11o Γυμνάσιο
Ηρακλείου Κρήτης

Είσοδος μελών

Τηλεκπαίδευση

webexmeetings

Επισκέπτες online...

Αυτήν τη στιγμή επισκέπτονται τον ιστότοπό μας 78 επισκέπτες και κανένα μέλος

Erasmus+




 

σημα

Το σχέδιο κινητικότητας Erasmus+KA1 με τίτλο «Εκπαίδευση για ένα σχολείο χωρίς αποκλεισμούς» παρουσιάστηκε με επιτυχία στο πλαίσιο του εορτασμού ΗΜΕΡΕΣ ERASMUS+2019που πραγματοποιήθηκε τη Δευτέρα 23 Σεπτεμβρίου 2019 στο χώρο του σχολείου παρουσία του Αντιδημάρχου Παιδείας, Δια Βίου Μάθησης & Νέας Γενιάς  κου Αγγελάκη Νικόλαου, του Αναπληρωτή Οργανωτικoύ Συντονιστή Εκπαιδευτικού Έργου Περιφέρειας Κρήτης κου Κανέλλου Ιωάννη, του Συντονιστή  Παιδαγωγικής Ευθύνης και Συντονιστή Εκπαιδευτικού Έργου Θεολόγων κου Στριλιγκά Γεώργιου, της Συντονίστριας Εκπαιδευτικού Έργου Φυσικών Επιστημών, κας Γκινούδη Αθηνάς, της Συντονίστριας Εκπαιδευτικού Έργου Γερμανικών, κας Γιασσάκη Σοφίας, της υπεύθυνης των Ευρωπαϊκών προγραμμάτων Περιφερειακής Εκπαίδευσης Κρήτης κας Βουράκη Αρετής, εκπαιδευτικών, του Συλλόγου Γονέων και Κηδεμόνων του 11ου Γυμνασίου και μαθητών.

Η Διευθύντρια και υπεύθυνη του προγράμματος Κοκοτσάκη Αντωνία καθώς και οι εκπαιδευτικοί που συμμετείχαν στο πρόγραμμα Αθανασάκη Μαρία,ΠΕ80, Υποδιευθύντρια, Μπενέτου Σπυριδούλα, ΠΕ02, Τσαπάκη Ελένη, ΠΕ03, Φιολιτάκη Μαρία, ΠΕ02 και Χουρσάν Χρυσή, ΠΕ02 παρουσίασαν την υλοποίηση του σχεδίου δίνοντας έμφαση στα αποτελέσματα.

Σκοπός του σχεδίου ήταν να βάλει στο επίκεντρο του σχολικού ήθους τις αρχές του συμπεριληπτικού σχολείου, προάγοντας τις ίσες ευκαιρίες για όλους. Πιο συγκεκριμένα, οι βασικοί στόχοι που τέθηκαν ήταν:τελ2

  1.  η επιμόρφωση της Διεύθυνσης και των εκπαιδευτικών στις αρχές της συμπεριληπτικής κουλτούρας και πως αυτές μπορούν να αποτυπωθούν σε μια ξεκάθαρη πολιτική/στρατηγική στο χώρο του σχολείου μας.
  2.  η ανάπτυξη καλών πρακτικών/νέων μεθόδων και εργαλείων μάθησης για την εφαρμογή και την ενσωμάτωση των αρχών της συμπεριληπτικότητας στο πρόγραμμα σπουδών των μαθημάτων.
  3. η εισαγωγή καλών πρακτικών για την ομαλότερη κοινωνική ένταξη των μεταναστών, των Ρομά και νεοφερμένων προσφύγων.

Σε γενικές γραμμές, το χωρίς αποκλεισμούς σχολείο ή αλλιώς το συμπεριληπτικό σχολείο αναγνωρίζει τη φυσιολογική παρουσία της διαφορετικότητας σε όλους τους τομείς της ζωής του ανθρώπου και επιδιώκει να ευαισθητοποιήσει όλα τα μέλη της σχολικής κοινότητας ώστε να αναγνωρίσουν ότι είναι φυσιολογική η ανάπτυξη ενός πλήθους διαφορετικών τρόπων ζωής, εθίμων, παραδόσεων και οπτικών γωνιών, ότι οι άνθρωποι έχουν διαφορετικές ικανότητες, ότι προέρχονται από διαφορετικό πολιτιστικό, κοινωνικοοικονομικό υπόβαθρο και ότι αυτή η ποικιλία της ανθρώπινης ζωής είναι πλούτος για όλους.Η συμπεριληπτική πρακτική πραγματώνεται σε ένα πλαίσιο γνήσιου ενδιαφέροντος για τον συνάνθρωπο και αυτό το ενδιαφέρον έχει αξία!

   Με το τέλος της επιμόρφωσης- σχεδίου  καθορίστηκε το πλαίσιο της συμπεριληπτικής εκπαίδευσης-κουλτούρας στη σχολική κοινότητα και επικαιροποιήθηκε η στρατηγική του 11ου Γυμνάσιου Ηρακλείου για ένα σχολειό χωρίς αποκλεισμούς η οποία ενσωματώθηκε στο πλαίσιο οργάνωσης της σχολικής ζωής του σχολείου μας.

 Παρουσιάστηκαν ΚΑΛΕΣ ΠΡΑΚΤΙΚΕΣ που αφορούσαν:

- στην εφαρμογή της μεθόδου της δημιουργικής δραματοποίησης μεθόδου διδασκαλίας σε συγκεκριμένες διδακτικές ενότητες και εργαλείο ομαλής κοινωνικής ενσωμάτωσης στη σχολική τάξη.

- στη δημιουργία σχεδίων μαθήματος με τη χρήση εργαλείων ΤΠΕ.

- δράσεις ευαισθητοποίησης σε θέματα που σχετίζονται με τη διαπολιτισμικότητα στο σύγχρονο σχολείο ώστε να προληφθούν προβλήματα ξενοφοβίας και μίσους και να καλλιεργηθεί κλίμα αποδοχής και αλληλοσεβασμού στη σχολική κοινότητα.

- τη δημιουργία συμπαγών και παραγωγικών ομάδων στη σχολική κοινότητα.

- την ανάπτυξη νέων τρόπων επικοινωνίας και συνεργασίας σχολείου και γονέων.

- τρόπους διαχείρισης της διαφορετικότητας σε ότι αφορά τις εκπαιδευτικές ανάγκες ή πολιτισμικό, κοινωνικοοικονομικό υπόβαθρο των μαθητών.

Επιπλέον, είχαμε

- Ενίσχυση των γλωσσικών δεξιοτήτων των εκπαιδευτικών.

- Βελτίωση των γνώσεων των εκπαιδευτικών για τα εκπαιδευτικά συστήματα άλλων     ευρωπαϊκών χωρών και ευκαιρίες για μελλοντικές συνεργασίες.

- Ενίσχυση της ευρωπαϊκής ταυτότητας της σχολείου μας..

 Τέλος, το προσωπικό  είναι ενεργοποιημένο και με περισσότερα κίνητρα και το αίσθημα ικανοποίησης του από την εργασία έχει ενισχυθεί. 

Θεωρούμε ότι τα παραπάνω  θα λειτουργήσουν υπέρ της καλυτέρευσης της ζωής όλων των μαθητών μας αλλά κυρίως των μειονεκτούντων μαθητών μας και των οικογενειών τους και θα δώσει μακροπρόθεσμα σε όλους ευκαιρίες για ένα καλύτερο μέλλον.

Η υλοποίηση του σχεδίου και τα επιλεγμένα σεμινάρια περιγράφονται αναλυτικά στο blog του σχεδίου μας

https://erasmuska1education4inclusion.blogspot.com/

τελ1

 

 

το παρακάτω link, το σχέδιο μας μέσα από εικόνες:

video




IMG 4

Η τρίτη συνάντηση για τους μαθητές και  για το εκπαιδευτικό προσωπικό των εταιρικών σχολείων ,  πραγματοποιήθηκε στο σχολείο μας, από 06/05/2019 έως και 10/05/2019 , προκειμένου οι  εκπαιδευτικοί  και οι μαθητές να έρθουν σε επαφή και να ανταλλάξουν καλές πρακτικές για την περιβαλλοντική εκπαίδευση και την ευαισθητοποίησή τους σε θέματα σχετικά με τη διαμόρφωση της σχολικής αυλής.

Στη  συνάντηση πήραν μέρος  4 μαθητές και 2 καθηγητές από κάθε συνεργαζόμενο σχολείο. Ομάδες της κάθε χώρας  παρουσίασαν την πρόοδό τους σχετικά με το θέμα  της προηγούμενης συνάντησης στη Σλοβακία σχετικά με την «Εξοικονόμηση νερού» στο πλαίσιο των εργασιών για το Δίκτυο των Οικολογικών Σχολείων.

Το θέμα της συνάντησης στην Ελλάδα ήταν η «Ανάπτυξη των σχολικών χώρων». Για το λόγο αυτό, πραγματοποιήθηκαν εργαστήρια με θέμα «Πώς μεγαλώνουμε φυτά» και παρουσιάστηκαν ιδέες για καλλιέργεια και φύτευση που είναι δυνατές σε διαφορετικά σημεία του σχολείου μας.

Μέλη Οικολογικών Επιτροπών, γονέων και δασκάλων, ο Σύλλογος Αγγειοπλαστών Θραψανού, ο Ενιαίος Σύνδεσμος Διαχείρισης Απορριμμάτων Κρήτης, καθώς και  η υπηρεσία Πρασίνου του Δήμου Ηρακλείου, προσέφεραν φυτά και δέντρα, εξοπλισμό, και κάδους κομποστοποίησης , προκειμένου  να δημιουργήσουμε ένα σχολικό κήπο.  

Η Σχολή Γεωργίας, Τροφίμων και Διατροφής του Ελληνικού Μεσογειακού Πανεπιστήμιου μας ενημέρωσε σχετικά με την «Ανάκτηση των αποβλήτων με τη χρήση κομποστοποίησης», με  παρουσιάσεις που πραγματοποιήθηκαν από τον Δρ Ιωάννη Δαλιακόπουλο, την ερευνήτρια Φένια Γαλίου και τη Δρ. Αγγελική Μαραγκάκη, συνεργάτες του Εργαστηρίου Αξιοποίησης Φυσικών Πόρων και Γεωργικής Μηχανικής του Τμήματος Τεχνολόγων, υπό την εποπτεία του Καθηγητή και Αντιπρύτανη Θ. Μανιού.

 Πραγματοποιήθηκε ομιλία από τον Καθηγητή Πανεπιστημίου, κ. Αβραμάκη με θέμα «Τα ενδημικά φυτά της Κρήτης», και παρουσίαση από τον αρχαιολόγο Θεοτόκη Θεοδούλου  με θέμα «Τα ναυάγια στη θαλάσσια ρύπανση».

Τα εργαστήρια είχαν στόχο να καλλιεργήσουν οι μαθητές τη δημιουργικότητά τους και την αυτοεκτίμησή τους και τους ανατέθηκαν καθήκοντα σε πολυπολιτισμικές ομάδες. Οι μαθητές  παρουσίασαν τις απόψεις τους σχετικά με το θέμα "Ανάπτυξη της γειτονιάς γύρω από το σχολείο" και παρουσίασαν τις δικές τους ιδέες, όπως "Μάθηση και έξω από το σχολείο" και "Ας μειώσουμε τον βανδαλισμό". Απαραίτητη ήταν η αυτενέργειά τους, η συνεργασία και οι κοινωνικές τους ικανότητες, ώστε με αυτές τις δραστηριότητες να προετοιμαστούν για τη μελλοντική τους ζωή και σταδιοδρομία.

 Οργανώθηκε επίσης συνάντηση με τις τοπικές αρχές στην Ενετική Λότζια, για να συζητηθεί το ίδιο το έργο και τα αποτελέσματά του, καθώς και θέματα εκπαίδευσης και περιβαλλοντικών δράσεων στην πόλη μας.

 Κατά τη διάρκεια της συνάντησης προγραμματίσαμε επίσης: παρουσίαση του σχολείου μας και των οικολογικών δράσεων, παραδοσιακούς χορούς της Κρήτης, θεατρικό δρώμενο με τίτλο «Οι Γαλάζιες Κυρίες συναντούν τις Καρυάτιδες»,  Graffiti στους τοίχους του σχολείου με οικολογικό περιεχόμενο, φύτεμα και κηπουρική στη σχολική αυλή, ζωγραφική στους κάδους, παρακολούθηση μαθημάτων σχετικά με την οικολογία στην αρχαία Ελλάδα, εργαστήρια eTwinning, πολιτιστικό πρόγραμμα και εκδρομές, φιλοξενία στις οικογένειες, αθλητικές δραστηριότητες και παιχνίδια. Οι δραστηριότητες πραγματοποιήθηκαν κατά τη διάρκεια του σχολικού ωραρίου αλλά και μετά τη λήξη του.

Ειδικό αφιέρωμα στις δράσεις που έλαβαν χώρα στο σχολείο μας , στο πλαίσιο του προγράμματος Εrasmus+,  έκανε και η τοπική  Τηλεόραση. Ο τηλεοπτικός φακός κατέγραψε τις  εργασίες των μαθητών  στο χώρο του σχολείου μας. https://m.youtube.com/watch?v=h67zjJD2RbE&feature=share

Αλλά και οι ίδιοι οι μαθητές κατέγραψαν  την επίσκεψή τους με  φωτογραφίες, και βίντεο και  αποτύπωσαν τις εντυπώσεις τους με τη μορφή ημερολογίου  που στη συνέχεια θα την παρουσιάσουν στην ολομέλεια των σχολείων τους.

Παράλληλα με τα εργαστήρια των μαθητών, πραγματοποιήθηκαν και οι συναντήσεις των συντονιστών για να συζητήσουν και να αξιολογήσουν τα αποτελέσματα  του έργου, να ανταλλάξουν πληροφορίες και καλές πρακτικές σε θέματα της εκπαίδευσης και της οικολογίας στη χώρα μας, μέσα από ερωτηματολόγια και συνεντεύξεις και να προετοιμαστούν για το επόμενο βήμα που περιλαμβάνει  τη διάχυση των αποτελεσμάτων και την επιτυχή υλοποίηση της δράσης.  

Το πολιτιστικό πρόγραμμα της μετακίνησης στην πόλη μας, περιλάμβανε ξενάγηση στην πόλη του Ηρακλείου, επίσκεψη στον Αρχαιολογικό χώρο της Κνωσσού, στο Αρχαιολογικό Μουσείο, στο Μουσείο Φυσικής Ιστορίας, στο Ενετικό Φρούριο Κούλες και στο μουσείο Λυχνοστάτης, εκπαιδευτική επίσκεψη στο ΚΠΕ Αρχανών και στο Αρχαιολογικό μουσείο Αρχανών και ημερήσια εκδρομή στο Θεματικό πάρκο Κρηταγενής Δίας στα Βορίζια.

Μετά τη συνάντηση στην  Ελλάδα, τα συνεργαζόμενα σχολεία  και για χρονικό διάστημα δύο μηνών, θα εμπλέξουν  όλους τους μαθητές των σχολείων τους στην  υλοποίηση του προγράμματος «Ανάπτυξη της σχολικής Αυλής». Οι μαθητές και οι εκπαιδευτικοί θα συνεχίσουν  επίσης να συνεργάζονται μέσα από την ηλεκτρονική πλατφόρμα του σχολικού Δικτύου  eTwinning ? κάνοντας παρουσιάσεις και αποτίμηση των αποτελεσμάτων των δράσεών τους, καθώς και διαδικτυακές συνομιλίες.

Στους μαθητές που συμμετείχαν στην κινητικότητα ΕRASMUS+ απονεμήθηκαν βραβεία - διπλώματα και αναμνηστικά με το λογότυπο του έργου. Όλα τα βίντεο και οι φωτογραφίες από τη διαδικασία παρουσιάζονται στο eTwinning καθώς επίσης και στο σύνδεσμο που ακολουθεί.

https://youtu.be/j5mfrQlOw2o

 

IMG 1

IMG 2

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

φωτογραφίες

 

 




  " Ημέρες Erasmus+ 2019 " 

 

  

prosklisi4web