Κατηγορία: /
Με μεγάλη επιτυχία και παρά τις δυσκολίες που αντιμετωπίσαμε και στο χώρο της εκπαιδευτικής κοινότητας κατά τη διάρκεια του εγκλεισμό λόγω της πανδημίας του COVID-19, πλησιάζει προς την ολοκλήρωσή του το έργο eTwinning με τίτλο «Womenwithconscienceandscience: MarieCurie. Looking for eTwinnio.»
Πρόκειται για μία συνεργασία από τα ευρωπαικά σχολεία CPR Cuencas Mineras Asturias, CeipMare Nostrum Ceuta, , και IESVegade Atarfe, Granada της Ισπανίας, το Zakladnaskola της Σλοβακίας, και το Canakkale Bilim VeSanat της Τουρκίας, με το 11ο Γυμνάσιο Ηρακλείου Κρήτης.
Μέσα από το μάθημα της Αγγλικής Γλώσσας οι μαθητές και οι μαθήτριες του 11ου Γυμνασίου Ηρακλείου, διεξήγαγαν επιστημονική έρευνα βασισμένη στο έργο σπουδαίων γυναικών επιστημόνων όπως η MarieCurie, η οποία αποτέλεσε παράδειγμα θάρρους, προσπάθειας και αγάπης για την οικογένειά της και τους άλλους.
Το έργο ασχολείται επίσης με τις εξαιρετικές γυναίκες επιστήμονες Ann Marie Lavoisier, Lise Meitner, Ida Noddak , Marguerite Perey και Nettie Stevens αλλά και τις σύγχρονες JaneGoodall και Ιωάννα Βερνίκου οι οποίες μας βοήθησαν να ανακαλύψουμε τις μυστηριώδεις ιδιότητες των στοιχείων της φύσης μέσα από ένα κοινό τους χαρακτηριστικό. Ποιο ήταν αυτό; Η ενασχόλησή τους και η επιστημονική έρευνα με τα στοιχεία του Περιοδικού πίνακα της Χημείας. Σύνθημα της εργασίας: "Πειραματίζομαι με την επιστήμη σημαίνει πειραματίζομαι με τη ζωή".
Μέσα από την ψηφιακή μάθηση και την εφαρμογή των WEB 2.0 εργαλείων, όπως αυτά που εφαρμόστηκαν στο παρόν έργο , κύριος στόχος ήταν η ενίσχυση της μάθησης και όχι απλά η συνέχισή της με ψηφιακό τρόπο. Διερευνήσαμε τρόπους με τους οποίους μπορούμε να ενσωματώσουμε την τεχνολογία, ώστε οι μαθητές να συμμετέχουν ενεργά στις ιδέες και να συνεργάζονται με τους συμμαθητές τους, προκειμένου να βελτιώσουν την εμπειρία της μάθησης, να αυξήσουν τα κίνητρά τους. Οι μαθητές είχαν την ευκαιρία να βιώσουν μια μαθησιακή εμπειρία που προσεγγίζει ή αναπαράγει τους τρόπους με τους οποίους μπορούν να αποκτήσουν πρόσβαση σε πληροφορίες και να επικοινωνούν μεταξύ τους στον κόσμο έξω από το κλειστό πλαίσιο της τάξης. Η δημιουργία παρουσιάσεων με εστιασμένο κείμενο, εικόνες και video, η δυνατότητα καταγραφής και οργάνωσης του υλικού σε ψηφιακά μέσα, η εύκολη υλοποίηση ασκήσεων αυτοαξιολόγησης, χωρίς προηγούμενη μεγάλη εμπειρία χρήσης ψηφιακών μέσων, η κατανόηση εννοιών μέσα από τη χρήση των ψηφιακών μέσων έκανε τους μαθητές να απολαμβάνουν την εκπαιδευτική διαδικασία και να συμμετέχουν με περισσότερη ζωντάνια και κέφι. Το κοινό σημείο όλων των εκπαιδευτικών ήταν η ανάγκη να δουλέψουν πάνω σε σημαντικά θέματα με τους μαθητές, όπως το περιβάλλον , η ισότητα, το όραμα των γυναικών για ένα καλύτερο μέλλον, τα συναισθήματα μέσω της αυτοσυγκέντρωσης, και να δώσουν απάντηση στα προβλήματα που συναντά ο σύγχρονος εκπαιδευτικός μέσα στη σχολική τάξη και κατ? επέκταση στην κοινωνία.
Πιο συγκεκριμένα, μέσα από την παραπάνω θεματολογία:
- Ενθαρρύνεται η δημιουργία αυθεντικών κειμενικών ειδών, καθώς οι μαθητές ερευνούν στο διαδίκτυο και εστιάζουν σε συγκεκριμένες πληροφορίες με σκοπό να παράγουν συγκεκριμένα αποτελέσματα, κάνοντας χρήση των ψηφιακών μέσων.
- Προωθείται η συμμετοχική και συνεργατική παραγωγή ιδεών και λόγου μέσα σε ένα ανοιχτό περιβάλλον γραφής και ως αποτέλεσμα συλλογικής διαδικασίας διαπραγμάτευσης.
- ενθαρρύνεται η συνεργατική και βιωματική μάθηση καθώς και η αλληλεπίδραση μεταξύ των μαθητών
- Παρέχονται δυνατότητες βελτίωσης μέσω συνεχών αναθεωρήσεων και παρεμβάσεων.
- Παρέχονται ευκαιρίες σχολιασμού, ανατροφοδότησης και αναστοχασμού μέσα από την επικοινωνία των μελών της μαθητικής κοινότητας και ανάπτυξης μεταγνωστικών δεξιοτήτων των μαθητών μέσα από τις εκπαιδευτικές πλατφόρμες.
- Ενισχύονται τα εσωτερικά κίνητρα, καθώς η ανταμοιβή συναρτάται κυρίως με την προσωπική ικανοποίηση των μαθητών που πηγάζει από την προβολή της δουλειάς τους στην σχολική κοινότητα μέσω της εκπαιδευτικής πλατφόρμας e-me, eTwinningκαι της ιστοσελίδας του σχολείου.
- Διευκολύνεται ο εκπαιδευτικός στο να λειτουργήσει ως διαμεσολαβητής της γνώσης, εμψυχωτής και σύμβουλος στην διαδικασία υλοποίησης του σχεδίου εργασίας.
- Ενισχύεται η δυνατότητα του εκπαιδευτικού να ανιχνεύσει μέσα από μετρήσιμα στοιχεία τον βαθμό συμμετοχής και τη συνεισφορά του κάθε μαθητή στη συνεργατική διαδικασία.
- Διαθεματική και διερευνητική προσέγγιση της γνώσης μέσα από τη δυνατότητα δημιουργίας και της παρουσίασης των σχεδίων εργασίας (project) που πραγματοποιεί μία τάξη.
- Οι μαθητές αυτενεργούν και ενισχύεται η πρωτοβουλία τους και το συνεργατικό τους πνεύμα, ερευνούν, εστιάζουν σε συγκεκριμένες δομές, αποφασίζουν και τεκμηριώνουν τις επιλογές τους.
- Οι μαθητές αναλαμβάνουν ενεργό ρόλο προκειμένου να δημοσιεύουν εργασίες που θα είναι το αποτέλεσμα μίας συλλογικής διαδικασίας διαπραγμάτευσης και που θα προσφέρονται επιπλέον, μέσω της δυνατότητας ανάρτησης σχολίων, για δημόσια συζήτηση, διάλογο και αναστοχασμό.
- Η αξιολόγηση του έργου των ομάδων προάγει τη συνεργασία και την αυτοβελτίωση σε ατομικό και σε ομαδικό επίπεδο και θεμελιώνει τη γνώση σε σχέση με το ?τι? και το ?πως? της μαθησιακής διαδικασίας.
- Οι δυνατότητες της ανάρτησης σχολίων μετά από κάθε δημοσίευση μέσα στο ψηφιακό περιβάλλον της εκπαιδευτικής πλατφόρμας, συντελούν στη διαμόρφωση κοινοτήτων μάθησης, στη διαμόρφωση δηλαδή μαθησιακών περιβαλλόντων στα οποία οι συμμετέχοντες μοιράζονται κοινές αντιλήψεις, ενδιαφέροντα και πρακτικές ως προς τα κείμενα και τον γραμματισμό, επικοινωνούν, συνεργάζονται και τελικά οικοδομούν γνώση.
Δείγματα της δουλειάς των μαθητών μπορείτε να δείτε αν ακολουθήσετε τους παρακάτω συνδέσμους καθώς και το έργο eTwinning «Women with conscience and science: MarieCurie. Looking for eTwinnio» στο TWINSPACE.
OUR MAGAZINE: WOMEN WITH CONSCIENCE AND SCIENCE
Κατηγορία: /
Η μαθήτρια της Γ΄ Γυμνασίου, Τσουδή Μαρίνα, μέλος της ομάδας Δημιουργικής Γραφής του σχολείου μας αποχαιρετά τους καθηγητές της με ένα ποίημα!!!
Απολαύστε το!!!
11ο Γυμνάσιο
Μια φορά κι έναν καιρό,
στο 11ο Γυμνάσιο ήταν θαρρώ,
όταν στην Γ? τάξη εγώ φοιτούσα
και την προαγωγή μου διακαώς επιθυμούσα.
Πριν όμως φύγω και σας αποχαιρετήσω,
από τα βάθη της καρδίας μου θα σας ευχαριστήσω.
Ξεκινώντας με του σχολείου την κεφαλή,
την κυρία Κοκοτσάκη, που διδάσκει την γαλλική.
Στο μάθημα τη κυρίας Αθανασάκη,
πρέπει να είσαι στρατιωτάκι.
Ψίθυρος απαγορεύεται να ακουστεί,
αλλιώς το σχολείο μπορεί να γκρεμιστεί.
Με τον κύριο Βαρδίκο, η ώρα γρήγορα κυλούσε
Αχ, και πίσω συνέχεια να γυρνούσε!
Δυο ώρες μόνο την ?βδομάδα,
το Γ2 θα? ναι η καλύτερη ομάδα!
Στην Γερμανία σαν θα πάω,
στο καλύτερο εστιατόριο θα φάω.
Χάρη στην κυρία Γιασσάκη,
την παραγγελία την έχω στο τσεπάκι.
Το τεστ εκείνο της Βιολογίας,
έπεσε θύμα «κολπορραγίας»
Από αργία σε αργία μεταφερόταν,
άδικα η κυρία Γκίζα τυραννιόταν!
Απ? όλους τους καθηγητές, τεχνολογικά πιο εξελιγμένη,
η κυρία Κυδωνιέως παραμένει.
Εφαρμόζει σύγχρονες μεθόδους,
αν δεν ήτανε κι αυτή, δεν θα κάναμε διαδικτυακές προόδους.
Την Ωραία Ελένη εξερευνούμε με την κυρία Μπενέτου,
και διαρκώς αναρωτιόμαστε : ποιες είναι οι σκέψεις του σκηνοθέτου;
Τόσο καιρό διάφορα γεγονότα παρακολουθούμε,
άραγε, αίσιο τέλος θα δούμε;
Η φετινή ιστορία μια έκπληξη αποδείχθηκε,
η αποστήθιση σε εύκολη εξελίχθηκε.
Χάρη στην κυρία Παπαδομανωλάκη,
η ιστορία μοιάζει παιχνιδάκι!
Στην Χημεία, τις ενώσεις του άνθρακα μελετάμε,
είναι πολλές εκατομμύρια, γι? αυτό ποτέ δεν σταματάμε.
Στην Φυσική, μάθαμε το ηλεκτρικό κύκλωμα, ευκολάκι.
Και όλα αυτά, χάρη στον κύριο Πατσάκη.
Του κυρίου Ρουσσάκη οι ιστορίες,
πάντα συνοδεύονταν από γαλαρίες.
Τα λόγια του συνεχώς θα θυμόμαστε
και από το κακό θα προφυλαγόμαστε.
Από το μάθημα της κυρίας Σηφάκη, θα μας μείνει αυτή η χελώνα,
η ταχύτητά της, χαρακτηριστική εικόνα!
Το ίδιο ισχύει και για τον κύριο Σισμανίδη.
Η εργασία μου στο μάθημά του περιλαμβάνει τον Λουμίδη.
Πιο ερωτευμένη με τα Μαθηματικά,
δεν έχω δει ξανά.
Κοσμήματα και ρούχα Μαθηματικών φορά,
ποια άλλη; Η κυρία Τσαπάκη φυσικά!
Στην αρχαία Ελληνική, θα γίνεις άριστος μαθητής,
αν σωστά εκπαιδευτείς.
Γι? αυτό η κυρία Φιλιππίδου πρέπει να σε αναλάβει.
Απ? το Γυμνάσιο θα φύγεις, μόνο αν πρόοδο καταλάβει.
Της ομάδας της θεατρικής,
εκείνη είναι επικεφαλής.
Για την κυρία Φιολιτάκη μιλάμε,
με την οποία τον δοκιμιακό λόγο μελετάμε.
Η κυρία Χρηστάκη, την δημιουργικότητα μας αφυπνίζει·
όλα εύκολα φαίνονται όταν εκείνη ζωγραφίζει.
Τα ταλέντα μας μας βοηθά να ξεδιπλώσουμε,
και τις σκέψεις μας σε ένα χαρτί ν? αποτυπώσουμε.
Εκτός από υπεύθυνη του τμήματος,
είναι οπαδός του ποιήματος.
Φέτος, Καβάφη και Κορνάρο κάναμε με την κυρία Χουρσάν,
την καλύτερη διδάσκουσα Λογοτεχνίας μακράν.
Τώρα που τον λόγο μου τελείωσα,
και τις γνώσεις που έπρεπε αφομοίωσα,
θα ήθελα όλους εσάς να ευχαριστήσω,
και την εμπειρία του Λυκείου να ζήσω.
Κατηγορία: /

- 18:00 -18:15: Καλωσόρισμα. Ενημέρωση από την Διευθύντρια του 11ου Γυμνασίου Ηρακλείου Κοκοτσάκη Αντωνία για τη Δομή και Λειτουργία του Γυμνασίου.
- 18:15 -18:40: Παρουσίαση Προγράμματος Σπουδών βασικών μαθημάτων.
- 18:40-19:00: Ενημέρωση από την Υποδιευθύντρια Αθανασάκη Μαρία για τις σχολικές δραστηριότητες. Παρουσίαση video.
- 19:00: Παρουσίαση αποσπάσματος από το θέατρο σκιών «Ο Καραγκιόζης στο Γυμνάσιο» που εκπονήθηκε στο πλαίσιο προγράμματος πολιτιστικών θεμάτων από τους εκπαιδευτικούς Μπενέτου Σπ. και Χρηστάκη Κλειώ.