11o Γυμνάσιο
Ηρακλείου Κρήτης

Είσοδος μελών

Τηλεκπαίδευση

webexmeetings

Επισκέπτες online...

Αυτήν τη στιγμή επισκέπτονται τον ιστότοπό μας 3 επισκέπτες και κανένα μέλος

Erasmus+




ΔΙΑΧΥΣΗ ΤΩΝ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΩΝ ΤΟΥ ΕΥΡΩΠΑΙΚΟΥ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ ERASMUS+KA2 ME ΤΙΤΛΟ "LITTLE STEPS MAKE A BIG DIFFERENCE. TOGETHER WE CARE FOR OUR HOME." ΣΤΟ ΠΛΑΙΣΙΟ ΤΩΝ ΕΚΔΗΛΩΣΕΩΝ "ΗΜΕΡΕΣ ERASMUS 2019"

ERASMUS DAYS 2019

Το σχέδιο κινητικότητας Erasmus+KA2 μετίτλο «LITTLE STEPS MAKE A BIG DIFFERENCE. TOGETHER WE CARE FOR OUR HOME.» παρουσιάστηκε με επιτυχία στο πλαίσιο του εορτασμού ΗΜΕΡΕΣ ERASMUS+2019 που πραγματοποιήθηκε τη Δευτέρα 23 Σεπτεμβρίου 2019 στο χώρο του 11oυ Γυμνασίου Ηρακλείου.

Την  ειδική αυτή εκδήλωση  τίμησε με την παρουσία του ο Αντιδήμαρχος Παιδείας, Δια Βίου Μάθησης & Νέας Γενιάς  κος Αγγελάκης Νικόλαος, ο Αναπληρωτής Οργανωτικός  Συντονιστής Εκπαιδευτικού Έργου Περιφέρειας Κρήτης κος Κανέλλος Ιωάννης, η υπεύθυνη των Ευρωπαϊκών προγραμμάτων Περιφερειακής Εκπαίδευσης Κρήτης κα Βουράκη Αρετή, εκπαιδευτικοί, γονείς και μαθητές.

Η εκπαιδευτικός Αγγλικής Γλώσσας, κ. Κυδωνιέως Κυριακή, συντονίστρια του προγράμματος, καθώς και η παιδαγωγική ομάδα, αποτελούμενη από τη Διευθύντρια κ. Κοκοτσάκη Αντωνία (ΠΕ05), , την Υποδιευθύντρια κ. Αθανασάκη Μαρία (ΠΕ80), και τους εκπαιδευτικούς, κ. Πατσάκη Ιωάννη (ΠΕ), κ. Χρηστάκη Κλειώ (ΠΕ) και Φιλιππίδου Άννα (ΠΕ02), παρουσίασαν τις δράσεις του σχεδίου δίνοντας έμφαση στα αποτελέσματα κατά το πρώτο έτος υλοποίησής του.

Το δεύτερο μέρος της εκδήλωσης πραγματοποιήθηκε με την πολύτιμη συνεργασία και συν διοργάνωση όλων των Ευρωπαϊκών προγραμμάτων Εramus+ που υλοποιούνται στο σχολείο μας. Συγκεκριμένα, όλοι οι μαθητές του Σχολείου μας, χωρισμένοι με ομάδες, είχαν την ευκαιρία να «περάσουν» από 10 «σταθμούς» ενημέρωσης, στους οποίους πραγματοποιούνταν:

  • ενημερωτικές προβολές, με μαρτυρίες μαθητών από τη συμμετοχή τους στο πρόγραμμα,
  • βιωματικές ασκήσεις με σκοπό να μάθουν λέξεις από τις γλώσσες των εταίρων,
  • μουσικοκινητικές ασκήσεις που βασίζονταν σε ρυθμούς των χωρών-μελών της σύμπραξης,
  • δραστηριότητες λεπτής κινητικότητας που περιλάμβαναν κατασκευή παζλ με το λογότυπο του προγράμματος,
  • ασκήσεις γραπτής έκφρασης των σκέψεων και των εμπειριών τους από τη συμμετοχή τους στο πρόγραμμα,
  • ενημέρωση με προβολή προκειμένου να μάθουν από πού πήραν τα ονόματα τους τα αεροδρόμια των χωρών που μας φιλοξένησαν,
  • «περιπλάνηση» με τη βοήθεια γεωγραφικού χάρτη και με στόχο να μάθουν σημαντικά πρόσωπα από τις χώρες με τις οποίες συνεργαζόμαστε, και τέλος
  • Παιχνίδι γνώσεων με τη μορφή κουίζ.

Παράλληλα, σε ειδικά διαμορφωμένο χώρο, όσοι επιθυμούσαν, ενημερώθηκαν για λογοτέχνες και ποιητές των χωρών που συμμετέχουν στο πρόγραμμα, ενώ στην κεντρική είσοδο του σχολείου γινόταν διανομή ενημερωτικού υλικού των Ευρωπαϊκών προγραμμάτων από τους μαθητές μας.

Στο σημείο αυτό να υπενθυμίσουμε ότι τα οφέλη από την συμμετοχή σε μια διακρατική δράση ERASMUS+ είναι πολυδιάστατα. Παρέχονται οι ευκαιρίες και οι δυνατότητες για την ολόπλευρη ανάπτυξη των μαθητών από γλωσσικής, πολιτισμικής και εκπαιδευτικής πλευράς, μέσω της αλληλεπίδρασης με μαθητές άλλων χωρών.

Διαλύονται τα στερεότυπα και οι προκαταλήψεις, και δημιουργούνται σχέσεις φιλίας.

Το μεγαλύτερο όφελος, όμως, είναι ο σεβασμός και η ανοχή που αναπτύσσεται προς διαφορετικούς πολιτισμούς, θρησκείες, χρώματα και διαφορετικότητες.




Στo πλαίσιo των εκδηλώσεων «Ημέρες Erasmus+» που πραγματοποιήθηκαν στο 11ο Γυμνάσιο Ηρακλείου, στις 23 Σεπτεμβρίου 2019, πραγματοποιήθηκε και η διάχυση του προγράμματος KA2 με τίτλο ?Explore the World. Inspire Yourself?.

 DSC9277a

 

Η εκδήλωση ξεκίνησε με την παρουσίαση της στοχοθεσίας, των δράσεων, που έχουν πραγματοποιηθεί, καθώς και της περαιτέρω πορείας του προγράμματος από τη συντονίστρια εκπαιδευτικό, Ευ. Γιασσάκη. Κατά τη διάρκεια της παρουσίασης δόθηκε η δυνατότητα στους προσκεκλημένους που παρευρέθηκαν στην εκδήλωση να ενημερωθούν για τη μέχρι τώρα υλοποίηση του προγράμματος. Επιπροσθέτως, οι μαθητές που συμμετείχαν αλλά και οι γονείς τους είχαν τη δυνατότητα να μοιραστούν σκέψεις και εμπειρίες που αποκόμισαν από τη συμμετοχή τους και να εκφράσουν τις προσδοκίες τους για τη συνέχεια της υλοποίησής του.

Στη συνέχεια, οι παρευρισκόμενοι παρακολούθησαν χορούς από τους μαθητές   του σχολείου μας, οι οποίοι θέλησαν με αυτό τον τρόπο να μας «μεταφέρουν» στις τρεις χώρες/εταίρους του προγράμματος: Πολωνία, Ιταλία, Νορβηγία. Έπειτα, είχαν την ευκαιρία να γευτούν παραδοσιακά πολωνικά, ιταλικά και νορβηγικά εδέσματα από τον μπουφέ μας, την προετοιμασία των οποίων επιμελήθηκαν οι ίδιοι οι μαθητές και οι γονείς τους.

Παράλληλα, σε ειδικά διαμορφωμένο χώρο του σχολείου μας, όσοι επιθυμούσαν ενημερώθηκαν για λογοτέχνες και ποιητές των χωρών που συμμετέχουν στο πρόγραμμα, ενώ στην κεντρική είσοδο του σχολείου γινόταν διανομή ενημερωτικού υλικού του προγράμματος από τους μαθητές μας.

Στο δεύτερο μέρος της εκδήλωσης όλοι οι μαθητές του Σχολείου μας, χωρισμένοι με ομάδες, είχαν την ευκαιρία να «περάσουν» από 10 «σταθμούς» ενημέρωσης, στους οποίους πραγματοποιούνταν:

  • ενημερωτικές προβολές, με μαρτυρίες μαθητών από τη συμμετοχή τους στο πρόγραμμα,
  • βιωματικές ασκήσεις με σκοπό να μάθουν λέξεις από τις γλώσσες των εταίρων,
  • μουσικοκινητικές ασκήσεις που βασίζονταν σε πολωνικούς, ιταλικούς και νορβηγικούς ρυθμούς,
  • δραστηριότητες λεπτής κινητικότητας που περιλάμβαναν κατασκευή παζλ με το λογότυπο του προγράμματος,
  • ασκήσεις γραπτής έκφρασης των σκέψεών τους και των εμπειριών τους από τη συμμετοχή τους στο πρόγραμμα
  • ενημέρωση με προβολή προκειμένου να μάθουν από πού πήραν τα ονόματα τους τα αεροδρόμια των χωρών που μας φιλοξένησαν,
  • «περιπλάνηση» με τη βοήθεια γεωγραφικού χάρτη και με στόχο να μάθουν σημαντικά πρόσωπα από τις χώρες με τις οποίες συνεργαζόμαστε
  • Παιχνίδι γνώσεων με τη μορφή κουίζ.

Όπως τονίζει η συντονίστρια Ευαγγελία Γιασσάκη, εκπροσωπώντας όλη την παιδαγωγική ομάδα του προγράμματος, «τα προγράμματα Erasmus+ είναι μια ευκαιρία να δουν οι μαθητές μας το διαφορετικό, να βιώσουν νέες καταστάσεις, να πάρουν, να δώσουν, να υιοθετήσουν ή να απορρίψουν πράγματα, να τολμήσουν. Μέσα από την φιλοξενία έρχονται σε επαφή με διαφορετικές συνήθειες, διαφορετικούς ανθρώπους, ανοίγει το μυαλό και η σκέψη τους, ωριμάζουν και συχνά ξεπερνάνε τον ίδιο τους τον εαυτό. Τα προγράμματα Erasmus+ διώχνουν τον αδικαιολόγητο φόβο για το άγνωστο και ανοίγουν νέους ορίζοντες»

 

 DSC9559a

 

Για περισσότερες φωτογραφίες παττήστε στον παρακάτω σύνδεσμο.

ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ




 

ERASMUS

cropped-ALICE Logo ws1

 

 

Το  11ο Γυμνάσιο Ηρακλείου συμμετέχει στο ευρωπαϊκό πρόγραμμα Erasmus+ KA3  της Περιφερειακής Εκπαίδευσης  Κρήτης με τίτλο : «ALICE : Προσαρμογή της ένταξης στις εκπαιδευτικές κοινότητες και περιβάλλοντα".  Πρόκειται για ένα πρόγραμμα που υποστηρίζει την προώθηση του πνεύματος της Κοινότητας και της Θετικής Κοινωνικής Συμπεριφοράς στα σχολεία της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης.

Alice Project ? Adaptive Learning in Inclusive Communities and Environment σκοπεύει να δοκιμάσει εκπαιδευτικές και κοινωνικές παιδαγωγικές πρακτικές που σχετίζονται με την εφαρμογή μέτρων Θετικής Κοινωνικής Συμπεριφοράς με στόχο τη συμμετοχή των τοπικών κοινοτήτων στην προώθηση της κοινωνικής ένταξης των μαθητών δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης που έχουν επιλεγεί μεταξύ των χωρών της ΕΕ.

 Η Θετική Κοινωνική Συμπεριφορά ορίζει μια σειρά εκούσιων ενεργειών που ωφελούν τους άλλους και επιτρέπει στα άτομα να επιλέξουν μεταξύ του να ανταμείψουν τον εαυτό τους ή να ανταμείψουν τον εαυτό τους και τους συνανθρώπους τους (θετικά).

Το πρόγραμμα ξεκινά από την υπόθεση ότι σύμφωνα με διάφορες μελέτες, οι κύριοι λόγοι των συμπεριφορών που βρίσκονται πίσω από τον κοινωνικό αποκλεισμό, σχετίζονται με εθνικές, θρησκευτικές και σεξουαλικές διαφορές. Προκειμένου να προωθηθεί η πολιτιστική και προσωπική ποικιλομορφία ως αξία, το πρόγραμμα δημιουργεί έναν κατάλογο πρακτικών παιδαγωγικών εργαλείων που μπορούν να χρησιμοποιηθούν όχι μόνο από τους εκπαιδευτικούς, αλλά και από εκείνους που, αν και παίζουν σημαντικό ρόλο στην ανάπτυξη συμπεριφορών και πολιτισμικού περιβάλλοντος των μαθητών, δεν θεωρούνται τυπικά εκπαιδευτικοί.

Κατόπιν ανοιχτής πρόσκλησης της ΠΔΕ Κρήτης, πέντε σχολικές μονάδες εκδήλωσαν ενδιαφέρον για να συμμετάσχουν πιλοτικά στο πρόγραμμα. Οι υπεύθυνοι εκπαιδευτικοί συμμετείχαν σε σεμινάριο στην έδρα του φορέα συντονισμού κι επιμορφώθηκαν πάνω στις παιδαγωγικές πρακτικές και στα τεχνολογικά μέσα που θα υποστηρίξουν το πρόγραμμα.

Η εφαρμογή των αρχών της θετικής Κοινωνικής Συμπεριφοράς επιδιώκει ανάμεσα σε άλλα :

  • Μείωση αισθήματος θυμού και εχθρότητας
  • Αύξηση ανεκτικότητας/ανοχής απέναντι στους άλλους
  • Βελτίωση σχολικού κλίματος
  • Διαμόρφωση περιβάλλοντος μάθησης χωρίς αποκλεισμούς
  • Ικανότητα αντιμετώπισης μαθητών με διαφορετικό πολιτισμικό υπόβαθρο.
  • Μείωση συμπτωμάτων άγχους που οφείλονται σε προγενέστερες διαταραχές του  τρόπου ζωής, όπως η μετανάστευση.
  • Ενδυνάμωση του συναισθήματος ικανοποίησης των εφήβων και της θετικής διάθεσής τους για το σχολείο.
  • Ευαισθητοποίηση για τις ευκαιρίες που παρέχει η Θετική Κοινωνική Συμπεριφορά και ενδιαφέρον για την εφαρμογή της.

Το διάστημα Οκτώβριος ? Νοέμβριος 2019 τα πιλοτικά σχολεία θα αναπτύξουν σε ομάδες μαθητών και με την καθοδήγηση των εκπαιδευτικών τα προτεινόμενα εργαλεία που ανάμεσα στα άλλα θα επιτρέψουν στους μαθητές των πέντε χωρών που εκπροσωπούνται στο πρόγραμμα (Ελλάδα ? Ιταλία ? Ισπανία ? Βουλγαρία ? Ολλανδία) να ανταλλάξουν απόψεις και να προβληματιστούν σε θέματα όπως «Ο διαδικτυακός εκφοβισμός», «Ψηφιακό αποτύπωμα», «Ανθρώπινα Δικαιώματα και ισότητα», «ρητορική μίσους» κλπ.

Μέσα από την προσέγγιση παρόμοιων θεμάτων και υπό το πρίσμα της Θετικής Κοινωνικής Συμπεριφοράς επιδιώκεται να διαμορφωθούν στάσεις που θα επιτρέψουν προοπτικά την πρόληψη φαινομένων αποκλεισμού και την υποστήριξη συμπεριφορών αποδοχής. 

Το τελικό συνέδριο του προγράμματος θα διοργανωθεί από την ΠΔΕ στο Ηράκλειο τον Ιανουάριο 2020 και θα δώσει την ευκαιρία για ένα γόνιμο διάλογο πάνω στα αποτελέσματα ενώ θα ανοίξει το δρόμο για τη δημιουργία ενός ευρωπαϊκού δικτύου για την προάσπιση των αρχών της Θετικής Κοινωνικής Συμπεριφοράς."

Για να δείτε την ιστοσελίδα του ALICE ανοίξτε τον παρακάτω σύνδεσμο.

Το ALICE Alice Project ? Adaptive Learning in Inclusive Communities and Environment

 

 
 
 
 
 
 
 
 

Το  11ο Γυμνάσιο Ηρακλείου συμμετέχει στο ευρωπαϊκό πρόγραμμα Erasmus+ KA3  της Περιφερειακής Εκπαίδευσης  Κρήτης με τίτλο : «ALICE : Προσαρμογή της ένταξης στις εκπαιδευτικές κοινότητες και περιβάλλοντα".  Πρόκειται για ένα πρόγραμμα που υποστηρίζει την προώθηση του πνεύματος της Κοινότητας και της Θετικής Κοινωνικής Συμπεριφοράς στα σχολεία της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης.

Το ALICE Alice Project ? Adaptive Learning in Inclusive Communities and Environment

Alice Project ? Adaptive Learning in Inclusive Communities and Environment

σκοπεύει να δοκιμάσει εκπαιδευτικές και κοινωνικές παιδαγωγικές πρακτικές που σχετίζονται με την εφαρμογή μέτρων Θετικής Κοινωνικής Συμπεριφοράς με στόχο τη συμμετοχή των τοπικών κοινοτήτων στην προώθηση της κοινωνικής ένταξης των μαθητών δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης που έχουν επιλεγεί μεταξύ των χωρών της ΕΕ.

 Η Θετική Κοινωνική Συμπεριφορά ορίζει μια σειρά εκούσιων ενεργειών που ωφελούν τους άλλους και επιτρέπει στα άτομα να επιλέξουν μεταξύ του να ανταμείψουν τον εαυτό τους ή να ανταμείψουν τον εαυτό τους και τους συνανθρώπους τους (θετικά).

Το πρόγραμμα ξεκινά από την υπόθεση ότι σύμφωνα με διάφορες μελέτες, οι κύριοι λόγοι των συμπεριφορών που βρίσκονται πίσω από τον κοινωνικό αποκλεισμό, σχετίζονται με εθνικές, θρησκευτικές και σεξουαλικές διαφορές. Προκειμένου να προωθηθεί η πολιτιστική και προσωπική ποικιλομορφία ως αξία, το πρόγραμμα δημιουργεί έναν κατάλογο πρακτικών παιδαγωγικών εργαλείων που μπορούν να χρησιμοποιηθούν όχι μόνο από τους εκπαιδευτικούς, αλλά και από εκείνους που, αν και παίζουν σημαντικό ρόλο στην ανάπτυξη συμπεριφορών και πολιτισμικού περιβάλλοντος των μαθητών, δεν θεωρούνται τυπικά εκπαιδευτικοί.

Κατόπιν ανοιχτής πρόσκλησης της ΠΔΕ Κρήτης, πέντε σχολικές μονάδες εκδήλωσαν ενδιαφέρον για να συμμετάσχουν πιλοτικά στο πρόγραμμα. Οι υπεύθυνοι εκπαιδευτικοί συμμετείχαν σε σεμινάριο στην έδρα του φορέα συντονισμού κι επιμορφώθηκαν πάνω στις παιδαγωγικές πρακτικές και στα τεχνολογικά μέσα που θα υποστηρίξουν το πρόγραμμα.

Η εφαρμογή των αρχών της θετικής Κοινωνικής Συμπεριφοράς επιδιώκει ανάμεσα σε άλλα :

Μείωση αισθήματος θυμού και εχθρότητας

Αύξηση ανεκτικότητας/ανοχής απέναντι στους άλλους

Βελτίωση σχολικού κλίματος

Διαμόρφωση περιβάλλοντος μάθησης χωρίς αποκλεισμούς

Ικανότητα αντιμετώπισης μαθητών με διαφορετικό πολιτισμικό υπόβαθρο.

Μείωση συμπτωμάτων άγχους που οφείλονται σε προγενέστερες διαταραχές του τρόπου ζωής, όπως η μετανάστευση.

Ενδυνάμωση του συναισθήματος ικανοποίησης των εφήβων και της θετικής διάθεσής τους για το σχολείο.

Ευαισθητοποίηση για τις ευκαιρίες που παρέχει η Θετική Κοινωνική Συμπεριφορά και ενδιαφέρον για την εφαρμογή της.

Το διάστημα Οκτώβριος ? Νοέμβριος 2019 τα πιλοτικά σχολεία θα αναπτύξουν σε ομάδες μαθητών και με την καθοδήγηση των εκπαιδευτικών τα προτεινόμενα εργαλεία που ανάμεσα στα άλλα θα επιτρέψουν στους μαθητές των πέντε χωρών που εκπροσωπούνται στο πρόγραμμα (Ελλάδα ? Ιταλία ? Ισπανία ? Βουλγαρία ? Ολλανδία) να ανταλλάξουν απόψεις και να προβληματιστούν σε θέματα όπως «Ο διαδικτυακός εκφοβισμός», «Ψηφιακό αποτύπωμα», «Ανθρώπινα Δικαιώματα και ισότητα», «ρητορική μίσους» κλπ.

Μέσα από την προσέγγιση παρόμοιων θεμάτων και υπό το πρίσμα της Θετικής Κοινωνικής Συμπεριφοράς επιδιώκεται να διαμορφωθούν στάσεις που θα επιτρέψουν προοπτικά την πρόληψη φαινομένων αποκλεισμού και την υποστήριξη συμπεριφορών αποδοχής. 

Το τελικό συνέδριο του προγράμματος θα διοργανωθεί από την ΠΔΕ στο Ηράκλειο τον Ιανουάριο 2020 και θα δώσει την ευκαιρία για ένα γόνιμο διάλογο πάνω στα αποτελέσματα ενώ θα ανοίξει το δρόμο για τη δημιουργία ενός ευρωπαϊκού δικτύου για την προάσπιση των αρχών της Θετικής Κοινωνικής Συμπεριφοράς."