11o Γυμνάσιο
Ηρακλείου Κρήτης

Είσοδος μελών

Τηλεκπαίδευση

webexmeetings

Επισκέπτες online...

Αυτήν τη στιγμή επισκέπτονται τον ιστότοπό μας 6 επισκέπτες και κανένα μέλος

KA 1




 

ERASMUS

cropped-ALICE Logo ws1

 

 

Το  11ο Γυμνάσιο Ηρακλείου συμμετέχει στο ευρωπαϊκό πρόγραμμα Erasmus+ KA3  της Περιφερειακής Εκπαίδευσης  Κρήτης με τίτλο : «ALICE : Προσαρμογή της ένταξης στις εκπαιδευτικές κοινότητες και περιβάλλοντα".  Πρόκειται για ένα πρόγραμμα που υποστηρίζει την προώθηση του πνεύματος της Κοινότητας και της Θετικής Κοινωνικής Συμπεριφοράς στα σχολεία της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης.

Alice Project ? Adaptive Learning in Inclusive Communities and Environment σκοπεύει να δοκιμάσει εκπαιδευτικές και κοινωνικές παιδαγωγικές πρακτικές που σχετίζονται με την εφαρμογή μέτρων Θετικής Κοινωνικής Συμπεριφοράς με στόχο τη συμμετοχή των τοπικών κοινοτήτων στην προώθηση της κοινωνικής ένταξης των μαθητών δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης που έχουν επιλεγεί μεταξύ των χωρών της ΕΕ.

 Η Θετική Κοινωνική Συμπεριφορά ορίζει μια σειρά εκούσιων ενεργειών που ωφελούν τους άλλους και επιτρέπει στα άτομα να επιλέξουν μεταξύ του να ανταμείψουν τον εαυτό τους ή να ανταμείψουν τον εαυτό τους και τους συνανθρώπους τους (θετικά).

Το πρόγραμμα ξεκινά από την υπόθεση ότι σύμφωνα με διάφορες μελέτες, οι κύριοι λόγοι των συμπεριφορών που βρίσκονται πίσω από τον κοινωνικό αποκλεισμό, σχετίζονται με εθνικές, θρησκευτικές και σεξουαλικές διαφορές. Προκειμένου να προωθηθεί η πολιτιστική και προσωπική ποικιλομορφία ως αξία, το πρόγραμμα δημιουργεί έναν κατάλογο πρακτικών παιδαγωγικών εργαλείων που μπορούν να χρησιμοποιηθούν όχι μόνο από τους εκπαιδευτικούς, αλλά και από εκείνους που, αν και παίζουν σημαντικό ρόλο στην ανάπτυξη συμπεριφορών και πολιτισμικού περιβάλλοντος των μαθητών, δεν θεωρούνται τυπικά εκπαιδευτικοί.

Κατόπιν ανοιχτής πρόσκλησης της ΠΔΕ Κρήτης, πέντε σχολικές μονάδες εκδήλωσαν ενδιαφέρον για να συμμετάσχουν πιλοτικά στο πρόγραμμα. Οι υπεύθυνοι εκπαιδευτικοί συμμετείχαν σε σεμινάριο στην έδρα του φορέα συντονισμού κι επιμορφώθηκαν πάνω στις παιδαγωγικές πρακτικές και στα τεχνολογικά μέσα που θα υποστηρίξουν το πρόγραμμα.

Η εφαρμογή των αρχών της θετικής Κοινωνικής Συμπεριφοράς επιδιώκει ανάμεσα σε άλλα :

  • Μείωση αισθήματος θυμού και εχθρότητας
  • Αύξηση ανεκτικότητας/ανοχής απέναντι στους άλλους
  • Βελτίωση σχολικού κλίματος
  • Διαμόρφωση περιβάλλοντος μάθησης χωρίς αποκλεισμούς
  • Ικανότητα αντιμετώπισης μαθητών με διαφορετικό πολιτισμικό υπόβαθρο.
  • Μείωση συμπτωμάτων άγχους που οφείλονται σε προγενέστερες διαταραχές του  τρόπου ζωής, όπως η μετανάστευση.
  • Ενδυνάμωση του συναισθήματος ικανοποίησης των εφήβων και της θετικής διάθεσής τους για το σχολείο.
  • Ευαισθητοποίηση για τις ευκαιρίες που παρέχει η Θετική Κοινωνική Συμπεριφορά και ενδιαφέρον για την εφαρμογή της.

Το διάστημα Οκτώβριος ? Νοέμβριος 2019 τα πιλοτικά σχολεία θα αναπτύξουν σε ομάδες μαθητών και με την καθοδήγηση των εκπαιδευτικών τα προτεινόμενα εργαλεία που ανάμεσα στα άλλα θα επιτρέψουν στους μαθητές των πέντε χωρών που εκπροσωπούνται στο πρόγραμμα (Ελλάδα ? Ιταλία ? Ισπανία ? Βουλγαρία ? Ολλανδία) να ανταλλάξουν απόψεις και να προβληματιστούν σε θέματα όπως «Ο διαδικτυακός εκφοβισμός», «Ψηφιακό αποτύπωμα», «Ανθρώπινα Δικαιώματα και ισότητα», «ρητορική μίσους» κλπ.

Μέσα από την προσέγγιση παρόμοιων θεμάτων και υπό το πρίσμα της Θετικής Κοινωνικής Συμπεριφοράς επιδιώκεται να διαμορφωθούν στάσεις που θα επιτρέψουν προοπτικά την πρόληψη φαινομένων αποκλεισμού και την υποστήριξη συμπεριφορών αποδοχής. 

Το τελικό συνέδριο του προγράμματος θα διοργανωθεί από την ΠΔΕ στο Ηράκλειο τον Ιανουάριο 2020 και θα δώσει την ευκαιρία για ένα γόνιμο διάλογο πάνω στα αποτελέσματα ενώ θα ανοίξει το δρόμο για τη δημιουργία ενός ευρωπαϊκού δικτύου για την προάσπιση των αρχών της Θετικής Κοινωνικής Συμπεριφοράς."

Για να δείτε την ιστοσελίδα του ALICE ανοίξτε τον παρακάτω σύνδεσμο.

Το ALICE Alice Project ? Adaptive Learning in Inclusive Communities and Environment

 

 
 
 
 
 
 
 
 

Το  11ο Γυμνάσιο Ηρακλείου συμμετέχει στο ευρωπαϊκό πρόγραμμα Erasmus+ KA3  της Περιφερειακής Εκπαίδευσης  Κρήτης με τίτλο : «ALICE : Προσαρμογή της ένταξης στις εκπαιδευτικές κοινότητες και περιβάλλοντα".  Πρόκειται για ένα πρόγραμμα που υποστηρίζει την προώθηση του πνεύματος της Κοινότητας και της Θετικής Κοινωνικής Συμπεριφοράς στα σχολεία της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης.

Το ALICE Alice Project ? Adaptive Learning in Inclusive Communities and Environment

Alice Project ? Adaptive Learning in Inclusive Communities and Environment

σκοπεύει να δοκιμάσει εκπαιδευτικές και κοινωνικές παιδαγωγικές πρακτικές που σχετίζονται με την εφαρμογή μέτρων Θετικής Κοινωνικής Συμπεριφοράς με στόχο τη συμμετοχή των τοπικών κοινοτήτων στην προώθηση της κοινωνικής ένταξης των μαθητών δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης που έχουν επιλεγεί μεταξύ των χωρών της ΕΕ.

 Η Θετική Κοινωνική Συμπεριφορά ορίζει μια σειρά εκούσιων ενεργειών που ωφελούν τους άλλους και επιτρέπει στα άτομα να επιλέξουν μεταξύ του να ανταμείψουν τον εαυτό τους ή να ανταμείψουν τον εαυτό τους και τους συνανθρώπους τους (θετικά).

Το πρόγραμμα ξεκινά από την υπόθεση ότι σύμφωνα με διάφορες μελέτες, οι κύριοι λόγοι των συμπεριφορών που βρίσκονται πίσω από τον κοινωνικό αποκλεισμό, σχετίζονται με εθνικές, θρησκευτικές και σεξουαλικές διαφορές. Προκειμένου να προωθηθεί η πολιτιστική και προσωπική ποικιλομορφία ως αξία, το πρόγραμμα δημιουργεί έναν κατάλογο πρακτικών παιδαγωγικών εργαλείων που μπορούν να χρησιμοποιηθούν όχι μόνο από τους εκπαιδευτικούς, αλλά και από εκείνους που, αν και παίζουν σημαντικό ρόλο στην ανάπτυξη συμπεριφορών και πολιτισμικού περιβάλλοντος των μαθητών, δεν θεωρούνται τυπικά εκπαιδευτικοί.

Κατόπιν ανοιχτής πρόσκλησης της ΠΔΕ Κρήτης, πέντε σχολικές μονάδες εκδήλωσαν ενδιαφέρον για να συμμετάσχουν πιλοτικά στο πρόγραμμα. Οι υπεύθυνοι εκπαιδευτικοί συμμετείχαν σε σεμινάριο στην έδρα του φορέα συντονισμού κι επιμορφώθηκαν πάνω στις παιδαγωγικές πρακτικές και στα τεχνολογικά μέσα που θα υποστηρίξουν το πρόγραμμα.

Η εφαρμογή των αρχών της θετικής Κοινωνικής Συμπεριφοράς επιδιώκει ανάμεσα σε άλλα :

Μείωση αισθήματος θυμού και εχθρότητας

Αύξηση ανεκτικότητας/ανοχής απέναντι στους άλλους

Βελτίωση σχολικού κλίματος

Διαμόρφωση περιβάλλοντος μάθησης χωρίς αποκλεισμούς

Ικανότητα αντιμετώπισης μαθητών με διαφορετικό πολιτισμικό υπόβαθρο.

Μείωση συμπτωμάτων άγχους που οφείλονται σε προγενέστερες διαταραχές του τρόπου ζωής, όπως η μετανάστευση.

Ενδυνάμωση του συναισθήματος ικανοποίησης των εφήβων και της θετικής διάθεσής τους για το σχολείο.

Ευαισθητοποίηση για τις ευκαιρίες που παρέχει η Θετική Κοινωνική Συμπεριφορά και ενδιαφέρον για την εφαρμογή της.

Το διάστημα Οκτώβριος ? Νοέμβριος 2019 τα πιλοτικά σχολεία θα αναπτύξουν σε ομάδες μαθητών και με την καθοδήγηση των εκπαιδευτικών τα προτεινόμενα εργαλεία που ανάμεσα στα άλλα θα επιτρέψουν στους μαθητές των πέντε χωρών που εκπροσωπούνται στο πρόγραμμα (Ελλάδα ? Ιταλία ? Ισπανία ? Βουλγαρία ? Ολλανδία) να ανταλλάξουν απόψεις και να προβληματιστούν σε θέματα όπως «Ο διαδικτυακός εκφοβισμός», «Ψηφιακό αποτύπωμα», «Ανθρώπινα Δικαιώματα και ισότητα», «ρητορική μίσους» κλπ.

Μέσα από την προσέγγιση παρόμοιων θεμάτων και υπό το πρίσμα της Θετικής Κοινωνικής Συμπεριφοράς επιδιώκεται να διαμορφωθούν στάσεις που θα επιτρέψουν προοπτικά την πρόληψη φαινομένων αποκλεισμού και την υποστήριξη συμπεριφορών αποδοχής. 

Το τελικό συνέδριο του προγράμματος θα διοργανωθεί από την ΠΔΕ στο Ηράκλειο τον Ιανουάριο 2020 και θα δώσει την ευκαιρία για ένα γόνιμο διάλογο πάνω στα αποτελέσματα ενώ θα ανοίξει το δρόμο για τη δημιουργία ενός ευρωπαϊκού δικτύου για την προάσπιση των αρχών της Θετικής Κοινωνικής Συμπεριφοράς."




 

σημα

Το σχέδιο κινητικότητας Erasmus+KA1 με τίτλο «Εκπαίδευση για ένα σχολείο χωρίς αποκλεισμούς» παρουσιάστηκε με επιτυχία στο πλαίσιο του εορτασμού ΗΜΕΡΕΣ ERASMUS+2019που πραγματοποιήθηκε τη Δευτέρα 23 Σεπτεμβρίου 2019 στο χώρο του σχολείου παρουσία του Αντιδημάρχου Παιδείας, Δια Βίου Μάθησης & Νέας Γενιάς  κου Αγγελάκη Νικόλαου, του Αναπληρωτή Οργανωτικoύ Συντονιστή Εκπαιδευτικού Έργου Περιφέρειας Κρήτης κου Κανέλλου Ιωάννη, του Συντονιστή  Παιδαγωγικής Ευθύνης και Συντονιστή Εκπαιδευτικού Έργου Θεολόγων κου Στριλιγκά Γεώργιου, της Συντονίστριας Εκπαιδευτικού Έργου Φυσικών Επιστημών, κας Γκινούδη Αθηνάς, της Συντονίστριας Εκπαιδευτικού Έργου Γερμανικών, κας Γιασσάκη Σοφίας, της υπεύθυνης των Ευρωπαϊκών προγραμμάτων Περιφερειακής Εκπαίδευσης Κρήτης κας Βουράκη Αρετής, εκπαιδευτικών, του Συλλόγου Γονέων και Κηδεμόνων του 11ου Γυμνασίου και μαθητών.

Η Διευθύντρια και υπεύθυνη του προγράμματος Κοκοτσάκη Αντωνία καθώς και οι εκπαιδευτικοί που συμμετείχαν στο πρόγραμμα Αθανασάκη Μαρία,ΠΕ80, Υποδιευθύντρια, Μπενέτου Σπυριδούλα, ΠΕ02, Τσαπάκη Ελένη, ΠΕ03, Φιολιτάκη Μαρία, ΠΕ02 και Χουρσάν Χρυσή, ΠΕ02 παρουσίασαν την υλοποίηση του σχεδίου δίνοντας έμφαση στα αποτελέσματα.

Σκοπός του σχεδίου ήταν να βάλει στο επίκεντρο του σχολικού ήθους τις αρχές του συμπεριληπτικού σχολείου, προάγοντας τις ίσες ευκαιρίες για όλους. Πιο συγκεκριμένα, οι βασικοί στόχοι που τέθηκαν ήταν:τελ2

  1.  η επιμόρφωση της Διεύθυνσης και των εκπαιδευτικών στις αρχές της συμπεριληπτικής κουλτούρας και πως αυτές μπορούν να αποτυπωθούν σε μια ξεκάθαρη πολιτική/στρατηγική στο χώρο του σχολείου μας.
  2.  η ανάπτυξη καλών πρακτικών/νέων μεθόδων και εργαλείων μάθησης για την εφαρμογή και την ενσωμάτωση των αρχών της συμπεριληπτικότητας στο πρόγραμμα σπουδών των μαθημάτων.
  3. η εισαγωγή καλών πρακτικών για την ομαλότερη κοινωνική ένταξη των μεταναστών, των Ρομά και νεοφερμένων προσφύγων.

Σε γενικές γραμμές, το χωρίς αποκλεισμούς σχολείο ή αλλιώς το συμπεριληπτικό σχολείο αναγνωρίζει τη φυσιολογική παρουσία της διαφορετικότητας σε όλους τους τομείς της ζωής του ανθρώπου και επιδιώκει να ευαισθητοποιήσει όλα τα μέλη της σχολικής κοινότητας ώστε να αναγνωρίσουν ότι είναι φυσιολογική η ανάπτυξη ενός πλήθους διαφορετικών τρόπων ζωής, εθίμων, παραδόσεων και οπτικών γωνιών, ότι οι άνθρωποι έχουν διαφορετικές ικανότητες, ότι προέρχονται από διαφορετικό πολιτιστικό, κοινωνικοοικονομικό υπόβαθρο και ότι αυτή η ποικιλία της ανθρώπινης ζωής είναι πλούτος για όλους.Η συμπεριληπτική πρακτική πραγματώνεται σε ένα πλαίσιο γνήσιου ενδιαφέροντος για τον συνάνθρωπο και αυτό το ενδιαφέρον έχει αξία!

   Με το τέλος της επιμόρφωσης- σχεδίου  καθορίστηκε το πλαίσιο της συμπεριληπτικής εκπαίδευσης-κουλτούρας στη σχολική κοινότητα και επικαιροποιήθηκε η στρατηγική του 11ου Γυμνάσιου Ηρακλείου για ένα σχολειό χωρίς αποκλεισμούς η οποία ενσωματώθηκε στο πλαίσιο οργάνωσης της σχολικής ζωής του σχολείου μας.

 Παρουσιάστηκαν ΚΑΛΕΣ ΠΡΑΚΤΙΚΕΣ που αφορούσαν:

- στην εφαρμογή της μεθόδου της δημιουργικής δραματοποίησης μεθόδου διδασκαλίας σε συγκεκριμένες διδακτικές ενότητες και εργαλείο ομαλής κοινωνικής ενσωμάτωσης στη σχολική τάξη.

- στη δημιουργία σχεδίων μαθήματος με τη χρήση εργαλείων ΤΠΕ.

- δράσεις ευαισθητοποίησης σε θέματα που σχετίζονται με τη διαπολιτισμικότητα στο σύγχρονο σχολείο ώστε να προληφθούν προβλήματα ξενοφοβίας και μίσους και να καλλιεργηθεί κλίμα αποδοχής και αλληλοσεβασμού στη σχολική κοινότητα.

- τη δημιουργία συμπαγών και παραγωγικών ομάδων στη σχολική κοινότητα.

- την ανάπτυξη νέων τρόπων επικοινωνίας και συνεργασίας σχολείου και γονέων.

- τρόπους διαχείρισης της διαφορετικότητας σε ότι αφορά τις εκπαιδευτικές ανάγκες ή πολιτισμικό, κοινωνικοοικονομικό υπόβαθρο των μαθητών.

Επιπλέον, είχαμε

- Ενίσχυση των γλωσσικών δεξιοτήτων των εκπαιδευτικών.

- Βελτίωση των γνώσεων των εκπαιδευτικών για τα εκπαιδευτικά συστήματα άλλων     ευρωπαϊκών χωρών και ευκαιρίες για μελλοντικές συνεργασίες.

- Ενίσχυση της ευρωπαϊκής ταυτότητας της σχολείου μας..

 Τέλος, το προσωπικό  είναι ενεργοποιημένο και με περισσότερα κίνητρα και το αίσθημα ικανοποίησης του από την εργασία έχει ενισχυθεί. 

Θεωρούμε ότι τα παραπάνω  θα λειτουργήσουν υπέρ της καλυτέρευσης της ζωής όλων των μαθητών μας αλλά κυρίως των μειονεκτούντων μαθητών μας και των οικογενειών τους και θα δώσει μακροπρόθεσμα σε όλους ευκαιρίες για ένα καλύτερο μέλλον.

Η υλοποίηση του σχεδίου και τα επιλεγμένα σεμινάρια περιγράφονται αναλυτικά στο blog του σχεδίου μας

https://erasmuska1education4inclusion.blogspot.com/

τελ1

 

 

το παρακάτω link, το σχέδιο μας μέσα από εικόνες:

video




ΑΘΑΝΑΣ2 

Στο πλαίσιο του προγράμματος Erasmus+ KA1 Μαθησιακή Κινητικότητα Ατόμων που αφορά στην Επιμόρφωση των εκπαιδευτικών με τίτλο «Εκπαίδευση για ένα σχολείο χωρίς αποκλεισμούς», που περιλαμβάνει επτά κινητικότητες σε ισάριθμα επιμορφωτικά σεμινάρια, η Υποδιευθύντρια του σχολείου μας Αθανασάκη Μαρία, κλάδου ΠΕ80, συμμετείχε στο έβδομο κατά σειρά επιμορφωτικό σεμινάριο του προγράμματος με θέμα «Κηδεμόνες και Καθηγητές: Χτίζοντας Γέφυρες» που πραγματοποιήθηκε στη Σεβίλλη της Ισπανίας από 13/05/19 έως 17/05/2019.

Στόχος του σεμιναρίου ήταν η επίτευξη αλλαγών στους τρόπους προσέλκυσης μαθητών ? κηδεμόνων μέσω του εκσυγχρονισμού και του διεθνούς ανοίγματος του σχολείου με αποτέλεσμα την προσέγγιση ακόμα και των πιο απαιτητικών μαθητών και κηδεμόνων.

Μέσω βιωματικών δράσεων και ελκυστικών δραστηριοτήτων μπορεί κάποιος να καταφέρει να διαχειριστεί συναισθήματα και πιθανές συγκρούσεις μέσα στο σχολικό περιβάλλον εστιάζοντας στις λύσεις. Κατόπιν διάκρισης στους γονεϊκούς τύπους, που υπάρχει περίπτωση να συναντήσει κάποιος, είναι πιο εύκολη η μη βίαιη επικοινωνία (nonviolentcommunication) μεταξύ μας.

                        

Η κα. Αθανασάκη αναφέρει: «Κατά τη διάρκεια του σεμιναρίου υπήρξε ιδιαίτερα πολύτιμη η συνύπαρξη 5 εκπαιδευτικών από 4 ευρωπαϊκές χώρες και η ανταλλαγή ιδεών ? εκπαιδευτικών μεθόδων που προέκυψε από αυτήν. Οι βιωματικές δράσεις που πραγματοποιήθηκαν υπό την καθοδήγηση και συμμετοχή της εκπαιδεύτριας κα HelenaRenuncio, κατάφεραν να μας θυμίσουν «τη δύναμη» που έχουν τα συναισθήματα και πως «οι λέξεις ανοίγουν ένα παράθυρο στην πιθανότητα». Εκφράζοντας τα συναισθήματά μας και ακούγοντας προσεκτικά γονείς και μαθητές μπορούν να λυθούν πολλά προβλήματα. Το κλειδί για μια σωστή επικοινωνία είναι ο χρόνος που διαθέτει κάποιος και ο σεβασμός που δείχνει στον άλλο.

Τέλος, η ξενάγηση σε αθέατες πλευρές της Σεβίλλης από την κα. Helenaμας βοήθησε να πάρουμε πληροφορίες για την καθημερινότητα των κατοίκων της αλλά και για τον πολιτισμό τους. Η αξιοποίηση των γνώσεων και των εμπειριών που αποκομίσθηκαν από αυτό το σεμινάριο είναι σίγουρη τόσο στη ζωή μέσα στο σχολείο όσο και στην προσωπική μου ζωή».

Ευχαριστούμε το πρόγραμμα Erasmus+ για την ευκαιρία που μας δίνει!!!

   

ΑΘΑΝΑΣ3

 

ΑΘΑΝ5