|
||||||||||||||||||||||||||
|
Σχέδια COMENIUS για εκμάθηση γλωσσών Τα σχέδια comenius για εκμάθηση γλωσσών έχουν στόχο την αύξηση των κινήτρων της
ικανότητας και της αυτοπεποίθησης των νέων όσον αφορά την επικοινωνία σε άλλες
ευρωπαϊκές γλώσσες. Τα εν λόγω σχεδια υλοποιούνται από ομάδες 10 τουλάχιστον
νέων, ηλικίας 14 ετών και άνω, από ιδρύματα εταίρων δύο συμμετεχουσών
χωρών. Το βασικό σχέδιο των σχεδίων COMENIUS για εκμάθηση γλωσσών δεν είναι
η επίσημη διδασκαλία αυτή καθαυτή, άλλα η εκμάθηση γλωσσών μέσω συνεργασίας επί
ενός θέματος κοινού ενδιαφέροντος με νέους από άλλη χώρα Διδάσκοντες εκτός των
καθηγητών ξένων γλωσσών ενθαρρύνονται να συντονίζουν ή να συμμετέχουν τις
δραστηριότητες του σχεδίου. Παραγωγή της γλωσσικής ποικιλομορφίας Προκειμένου να προαχθεί η
γλωσσική ποικιλομορφία στην Ευρώπη, τα σχέδια COMENIUS για εκμάθηση
γλωσσών ενθαρρύνουν τη χρήση όλων των επίσημων γλωσσών της Ευρωπαϊκής Ένωσης. Στο πλαίσιο των σχεδίων COMENIUS
εκμάθησης γλωσσών, τουλάχιστον ένα από τα ιδρύματα εταίρους θα πρέπει κανονικά
να εκπροσωπεί μία από τις λιγότερο διαδεδομένες και λιγότερο διδασκόμενες
γλώσσες. Με τον τρόπο αυτό παρέχεται στους μαθητές η δυνατότητα να γνωρίσουν
μία γλώσσα την οποία δεν διδάσκονται ως μέρος του αναλυτικού προγράμματος. Ρόλος των γλωσσών των εταίρων Στα σχέδια COMENIUS για εκμάθηση
γλωσσών αποδίδεται ιδιαίτερη σημασία στη χρήση των γλωσσών των εταίρων ,οι
οποίες αποτελούν και τις «γλώσσες στόχου» του σχεδίου. Οι συμμετέχοντες
θα πρέπει να φροντίζουν να χρησιμοποιούνται οι γλώσσες και των δύο εταίρων όσο
το δυνατών περισσότερο και να επιτυγχάνεται ισόρροπη χρήση και των δύο γλωσσών.
Εάν οι συμμετέχοντες έρχονται για πρώτη φορά σε επαφή με τη γλώσσα του εταίρου,
ενδέχεται να χρειάζεται εκ παραλλήλου η χρήση και άλλων γλωσσών. Εάν η
διδασκαλία της γλώσσας του εταίρου δεν συμπεριλαμβάνεται στο αναλυτικό
πρόγραμμα των συμμετεχόντων μαθητών, στην προπαρασκευαστική φάση του σχεδίου
πρέπει να περιλαμβάνεται μια βασική εισαγωγή στη γλώσσα του εταίρου, διάρκειας
20-40 ωρών. Επιπλέον, στη φάση της ανταλλαγής πρέπει να περιλαμβάνεται χρόνος
διδασκαλίας στην εν λόγω γλώσσα. Η εκμάθηση θα μπορούσε να διευκολυνθεί
περαιτέρω με αξιοποίηση της νέας τεχνολογίας της πληροφορικής, των μεθόδων εξ
αποστάσεως εκπαίδευσης, υλικών αυτοεκπαίδευσης κ.λ.π. Η αμοιβαία ανταλλαγή μαθητών,
διάρκειας τουλάχιστον 14 ημερών (συμπεριλαμβανομένου του ταξιδιού)
αποτελεί αναπόσπαστο τμήμα των σχεδίων COMENIUS για εκμάθηση γλωσσών. Οι
ανταλλαγές συνιστούν περιόδους εμπλουτισμένης εργασίας, στη διάρκεια των οποίων
οι δύο ομάδες νέων συνεργάζονται στενά στο πλαίσιο του σχεδίου χρησιμοποιώντας
την ξένη γλώσσα ως μέσο επικοινωνίας και μάθησης. Οι μαθητές, στη διάρκεια της
παραμονής τους στην άλλη χώρα, φιλοξενούνται συνήθως από τις οικογένειες οι μεν
των δε. Με τον τρόπο αυτό τους προσφέρεται μια άριστη ευκαιρία να μάθουν τη
γλώσσα και να γνωρίσουν τον πολιτισμό του εταίρου. Δίγλωσσο τελικό προιόν Κάθε σχέδιο πρέπει να έχει ως
αποτέλεσμα ένα «προϊόν», το οποίο θα παράγεται από κοινού από τις δύο ομάδες
μαθητών. Το εν λόγω προϊόν, εφόσον βασίζεται στο γραπτό ή προφορικό λόγο, θα
πρέπει να παραχθεί στις γλώσσες και των δύο εταίρων ή σε μια δίγλωσση μορφή,
στην οποία θα εκπροσωπούνται πλήρως και οι δύο γλώσσες. Εταίροι: Το σχέδιο Comenius 1 εκμάθηση
ξένων γλωσσών εκπονείται από τις πόλεις Ηρακλείου (Ελλάδα) και Τολέδου
(Ισπανία). Το συντονιστικό ίδρυμα είναι το
σχολείο μας (mail@11gym-irakl.ira.sch.gr) και το Ίδρυμα
εταίρος το IES Azarquiel (www.ies-azarquiel,e-mail :azarquiel@ctv.es) Διάρκεια : 1 έτος (από 1/8/2003- 31/7/2004) Θέμα: « Οι πόλεις
του Ηρακλείου και του Τολέδου την εποχή του Δομήνικου Θεοτοκόπουλου.» Οι δύο πόλεις έχουν ένα κοινό
σημείο : τη μορφή του μεγάλου Κρητικού ζωγράφου Δομήνικου Θεοτοκόπουλου. Ο Δομήνικος Θεοτοκόπουλος
γεννήθηκε το 1541 στο Ηράκλειο της Βενετοκρατούμενης Κρήτης (που την
εποχή εκείνη ονομαζόταν Candia), εκεί μαθήτευσε και εργάστηκε ως ολοκληρωμένος
ζωγράφος έως το 1567 οπότε αναχώρησε για τη Βενετία, στη συνέχεια για τη Ρώμη
και τη Μαδρίτη , για να καταλήξει το 1577 στο Τολέδο της Ισπανίας όπου
έμεινε μέχρι το τέλος της ζωής του το 1614 .Το Τολέδο είναι η πόλη όπου
μεγαλούργησε και έγινε γνωστός ως El Greco. Ο στόχος μας είναι να περιγράψουμε
την πόλη που αφήνει πίσω του ο Δ.Θεοτοκόπουλος το 1567 (Ηράκλειο) και την πόλη
που τον υποδέχεται το 1577 (Τολέδο). Συνεργαζόμενοι φορείς :
(Υπεύθυνος Δημήτρης
Σάββας)
(Υπεύθυνος:
Σταυρακαντωνάκη Γαριφαλιά) |
|||||||||||||||||||||||||
Copyright © Δαφέρμος Κωνσταντίνος 2008 |