ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΟ ΣΧΟΛΙΚΟ ΔΙΚΤΥΟ
www.sch.gr
          
Περιεχόμενα
Αρχική

Γνωρίστε το σχολείο μας

Δυναμικό του σχολείου

Προγράμματα αγωγής υγείας και καταναλωτή

Ευρωπαικά προγράμματα
COMENIUS 1
- Ανταλλαγές
- Φωτογραφίες
COMENIUS 2.2
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΔΙΑ ΒΙΟΥ ΜΑΘΗΣΗΣ/COMENIUS 2008-09
- Δραστηριότητες
- Ανταλλαγές
- Φωτογραφίες

Εκπαιδευτικές επισκέψεις

Επικοινωνία
COMENIUS 2.2

COMENIUS 2

COMENIUS 2.2-Υποδοχή βοηθού  καθηγητή γλωσσών.

 

To ευρωπαϊκό πρόγραμμα  COMENIUS 2.2- Yποδοχή βοηθού καθηγητή γλωσσών, ξεκίνησε στο 11ο Γυμνάσιο , μετά από αίτηση της καθηγήτριας γαλλικής γλώσσας κυρίας Κοκοτσάκη  Αντωνίας στις 15/10/2001 και διήρκεσε μέχρι τις 30/4/2002. Ήταν για όλους μας (καθηγητές και μαθητές) μια αξέχαστη εμπειρία.!! Για 6 μήνες το σχολείο μας ζούσε στο ρυθμό  . της Γαλλίας.

 

Πληροφορίες για το πρόγραμμα 

 

Στο πλαίσιο της ενέργειας COMENIUS 2, μέλλοντες καθηγητές γλωσσών έχουν τη δυνατότητα να υποβάλουν υποψηφιότητα για υποτροφία προκειμένου να πραγματοποιήσουν περίοδο άσκησης, διάρκειας τριών έως οκτώ μηνών, ως «βοηθοί καθηγητές γλωσσών COMENIUS» σε σχολείο υποδοχής του εξωτερικού. Οι εν λόγω βοηθοί καθηγητές μπορούν να τοποθετηθούν σε οποιοδήποτε σχολικό ίδρυμα επιλέξιμο για την ενέργεια COMENIUS 1.

 

Η περίοδος άσκησης έχει δύο κύριους στόχους :

  • να δώσει την ευκαιρία στους βοηθούς, οι οποίοι θα εργασθούν στο μέλλον ως καθηγητές γλωσσών, να εμπλουτίσουν τις γνώσεις τους όσον αφορά τις άλλες ευρωπαϊκές γλώσσες, τις χώρες και τα εκπαιδευτικά συστήματα, καθώς και να βελτιώσουν τι διδακτικές τους δεξιότητες .
  • να βελτιώσει τις γλωσσικές δεξιότητες των μαθητών του σχολικού ιδρύματος υποδοχής και να αυξήσει τα κίνητρά τους για εκμάθηση γλωσσών και το ενδιαφέρον τους για τη ξένη χώρα και τον πολιτισμό του βοηθού καθηγητή .

 

Το σχολικό ίδρυμα υποδοχής πρέπει να υποδείξει έναν καθηγητή ο οποίος θα επιβλέπει τον βοηθό, θα μεριμνά για τις συνθήκες διαβίωσης και εργασίας του, θα παρακολουθεί την πρόοδο της άσκησης και γενικά θα παίζει το ρόλο του υπεύθυνου επικοινωνίας .

 

Οι βοηθοί καθηγητές λαμβάνουν οικονομική ενίσχυση, η οποία καλύπτει μέρος των δαπανών κινητικότητας που προκύπτουν από την περίοδο άσκησης. Στην εν λόγω ενίσχυση περιλαμβάνονται τα οδοιπορικά και μηνιαία συνδρομή για μερική κάλυψη των δαπανών διαβίωσης. Το σχολικό ίδρυμα υποδοχής δεν λαμβάνει οικονομική ενίσχυση για τη διοργάνωση της περιόδου άσκησης, δεδομένου ότι οφείλεται τα μέγιστα από την παρουσία και την εργασία του βοηθού καθηγητή.

 

Τα σχολικά ιδρύματα τα οποία επιθυμούν να υποδεχθούν  βοηθό καθηγητή γλωσσών COMENIUS  πρέπει να  υποβάλλουν υποψηφιότητα  στην Εθνική Μονάδα Συντονισμού της χώρας  τους αρκετούς μήνες πριν την έναρξη  του σχολικού έτους  κατά το οποίο θα διεξαχθεί  η άσκηση . Αναλυτικές πληροφορίες  σχετικά με τις προθεσμίες , καθώς και τα έντυπα  υποβολής  υποψηφιότητας  τα οποία  πρέπει να χρησιμοποιηθούν, διατίθενται από τις Εθνικές Μονάδες Συντονισμού.

 

Δραστηριότητες

 

ü            ΓΝΩΡΙΜΙΑ ΜΕ ΤΗ ΧΩΡΑ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΤΗΣ ΒΟΗΘΟΥ-ΤΗ ΓΑΛΛΙΑ

Παρουσίαση από τη βοηθό, της χώρας της, μέσα από οπτικό-ακουστικό υλικό, χάρτες, πόστερς, κάρτες, slides, βιβλία, βιντεοκασέτες….

 

Επίσκεψη γαλλικών sites στο Internet.

 

Η βοηθός βοήθησε σημαντικά την υπεύθυνη καθηγήτρια κα Κοκοτσάκη στο Πρόγραμμα Αγωγής Καταναλωτή με θέμα : Καταναλωτικές Συνήθειες στην Ε.Ε. -Γεύση από Γαλλία. Στα πλαίσια του προγράμματος αυτού απάντησε σε ερωτήσεις των μαθητών σχετικά με τις καταναλωτικές συνήθειες των Γάλλων, τη γαλλική κουζίνα και τα παραδοσιακά φαγητά της κάθε περιοχής. Συνόδευσε επίσης μαθητές που εξέφρασαν την επιθυμία να πάνε σε crêperie για να δοκιμάσουν κρέπες. Αποτέλεσμα της ενημέρωσης των μαθητών για τη γαλλική κουζίνα ήταν η δημιουργία αφίσας με θέμα: ΓΕΥΣΗ ΑΠΟ ΓΑΛΛΙΑ.

Την ημέρα παρουσίασης του προγράμματός  μας στο σχολείο μας, οι μαθητές των γαλλόφωνων τμημάτων ετοίμασαν και παρουσίασαν γαλλικά φαγητά και γλυκά  τα οποία « τίμησαν δεόντως »οι συμμαθητές και οι καθηγητές τους .

 

ü            ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ ΜΑΘΗΣΙΑΚΟΥ ΥΛΙΚΟΥ

 

Η βοηθός παρήγαγε σημαντικό μαθησιακό υλικό. Οι μαθητές ενθουσιάζονταν με τις διαφορετικές δραστηριότητες που η βοηθός είχε κάθε φορά να τους προτείνει, και το ενδιαφέρον και η συμμετοχή τους σ’ αυτές ήταν υποδειγματικές. Ο καθένας μπορούσε να καταλάβει ότι ένας νέος  αέρας έπνεε στην τάξη.

 

ü            ΕΝΙΣΧΥΤΙΚΗ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ

 

Οι « αδύνατοι» μαθητές, είχαν τη δυνατότητα να παρακολουθήσουν μαθήματα ενισχυτικής διδασκαλίας στη γαλλική γλώσσα. Η συμμετοχή  και τα αποτελέσματα ήταν εντυπωσιακά.

 

ü            ΠΡΟΕΤΟΙΜΑΣΙΑ - ΠΡΑΓΜΑΤΟΠΟΊΗΣΗ ΤΗΣ ΧΡΙΣΤΟΥΓΕΝΝΙΑΤΙΚΗΣ ΓΙΟΡΤΗΣ ΣΤΙΣ 21/12/2001

 

Με πολύ ενθουσιασμό οι μαθητές των γαλλόφωνων τμημάτων ετοίμασαν και παρουσίασαν τη χριστουγεννιάτικη γιορτή του σχολείου μας με τη βοήθεια πάντα της βοηθού και των καθηγητριών γαλλικής γλώσσας .Η γιορτή ήταν αποκλειστικά στα γαλλικά και περιελάμβανε γαλλικά τραγούδια και μικρές θεατρικές σκηνές. Κατά γενική ομολογία η γιορτή μας είχε μεγάλη επιτυχία και οι μαθητές δέχτηκαν τα συγχαρητήρια των καθηγητών τους και των συμμαθητών τους.

 

ü            ΠΑΡΑΚΟΛΟΥΘΗΣΗ ΓΑΛΛΙΚΩΝ ΤΑΙΝΙΩΝ

 

Στα πλαίσια του προγράμματος Αγωγής Καταναλωτή με θέμα:Καταναλωτικές συνήθειες στην Ε.Ε -Γεύση από Γαλλία, η βοηθός συνόδευσε μαζί με τις υπεύθυνες καθηγήτριες ,όσους μαθητές το επιθυμούσαν, στις ταινίες:

-« Amélie: le fabuleux destin d’Amélie Poulain »  και

-«Astérix και Obélix: Επιχείρηση Κλεοπάτρα»

 

ü            POURQUOI LE FRANÇAIS ? – ΓΙΑΤΙ ΤΑ ΓΑΛΛΙΚΑ;

 

Οι μαθητές της α΄ τάξης αποφάσισαν να συμμετάσχουν στον καλλιτεχνικό διαγωνισμό που οργάνωσε ο Σύλλογος Ελληνογαλλικής Φιλίας Νομού  Ηρακλείου με θέμα : Pourquoi le français ? Γιατί δηλαδή  επέλεξαν τα γαλλικά ως 2η ξένη γλώσσα στο σχολείο. Έτσι δόθηκε η ευκαιρία να γίνει εκτενής συζήτηση    σχετικά με τη θέση της γαλλικής γλώσσας στον κόσμο,  τη χρησιμότητα της και για το που μιλιέται η γαλλική γλώσσα. Αποτέλεσμα της ενημέρωσης αυτής ήταν η δημιουργία αφίσας με τίτλο: Pourquoi le français ? η οποία απέσπασε πολύ καλές κριτικές.

 

ü            ΕΚΜΑΘΗΣΗ ΠΑΡΑΔΟΣΙΑΚΩΝ ΓΑΛΛΙΚΩΝ ΧΟΡΩΝ

 

Στη γιορτή της 25ης Μαρτίου οι μαθητές παρουσίασαν τον γαλλικό παραδοσιακό χορό jig σε δύο παραλλαγές.

 

ü            ΑΛΛΗΛΟΓΡΑΦΙΑ

 

Μια δραστηριότητα που άρεσε πολύ στους μαθητές μας ήταν η σύνταξη του πρώτου γράμματος  με σκοπό να αλληλογραφήσουν με  γάλλους συνομήλικους τους .Όταν αργότερα  πολλοί μαθητές πήραν απάντηση ο ενθουσιασμός τους έφθασε στο αποκορύφωμά του.

 

ü            ΣΥΜΜΕΤΟΧΗ ΤΗΣ ΒΟΗΘΟΥ ΣΕ ΠΑΓΚΡΗΤΙΑ ΔΙΗΜΕΡΙΔΑ

 

Η βοηθός πήρε μέρος στην  Παγκρήτια Διημερίδα που οργάνωσε ο Σύλλογος Πτυχιούχων Γαλλικής Φιλολογίας στις 27 και 28 Μαρτίου με τίτλο: Journées françaises et civilisation  européenne. Η βοηθός ενημέρωσε τους συμμετέχοντες για το πρόγραμμα Comenius 2.2 και παρότρυνε μαζί με την υπεύθυνη καθηγήτρια τους καθηγητές γαλλικής γλώσσας να κάνουν αίτηση για βοηθό καθηγητή .

 

ü            ENHMEΡΩΣΗ  ΓΙΑ ΤΗ ΓΑΛΛΙΚΗ ΓΛΩΣΣΑ ΣΤΑ ΔΗΜΟΤΙΚΑ ΣΧΟΛΕΙΑ

 

Η βοηθός μαζί με την υπεύθυνη καθηγήτρια έκαναν ένα πρώτο μάθημα γαλλικών ( leçon zéro)  σε 3 Δημοτικά σχολεία για να πάρουν οι μικροί μαθητές μια πρώτη γεύση από τη γαλλική γλώσσα.

 

Φωτογραφία της βοηθού

Φωτογραφία της βοηθού

Copyright © Δαφέρμος Κωνσταντίνος 2008