11o Γυμνάσιο
Ηρακλείου Κρήτης

Είσοδος μελών

Τηλεκπαίδευση

webexmeetings

Επισκέπτες online...

Αυτήν τη στιγμή επισκέπτονται τον ιστότοπό μας 28 επισκέπτες και κανένα μέλος

KA 1




bal2 

Στο πλαίσιο του προγράμματος ERASMUS+ KA1 Μαθησιακή Κινητικότητα Ατόμων που αφορά στην επιμόρφωση των εκπαιδευτικών με τίτλο «Εκπαίδευση για ένα σχολείο χωρίς αποκλεισμούς» και περιλαμβάνει επτά κινητικότητες σε ισάριθμα επιμορφωτικά σεμινάρια, η εκπαιδευτικός (κλάδου ΠΕ02) του Σχολείου μας, Μπενέτου Σπυριδούλα, συμμετείχε στο έκτο εκπαιδευτικό πρόγραμμα ?IntroductiontoInterculturalEducation ?, που πραγματοποιήθηκε στη Βαλένθια της Ισπανίας από 1/4 έως 5/4/2019.

Στόχος του συγκεκριμένου εκπαιδευτικού προγράμματος ήταν η ενημέρωση των συμμετεχόντων σε θέματα που σχετίζονται με την πολιτισμική πολυμορφία του σύγχρονου σχολείου και η ανάπτυξη καλών πρακτικών για την επικοινωνία με μαθητές προερχόμενους από διαφορετικά πολιτισμικά περιβάλλοντα.

Χαρακτηριστικά η κα Μπενέτου Σπυριδούλα αναφέρει:

«Η όλη εμπειρία αποτιμάται ως εξαιρετική. Εννέα συμμετέχοντες προερχόμενοι από τρεις διαφορετικές χώρες είχαμε την ευκαιρία να ανταλλάξουμε απόψεις και να αλληλεπιδράσουμε. Αποφεύγοντας τη στείρα θεωρητική προσέγγιση, μέσα από παιχνίδια ρόλων και αξιοποιώντας την ανακαλυπτική μάθηση καταλήξαμε στη σημασία και την αξία της ενεργούς ακρόασης και στο ρόλο που μπορεί να διαδραματίσει η λεκτική αλλά και η μη λεκτική επικοινωνία με τους μαθητές μας.

Ερωτήματα όπως: πόσο ακούμε τους μαθητές μας μέσα στην τάξη; Αρκεί μόνο ο λόγος- ομιλία για να επικοινωνήσουμε ουσιαστικά με τους άλλους; Πόσο οι προκαταλήψεις μας κατευθύνουν τη στάση μας απέναντι στον διαφορετικό άλλο, αποτέλεσαν θέματα προβληματισμού κατά τη διάρκεια του σεμιναρίου. Η όλη εμπειρία θεωρείται πολύτιμη όχι μόνο για την επικοινωνία του εκπαιδευτικού με τους μαθητές από διαφορετικά πολιτισμικά περιβάλλοντα αλλά και με όλους τους μαθητές του Σχολείου μας.

Τέλος, η επίσκεψή μας στο Κέντρο Υποδοχής Προσφύγων (C.A.R: CentreforSupporttoRefugee? MunicipalityofValencia) στην περιοχή της Mislataκαθώς και στο τοπικό σχολείο (ColegioSantaCruz) μας έδωσε την ευκαιρία να γνωρίσουμε τις πρακτικές που ακολουθεί το Ισπανικό εκπαιδευτικό σύστημα για την προσαρμογή και τη συμπερίληψη των μεταναστών και προσφύγων μαθητών στο σχολείο.

Ευχαριστούμε το πρόγραμμα ERASMUS+ για την ευκαιρία που μας δίνει!!!

 

bal3

bal1




BERL 2

 

Στο πλαίσιο του προγράμματος ERASMUS+KA1 Μαθησιακή Κινητικότητα Ατόμων που αφορά στην Επιμόρφωση των εκπαιδευτικών με τίτλο «Εκπαίδευση για ένα σχολείο χωρίς αποκλεισμούς», που περιλαμβάνει επτά κινητικότητες σε ισάριθμα επιμορφωτικά σεμινάρια, η Διευθύντρια του σχολείου μας Κοκοτσάκη Αντωνία, κλάδου ΠΕ05, συμμετείχε στο πέμπτο κατά σειρά επιμορφωτικό σεμινάριο του προγράμματος με θέμα ?Διαχείριση τάξης για εκπαιδευτικούς: νέες μεθοδολογίες, αποτελεσματικά κίνητρα, στρατηγικές συνεργασίας και αξιολόγησης? που πραγματοποιήθηκε στο Βερολίνο της Γερμανίας από  25/3-30/3-2019. 

Στόχος του σεμιναρίου ήταν η εκμάθηση τρόπων διαχείρισης μιας αποτελεσματικής και ενημερωμένης (up to date) τάξης διδασκαλίας, που ενθαρρύνει τη συμμετοχή και την αφοσιωμένη μάθηση(engaged learnig) χρησιμοποιώντας σύγχρονες τεχνικές και εργαλεία. 

 Μέσω διαδραστικών και ελκυστικών δραστηριοτήτων, μάθαμε πώς να ενισχύουμε τα κίνητρα μάθησης, να καθορίζουμε κανόνες στην τάξη, να δημιουργούμε σχέσεις, να δίνουμε σαφείς οδηγίες, να παρατηρούμε την τάξη και να ελέγχουμε την πρόοδο των μαθητών μας, να ενσωματώνουμε το ζευγάρι (pair) και την ομαδική εργασία (groupwork) στην διδασκαλία και να ενθαρρύνουμε τους μαθητές μας να αναλογιστούν τη δική τους συμπεριφορά στην τάξη. Επιπλέον, το μάθημα περιελάμβανε παρουσίαση  της Αναστρέψιμης τάξης (Flippedclassroom) και πώς μπορεί να χρησιμοποιηθεί αυτή η σχετικά νέα μέθοδος στη διδασκαλία των διαφόρων διδακτικών αντικειμένων.  Τέλος, εξοικειωθήκαμε με την μέθοδο Μάθηση βάσει έργου και εργασίας (Project Work and Task Based Learning) και πήραμε ιδέες για την αποτελεσματική αξιολόγηση της μάθησης και της συμμετοχής των μαθητών στην τάξη. 

Χαρακτηριστικά η κα Κοκοτσάκη Αντωνία  αναφέρει: 

«14 συμμετέχοντες από 7 ευρωπαϊκές χώρες ανταλλάξαμε απόψεις για τα εκπαιδευτικά συστήματα των χωρών μας και καλές πρακτικές που ενθαρρύνουν τη συμμετοχή και την αφοσιωμένη μάθησηκαθώς και καλές πρακτικές  που αφορούν στην εκπαίδευση μαθητών που προέρχονται από άλλες χώρες, μεταναστών, ρομά, μαθητών διαφορετικής  πολιτισμικής και κοινωνικο-οικονομικής προέλευσης και δώσαμε υπόσχεση ότι θα συνεργαστούμε στο μέλλον. 

Τέλος, γνώρισα το Βερολίνο, μια πανέμορφη πόλη με πλούσια ιστορία και πολιτιστική ζωή.».

Ευχαριστούμε το πρόγραμμα ERASMUS+ για την ευκαιρία που μας δίνει!!

 

BERL 3

BERL 1

 




lisavon1

 

Την φετινή σχολική χρονιά (2018-2019) το σχολείο μας υλοποιεί πρόγραμμα ERASMUS+ KA1 Μαθησιακή Κινητικότητα Ατόμων που αφορά στην επιμόρφωση των εκπαιδευτικών, με τίτλο «Εκπαίδευση για ένα σχολείο χωρίς αποκλεισμούς». Στο πλαίσιο του προγράμματος, το οποίο περιλαμβάνει επτά κινητικότητες σε ισάριθμα επιμορφωτικά σεμινάρια, η εκπαιδευτικός (κλάδου ΠΕ03) Τσαπάκη Ελένη συμμετείχε στο εκπαιδευτικό σεμινάριο «ICTasatoolforInterculturalandmediaeducation» που πραγματοποιήθηκε στη Λισσαβώνα-Πορτογαλία από 25/2/2019 έως 1/32019. Στόχος του σεμιναρίου ήταν η ανάπτυξη καλών πρακτικών με τη χρήση ΤΠΕ στην εκπαιδευτική διαδικασία γενικότερα και ειδικότερα ως εργαλείο του συμπεριληπτικού σχολείου. Περισσότερες πληροφορίες μπορείτε να βρείτε στον παρακάτω σύνδεσμο: http://www.cref.pt/indexi-1.html

Δεδομένου ότι, στην σύγχρονη εποχή, το φαινόμενο της μετανάστευσης και της παγκοσμιοποίησης προκάλεσε μεγάλες δημογραφικές αλλαγές στη σύσταση των τοπικών κοινωνιών, το σχολικό περιβάλλον ως μικρογραφία της κοινωνίας, έχει αποκτήσει ένα ποικιλόμορφο χαρακτήρα, καθώς αυξάνεται ο αριθμός των μαθητών προερχόμενων από οικογένειες μεταναστών και ως εκ τούτου, το σύγχρονο σχολείο χαρακτηρίζεται από πολυμορφία και πολυπολιτισμικότητα. Υπό το πρίσμα αυτής της αλλαγής της σύνθεσης του μαθητικού πληθυσμού, αυξάνονται οι «απαιτήσεις» της κοινωνίας από τον εκπαιδευτικό, ο οποίος καλείται να διαδραματίσει έναν πολυδιάστατο ρόλο. Η διδασκαλία στις πολυγλωσσικές τάξεις είναι πολύπλοκη και οι εκπαιδευτικοί καλούνται να εξισορροπούν τις διαφορετικές ανάγκες που προκύπτουν. Έτσι, απαιτείται από εμάς να είμαστε διαπολιτισμικά ικανοί, να αναγνωρίζουμε και να αποδεχόμαστε την πολιτισμική ετερότητα όλων ανεξαιρέτως των μαθητών μας και να υιοθετούμε άρτιες διαπολιτισμικές πρακτικές διδασκαλίας. Κοινή επιδίωξη της Διεύθυνσης και του Συλλόγου Διδασκόντων του 11ου Γυμνασίου Ηρακλείου είναι η επιμόρφωση των εκπαιδευτικών του σχολείου με απότοκο να μπορούμε να εφαρμόζουμε και να προωθούμε στην πράξη τις αρχές της συμπεριληπτικής εκπαίδευσης, με απώτερο σκοπό την εκπαιδευτική ισότητα των «διαφορετικών» μαθητών μας.

  Μετά το πέρας του προγράμματος, όπως χαρακτηριστικά αναφέρει η κ. Τσαπάκη, "οι 52 συμμετέχοντες εκπαιδευτικοί, προερχόμενοι από διαφορετικές χώρες της Ευρωπαϊκής Ένωσης, μέσα σε ένα ευχάριστο και δημιουργικό περιβάλλον μάθησης απόκτησαν ψηφιακές ικανότητες και εξοικειώθηκαν με μεθόδους χρήσης των ΤΠΕ στην εκπαίδευση (όπως Cloud computing, virtual pen, google drive,padlet, animoto,?). Επιπρόσθετα, ανέπτυξαν κοινωνικοπολιτισμικές δεξιότητες, ικανότητες κριτικής σκέψης και τεκμηρίωσης μέσω επιχειρημάτων, ικανότητες λήψης απόφασης και σχεδιασμού μαθημάτων με βάση έναν αποτελεσματικό τρόπο διδασκαλίας, ανταποκρινόμενο και προσαρμοσμένο σε μαθητές που πρωτίστως διαθέτουν διαπολιτισμικές ικανότητες.

Κλείνοντας πρέπει να τονισθεί ότι η διαπολιτισμική εκπαιδευτική πολιτική αποκτά νόημα και σκοπό μόνο, εάν και εφόσον εφαρμοστεί στη σχολική πράξη, καθώς όπως αναφέρουν οι Παπαχρήστου και Πανταζοπούλου:

 "Αν το παιδί νιώθει πως στο σχολείο δε μιλάνε για τη ζωή του, αν δε βρίσκει αναφορές σε ότι κάνει, αν δε κατανοεί τι του ζητάνε και γιατί του ζητάνε αυτό, τότε ζει σε απόσταση σε σχέση με το περιεχόμενο και τις νόρμες του σχολείου, με κίνδυνο να μην έχει κίνητρα για μάθηση".

 

Ευχαριστούμε το πρόγραμμα ERASMUS+ για την ευκαιρία που μας δίνει!!

.lisavona2lisavona3