα των λουλουδιών μας υπενθυμίζει τα κίτρινα αστέρια τα οποία ήταν αναγκασμένοι να φορούν οι Εβραίοι υπό τη ναζιστική κυριαρχία. Τα λουλούδια μας υπενθυμίζουν όλα τα παιδιά που χάθηκαν.

    Η συμμετοχή στο Πρόγραμμα Crocus είναι ένας απτός τρόπος να γνωρίσουν οι μαθητές/τριες μας το ζήτημα του Ολοκαυτώματος και να τους/τις ευαισθητοποιήσει σχετικά με τους κινδύνους του ρατσισμού και της μισαλλοδοξίας. Μαθαίνουν τη σημασία της ένταξης και του σεβασμού προς όλους τους ανθρώπους ανεξάρτητα από την εθνικότητα, τις ειδικές ανάγκες, το σεξουαλικό προσανατολισμό ή τις θρησκευτικές τους πεποιθήσεις.

    Εκατοντάδες χιλιάδες παιδιά δολοφονήθηκαν από τους Ναζί, αλλά και πολλά επιβίωσαν. Τα περισσότερα από αυτά είναι πλέον παππούδες σήμερα. Κληροδότησαν τις ιστορίες τους στα παιδιά και τα εγγόνια τους. Οι ιστορίες τους δεν πρέπει να ξεχαστούν ποτέ. Πρέπει και εμείς να τις λέμε στα δικά μας παιδιά. Φυτεύουμε κίτρινους κρόκους για να θυμόμαστε τα παιδιά που χάθηκαν στο Ολοκαύτωμα. Με αυτόν τον τρόπο τα παιδιά δεν περνάνε στη λήθη, και η μνήμη τους και οι ιστορίες τους περνάνε στις επόμενες γενιές.

    Όταν οι κρόκοι ανθίζουν στην αρχή της άνοιξης, θυμόμαστε τα παιδιά που πέθαναν. Αλλά τα όμορφα λουλούδια μας υπενθυμίζουν επίσης ότι, ακόμη και μετά από τα πιο φριχτά γεγονότα, αρχίζει ξανά μια νέα ζωή και μπορούμε να ελπίζουμε ότι τα πράγματα θα είναι καλύτερα από πριν. Τα λουλούδια μας υπενθυμίζουν ότι υπάρχει ακόμη ομορφιά στον κόσμο και ελπίδα για το μέλλον μας. Το να φυτεύουμε τα λουλούδια είναι θλιβερό, αλλά είναι και ελπιδοφόρο.

    Τελικά ελπίζουμε ότι παιδιά από ολόκληρο τον κόσμο θα φυτέψουν κίτρινους κρόκους στη μνήμη όλων των παιδιών που πέθαναν στο Ολοκαύτωμα.

 Viber 2021-03-17 08-42-33




Τη Δευτέρα 30 Νοεμβρίου 2020 ανακοινώθηκαν τα αποτελέσματα του 39ου Πανελλήνιου/ 67ου Πανευρωπαϊκού Διαγωνισμού της Ευρωπαϊκής Ένωσης Εκπαιδευτικών (Europe at School)*. Μαθητές από την Πρωτοβάθμια και τη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση από όλη την Ελλάδα συμμετείχαν με γραπτό δοκίμιο, λογοτεχνικό κείμενο, ταινία μικρού μήκους, μουσικό κομμάτι, ζωγραφική κ.ά σε έναν διαγωνισμό που έφερε τον τίτλο «Διαδρομές Πολιτισμού».

Ειδικότερα για το θέμα της γραπτής εργασίας ήταν «Ο Πολιτισμός στο σημερινό διαδραστικό και παγκοσμιοποιημένο κόσμο συνδέεται στενά με τις τεχνολογίες αιχμής. Μελετήστε την τοπική σας πολιτιστική κληρονομιά και προτείνετε σύγχρονους καινοτόμους τρόπους ανάδειξης και προστασίας της με σεβασμό στο χώρο και στο φυσικό περιβάλλον».

Ανάμεσα στις δημιουργίες των μαθητών ξεχώρισε και βραβεύτηκε το ποίημα της Ευαγγελίας Κουβίδη, μαθήτριας της Α΄ Τάξης, με τίτλο «Απρόσμενη Συνάντηση». Το ποίημα είναι ένας φανταστικός διάλογος σε έμμετρους ομοιοκατάληκτους στίχους ανάμεσα σε μία μαθήτρια την εποχή της υγειονομικής κρίσης και τα ενετικά τείχη του Ηρακλείου, για τα οποία έχει αναλάβει να συνθέσει μια εργασία. Τα τείχη διηγούνται την ιστορία τους και εμψυχώνουν την νεαρή μαθήτρια.

Η Ευαγγελία Κουβίδη αναφερόμενη στη διάκρισή της δήλωσε: “Η συγκεκριμένη εμπειρία, θα μου μείνει για πάντα χαραγμένη στην μνήμη μου. Ήταν κάτι το οποίο δεν περίμενα ποτέ να μου συμβεί, ήταν η πρώτη φορά που έγραφα κάτι για μένα. Το να εκφράζεις τις σκέψεις σου και τα συναισθήματά σου με την γραφή και να τα μοιράζεσαι μετά με τον υπόλοιπο κόσμο είναι υπέροχο και ακόμα πιο υπέροχο είναι όταν η προσπάθειά σου αναγνωρίζεται. Είμαι πάρα πολύ τυχερή που έτυχε να έχω δύο καταπληκτικές φιλολόγους, την κυρία Φιολιτάκη και την κυρία Χουρσάν που με παρότρυναν στο να μπω στην ομάδα της δημιουργικής γραφής και ακόμα περισσότερο που χωρίς κάποιο προσωπικό όφελος μου έδειξαν τόση αγάπη και με βοήθησαν τόσο πολύ στο να βρω τελικά το θάρρος να γράψω το συγκεκριμένο ποίημα. Θα τις θυμάμαι πάντα όπως και το σχολείο μου, που ελπίζω να προσφέρει και στο μέλλον στους μαθητές του ανάλογες εμπειρίες. Ευχαριστώ".

Η Δ/νση και ο Σύλλογος Διδασκόντων του 11ου Γυμνασίου Ηρακλείου συγχαίρουν την μαθήτρια για την επιτυχία και τη διάκρισή της που έκλεισε με χαρούμενο τρόπο το 2020 και εύχονται για το νέο έτος υγεία, αγάπη, δημιουργικότητα και πρόοδο σε όλους τους μαθητές τους.

*Αποτελέσματα του διαγωνισμού στην ιστοσελίδα της Ευρωπαϊκής Ένωσης Εκπαιδευτικών: https://aedegreece.wordpress.com/

Το βραβευμένο ποίημα της Ευαγγελίας ακολουθεί:

Απρόσμενη συνάντηση

Ήταν μία μαθήτρια που στο Ηράκλειο ζούσε

και  για τις εργασίες της όλο μελετούσε.

Σαν ήρθε ο κορονοϊός εκείνη στη στιγμή

κλείστηκε μέσα στο σπίτι μοναχή.

Βγήκε να πάρει αέρα στου Ηρακλείου τα τείχη,

αλλά ήρθε ένα email και της άλλαξε την τύχη!

Εργασία του σχολείου 

για τα τείχη του Ηρακλείου!

Καθόταν η μαθήτρια και το κεφάλι της κρατούσε.

Μα μια φωνούλα π’ άκουγε, αμέσως την ξυπνούσε.

“Άκουσε με, μπορώ να σε βοηθήσω,

αν μου δώσεις την ευκαιρία, θα στο αποδείξω.

Τα τείχη τα οποία εσύ κοιτάς

πριν από αιώνες θα μπορούσες να πατάς.

Βυζαντινοί τα έφτιαξαν το Χάνδακα να σώσουν

Σαρακηνοί κουρσάροι ήθελαν το Κάστρο να αλώσουν.

Οι Ενετοί τα έχτισαν στην τωρινή μορφή τους

τέσσερις αιώνες παρέμειναν στη κατοχή τους. 

Τα μακρινά τα πέλαγα εχθροί θα αρμενίσουν

οι Τούρκοι ήρθαν τελικά το Κάστρο να πατήσουν,

μια προδοσία τους βοήθησε και πέσανε τα τείχη

και τότε άλλαξε οριστικά του Ηρακλείου η τύχη.

Πέρασαν  χρόνια  και καιροί και αυτά φέρανε και άλλα...

Από την πύλη Παντοκράτορα ως του  Δερματά την σκάλα

και από την πύλη Βηθλεέμ ως την Καινούργια Πόρτα

την πόλη ομορφαίνουνε κι ακόμα στέκουν όρθια.

 Η μαθήτρια σαστίζει και το μυαλό της μαγνητίζει

 μία φωνή που δεν αναγνωρίζει.

“Ο Καζαντζάκης διάλεξε

σπίτι του να τα κάνει

να στέλνουν ένα μήνυμα

στα πέρατα του κόσμου

το μήνυμα της λευτεριάς

για όλους τους ανθρώπους.

<< Δεν ελπίζω τίποτα

Δεν φοβάμαι τίποτα

Είμαι λέφτερος>>.”

Η  μαθήτρια σηκώνεται και κίνησε να φύγει

μα κάτι πίσω την κρατά, μια αγωνία την πνίγει.

“Γιατί όλα αυτά τα λες εσύ σε μένα,

 όταν κι άλλοι μαθητές θέλουν να μάθουν από σένα;”

Η φωνούλα αποκρίνεται

και με σιγουριά της απευθύνεται.

“Για τα τείχη να μιλάς,

 να μάθεις να τα αγαπάς

να τιμάς το παρελθόν σου

για να χτίσεις το παρόν σου.

Την αλήθεια σου θα βρεις

στα τείχη πάνω όταν βγεις

κι όποια απορία την σκέψη σου βυθίσει

το απέραντο γαλάζιο θα σε καθοδηγήσει.

Όσα έμαθες σήμερα στα χαρτί να αποτυπώσεις,

και την ιστορία σου έτσι θα δικαιώσεις.”




Την Παρασκευή 4 Δεκεμβρίου ανακοινώθηκαν από το Ίδρυμα Μαριάννα Β. Βαρδινογιάννη τα αποτελέσματα του Πανελλήνιου Διαγωνισμού Μαθητικού Δοκιμίου στο πλαίσιο του Επετειακού Έτους “Θερμοπύλες-Σαλαμίνα 2020”. Πρώτος πανελλαδικά ανάμεσα στους μαθητές της Γ’ Γυμνασίου αναδείχτηκε ο μαθητής του 11ου Γυμνασίου Ηρακλείου, Λευτέρης Κόκκινος, μέλος της Ομάδας Δημιουργικής Γραφής, που λειτουργεί στο 11ο Γυμνάσιο Ηρακλείου από την σχολική χρονιά 2019-2020.

T       Ο Πανελλήνιος Διαγωνισμός Μαθητικού με θέμα «Η Μάχη των Θερμοπυλών και η Ναυμαχία της Σαλαμίνας 2.500 χρόνια μετά. Αποτιμούμε το δύο γεγονότα ως προς τη σημασία τους για τον σύγχρονο κόσμο και τον πολιτισμό» διεξήχθη στο πλαίσιο του Επετειακού Έτους «Θερμοπύλες-Σαλαμίνα 2020» και ήταν αφιερωμένος στη μνήμη της μεγάλης Ελληνίδας ποιήτριας και ακαδημαϊκού, Κικής Δημουλά. Στον ιδιαίτερα απαιτητικό αυτό διαγωνισμό ζητήθηκε από τους έφηβους μαθητές που διαγωνίστηκαν σε τρεις διαφορετικές ηλικιακές κατηγορίες - Β’ Λυκείου, Α΄ Λυκείου και Γ΄ Γυμνασίου με τα αντίστοιχα βραβεία για τον πρώτο κάθε κατηγορίας - να επιχειρηματολογήσουν και να τεκμηριώσουν την κομβική σημασία των μαχών αυτών για τον δυτικό πολιτισμό και την δημοκρατία. Τα δοκίμια των μαθητών που ξεχώρισαν από όλες τις Περιφέρειες της χώρας κρίθηκαν από Ειδική Επιστημονική Επιτροπή με πρόεδρο τον Γεώργιο Μπαμπινιώτη και μέλη διακεκριμένους εκπροσώπους της ακαδημαϊκής και επιστημονικής κοινότητας.

Ο διαγωνισμός διεξήχθη το σχολικό έτος 2019-2020 και τα δοκίμια εξ αναβολής λόγω της υγειονομικής κρίσης κατατέθηκαν τον Οκτώβριο του 2020. Η Ομάδα Δημιουργικής Γραφής του 11ου Γυμνασίου Ηρακλείου, με υπεύθυνες εκπαιδευτικούς τις φιλολόγους, Μαρία Φιολιτάκη και Χρυσή Χουρσάν, τόσο κατά την δια ζώσης όσο και κατά την εξ αποστάσεως διδασκαλία ασχολήθηκε εκτός από ποικίλα λογοτεχνικά είδη και με το δοκίμιο και όλη η ομάδα αισθάνεται υπερήφανη για μία εξαιρετική διάκριση, όπως αυτή του Λευτέρη Κόκκινου.

Όπως δήλωσε ο βραβευθείς μαθητής: “η ενασχόλησή μου με τη συγγραφή του δοκιμίου ήταν μια διαδικασία άκρως δημιουργική και ωφέλιμη για μένα. Όταν ξεκίνησα την προσπάθειά μου, ήμουν επιφυλακτικός λόγω των υψηλών απαιτήσεων του διαγωνισμού. Καθώς όμως προχωρούσα, η επιθυμία μου να ανακαλύψω περισσότερες πτυχές των γεγονότων αυτών αυξανόταν συνεχώς. Μέσω της διαδικασίας της συγγραφής, μπόρεσα να δω τις μάχες αυτές από μία άλλη οπτική γωνία, να κατανοήσω τη βαθύτερη σημασία τους και να διδαχθώ από αυτές. Είμαι περήφανος που συμμετείχα στο διαγωνισμό και ιδιαίτερα ικανοποιημένος με το αποτέλεσμα. Θα ήθελα να ευχαριστήσω το Ίδρυμα Μαριάννα Β. Βαρδινογιάννη, το οποίο επιτελεί αξιέπαινο έργο σε πολλούς τομείς, το σχολείο μου καθώς και τις καθηγήτριες που με στήριξαν στην προσπάθειά μου.”

Η Δ/νση και ο Σύλλογος Διδασκόντων του 11ου Γυμνασίου Ηρακλείου συγχαίρουν  θερμά τον μαθητή τους για την εξαιρετική του αυτή διάκρισή.

Safe Line Γραμμή Βοήθειας Ελληνικού Κέντρου Ασφαλούς Διαδικτύου