Κατηγορία: /
Αγαπητοί συνάδελφοι, γονείς, μαθητές και μαθήτριες
Σας ενημερώνουμε ότι την Δευτέρα, 8 Φεβρουαρίου 2021 ξεκινάει ο 3ος κύκλος της δράσης «STEM στο σπίτι». Η δράση οργανώνεται από το 1ο και 2ο Εργαστηριακό Κέντρο Φυσικών Επιστημών (ΕΚΦΕ) της Διεύθυνσης Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Ηρακλείου σε συνεργασία με την Συντονίστρια Εκπαιδευτικού Έργου Φυσικών κ. Αθηνά Γκινούδη και απευθύνεται σε μαθητές Γυμνασίων. Ο 3ος κύκλος περιλαμβάνει ευχάριστες, δημιουργικές δραστηριότητες/κατασκευές που μπορούν να υλοποιηθούν στο σπίτι με απλά, καθημερινά και χαμηλού κόστους υλικά. Μέσα από τις κατασκευές αυτές οι μαθητές θα έχουν την ευκαιρία να πειραματιστούν, να ερευνήσουν, να ανακαλύψουν, να αγαπήσουν τις φυσικές επιστήμες και κυρίως να διασκεδάσουν περνώντας χρόνο με την οικογένεια τους και μακριά από τις οθόνες.
Οι μαθητές που θα συμμετέχουν:
ü θα παίρνουν κάθε εβδομάδα ένα μήνυμα στο ηλεκτρονικό τους ταχυδρομείο (email) με οδηγίες για τη δραστηριότητα
ü θα έχουν μία εβδομάδα χρόνο για να υλοποιήσουν την δραστηριότητα/κατασκευή
ü θα στέλνουν στο τέλος της εβδομάδας με μήνυμα ηλεκτρονικού ταχυδρομείου μία φωτογραφία ή βίντεο της κατασκευής τους
ü όταν στείλουν τη φωτογραφία τους θα παίρνουν μήνυμα ανατροφοδότησης με τις βασικές αρχές των φυσικών επιστημών που εφαρμόζονται σε κάθε κατασκευή
ü εάν το επιθυμούν, οι εργασίες τους θα μπορούν να αναρτηθούν σε διαμορφωμένο χώρο στις ιστοσελίδες των ΕΚΦΕ Ηρακλείου.
Προϋπόθεση για τη συμμετοχή των μαθητών είναι η συμπλήρωση και υποβολή από τους γονείς της παρακάτω φόρμας μέχρι και την Παρασκευή 12 Φεβρουαρίου 2021.
https://docs.google.com/forms/d/1UlhBkZjZYotrlwQqkUOhgkStnJaxLN3V672E88XCnKQ/edit
Εάν ο υπερσύνδεσμος δεν ανοίγει, κάντε αντιγραφή / επικόλληση στη γραμμή των διευθύνσεων.
Σημείωση: Οι μαθητές που συμμετείχαν στον πρώτο και στον δεύτερο κύκλο της δράσης, δεν χρειάζεται να δηλώσουν συμμετοχή ξανά. Επίσης, οι μαθητές που θα δηλώσουν συμμετοχή μετά την Δευτέρα 8 Φεβρουαρίου και ως την Παρασκευή 12 Φεβρουαρίου θα λάβουν μικρή παράταση για την ολοκλήρωση της εργασίας τους.
Τα στοιχεία των μαθητών και των γονέων θα χρησιμοποιηθούν μόνο για τις ανάγκες της δράσης και σε καμία περίπτωση δεν θα κοινοποιηθούν.
Για απορίες παρακαλούμε να επικοινωνήσετε μαζί μας :
Αστρινός Τσουτσουδάκης Τηλ.: 2810327256
Ειρήνη Δερμιτζάκη Τηλ.: 2810370508
Με εκτίμηση
Η ομάδα διοργάνωσης της Δράσης «STEM στο σπίτι»
Κατηγορία: /
Το σχολείο μας θα λάβει μέρος στον εορτασμό της Ημέρας Ασφαλούς Διαδικτύου 2021.
Το Ελληνικό Κέντρο Ασφαλούς Διαδικτύου του ΙΤΕ και το Πανελλήνιο Σχολικό Δίκτυο συνδιοργανώνουν ενημερωτική διαδικτυακή εκδήλωση με τίτλο: "Ημέρα Ασφαλούς Διαδικτύου 2021 - Μια μεγάλη γιορτή" με κεντρικό μήνυμα: "Όλοι μαζί για ένα καλύτερο διαδίκτυο".
Η εκδήλωση θα πραγματοποιηθεί στις 9 Φεβρουαρίου 2021 ώρα 10:00 - 11:00 π.μ. και θα μεταδοθεί ζωντανά (με live streaming) μέσω της υπηρεσίας Ζωντανών Μεταδόσεων του Πανελλήνιου Σχολικού Δικτύου ( https://video.sch.gr/live ).
Το πρόγραμμα της εκδήλωσης και αναλυτικές οδηγίες σύνδεσης υπάρχουν στη διαδικτυακή διεύθυνση: Πρόσκληση Εκδήλωσης SID 2021 | SaferInternet4kids
Φόρμα συμμετοχή στην εκδήλωση SID 2021 (μόνο για εκπαιδευτικούς) | SaferInternet4kids
Κατηγορία: /
Τη Δευτέρα 30 Νοεμβρίου 2020 ανακοινώθηκαν τα αποτελέσματα του 39ου Πανελλήνιου/ 67ου Πανευρωπαϊκού Διαγωνισμού της Ευρωπαϊκής Ένωσης Εκπαιδευτικών (Europe at School)*. Μαθητές από την Πρωτοβάθμια και τη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση από όλη την Ελλάδα συμμετείχαν με γραπτό δοκίμιο, λογοτεχνικό κείμενο, ταινία μικρού μήκους, μουσικό κομμάτι, ζωγραφική κ.ά σε έναν διαγωνισμό που έφερε τον τίτλο «Διαδρομές Πολιτισμού».
Ειδικότερα για το θέμα της γραπτής εργασίας ήταν «Ο Πολιτισμός στο σημερινό διαδραστικό και παγκοσμιοποιημένο κόσμο συνδέεται στενά με τις τεχνολογίες αιχμής. Μελετήστε την τοπική σας πολιτιστική κληρονομιά και προτείνετε σύγχρονους καινοτόμους τρόπους ανάδειξης και προστασίας της με σεβασμό στο χώρο και στο φυσικό περιβάλλον».
Ανάμεσα στις δημιουργίες των μαθητών ξεχώρισε και βραβεύτηκε το ποίημα της Ευαγγελίας Κουβίδη, μαθήτριας της Α΄ Τάξης, με τίτλο «Απρόσμενη Συνάντηση». Το ποίημα είναι ένας φανταστικός διάλογος σε έμμετρους ομοιοκατάληκτους στίχους ανάμεσα σε μία μαθήτρια την εποχή της υγειονομικής κρίσης και τα ενετικά τείχη του Ηρακλείου, για τα οποία έχει αναλάβει να συνθέσει μια εργασία. Τα τείχη διηγούνται την ιστορία τους και εμψυχώνουν την νεαρή μαθήτρια.
Η Ευαγγελία Κουβίδη αναφερόμενη στη διάκρισή της δήλωσε: “Η συγκεκριμένη εμπειρία, θα μου μείνει για πάντα χαραγμένη στην μνήμη μου. Ήταν κάτι το οποίο δεν περίμενα ποτέ να μου συμβεί, ήταν η πρώτη φορά που έγραφα κάτι για μένα. Το να εκφράζεις τις σκέψεις σου και τα συναισθήματά σου με την γραφή και να τα μοιράζεσαι μετά με τον υπόλοιπο κόσμο είναι υπέροχο και ακόμα πιο υπέροχο είναι όταν η προσπάθειά σου αναγνωρίζεται. Είμαι πάρα πολύ τυχερή που έτυχε να έχω δύο καταπληκτικές φιλολόγους, την κυρία Φιολιτάκη και την κυρία Χουρσάν που με παρότρυναν στο να μπω στην ομάδα της δημιουργικής γραφής και ακόμα περισσότερο που χωρίς κάποιο προσωπικό όφελος μου έδειξαν τόση αγάπη και με βοήθησαν τόσο πολύ στο να βρω τελικά το θάρρος να γράψω το συγκεκριμένο ποίημα. Θα τις θυμάμαι πάντα όπως και το σχολείο μου, που ελπίζω να προσφέρει και στο μέλλον στους μαθητές του ανάλογες εμπειρίες. Ευχαριστώ".
Η Δ/νση και ο Σύλλογος Διδασκόντων του 11ου Γυμνασίου Ηρακλείου συγχαίρουν την μαθήτρια για την επιτυχία και τη διάκρισή της που έκλεισε με χαρούμενο τρόπο το 2020 και εύχονται για το νέο έτος υγεία, αγάπη, δημιουργικότητα και πρόοδο σε όλους τους μαθητές τους.
*Αποτελέσματα του διαγωνισμού στην ιστοσελίδα της Ευρωπαϊκής Ένωσης Εκπαιδευτικών: https://aedegreece.wordpress.com/
Το βραβευμένο ποίημα της Ευαγγελίας ακολουθεί:
Απρόσμενη συνάντηση
Ήταν μία μαθήτρια που στο Ηράκλειο ζούσε
και για τις εργασίες της όλο μελετούσε.
Σαν ήρθε ο κορονοϊός εκείνη στη στιγμή
κλείστηκε μέσα στο σπίτι μοναχή.
Βγήκε να πάρει αέρα στου Ηρακλείου τα τείχη,
αλλά ήρθε ένα email και της άλλαξε την τύχη!
Εργασία του σχολείου
για τα τείχη του Ηρακλείου!
Καθόταν η μαθήτρια και το κεφάλι της κρατούσε.
Μα μια φωνούλα π’ άκουγε, αμέσως την ξυπνούσε.
“Άκουσε με, μπορώ να σε βοηθήσω,
αν μου δώσεις την ευκαιρία, θα στο αποδείξω.
Τα τείχη τα οποία εσύ κοιτάς
πριν από αιώνες θα μπορούσες να πατάς.
Βυζαντινοί τα έφτιαξαν το Χάνδακα να σώσουν
Σαρακηνοί κουρσάροι ήθελαν το Κάστρο να αλώσουν.
Οι Ενετοί τα έχτισαν στην τωρινή μορφή τους
τέσσερις αιώνες παρέμειναν στη κατοχή τους.
Τα μακρινά τα πέλαγα εχθροί θα αρμενίσουν
οι Τούρκοι ήρθαν τελικά το Κάστρο να πατήσουν,
μια προδοσία τους βοήθησε και πέσανε τα τείχη
και τότε άλλαξε οριστικά του Ηρακλείου η τύχη.
Πέρασαν χρόνια και καιροί και αυτά φέρανε και άλλα...
Από την πύλη Παντοκράτορα ως του Δερματά την σκάλα
και από την πύλη Βηθλεέμ ως την Καινούργια Πόρτα
την πόλη ομορφαίνουνε κι ακόμα στέκουν όρθια.
Η μαθήτρια σαστίζει και το μυαλό της μαγνητίζει
μία φωνή που δεν αναγνωρίζει.
“Ο Καζαντζάκης διάλεξε
σπίτι του να τα κάνει
να στέλνουν ένα μήνυμα
στα πέρατα του κόσμου
το μήνυμα της λευτεριάς
για όλους τους ανθρώπους.
<< Δεν ελπίζω τίποτα
Δεν φοβάμαι τίποτα
Είμαι λέφτερος>>.”
Η μαθήτρια σηκώνεται και κίνησε να φύγει
μα κάτι πίσω την κρατά, μια αγωνία την πνίγει.
“Γιατί όλα αυτά τα λες εσύ σε μένα,
όταν κι άλλοι μαθητές θέλουν να μάθουν από σένα;”
Η φωνούλα αποκρίνεται
και με σιγουριά της απευθύνεται.
“Για τα τείχη να μιλάς,
να μάθεις να τα αγαπάς
να τιμάς το παρελθόν σου
για να χτίσεις το παρόν σου.
Την αλήθεια σου θα βρεις
στα τείχη πάνω όταν βγεις
κι όποια απορία την σκέψη σου βυθίσει
το απέραντο γαλάζιο θα σε καθοδηγήσει.
Όσα έμαθες σήμερα στα χαρτί να αποτυπώσεις,
και την ιστορία σου έτσι θα δικαιώσεις.”